Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ravnica Allegiance (RNA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Invasion | 2,95 | 13,95 | ||
Ravnica Allegiance | 1,50 | 5,95 |
Prijs:
€ 1,50
FOIL
€ 5,95
Mja, dat van die delver is een specifiek voorbeeld natuurlijk. Natuurlijk zijn er situaties waarin de undermine beter is. Maar zelfs in tempo durf ik te beweren dat in de mirror of tegen andere snelle decks 3 levens verschil, onafhankelijk van kant even goed is (tegen trage decks heb je dan idd natuurlijk liever undermine)
Als je meer traditioneel control speelt, trager dan tempo dus wil je aan het begin gewoon overleven. En dat waren, iig toen ik speelde, de meeste decks met counters. Zeker tegen tempo, burn en aggro dan doet die 3 dmg helemaal niets. Je wilt juist overleven totdat jij je fattie (whatever nu die nieuwe morphling is ) of je combo uit kan spelen. Als jij counterbalance TOP, een dreadnought of je high tide combo hebt liggen boeit het niet of de tegenstander 20 of 17 levens heeft. Maar absorb boeit wel als de tempo of burn speler speler jou 20 schade heeft gedaan voordat je board control of je combo had established.
En ja, het maakt ook niet echt uit op hoeveel leven je staat zolang je maar boven de 0 staat. En je opponent onder de 0
Nouja met Delver of Secrets heb je tegenwoordig best veel tempo decks die counterspells spelen en veel schade snel willen doen.
Ik snap nooit zo goed hoe mensen Undermine beter kunnen vinden. Als je counters speel je over het algemeen control en win je door bordcontrole, niet door de tegenstander te drainen met Undermine.
De levens van Absorb kopen extra tijd. Als de tegenstander een aggro deck tegen je speelt maakt het echt niet uit of ze nu op 20, of op 17 staan. Maar 3 extra levens kunnen je wel net de tijd geven bordcontrole te krijgen.
ik vind deze kaart wel erg goed met Sunforger
Persoonlijk heb ik meer met Voidslime. Ook Undermine vind ik beter. Double Negative kan ook voor flinke opschudding zorgen in multiplayer.
Best een dure kaart maar voor die ene witte mana extra krijg je dan wel 3 levens
Instant
Counter target spell. You gain 3 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/25/2019
A spell that can’t be countered is a legal target for Absorb. The spell won’t be countered when Absorb resolves, but you’ll still gain 3 life.
Decktips