Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Runaway Steam-Kin

Serie: Guilds of Ravnica (GRN)

Rarity: Rare Guilds of Ravnica Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Guilds of Ravnica
 -
0,50
 -
9,95
Runaway Steam-Kin | Guilds of Ravnica

Prijs:

€ 0,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-10-2018 16:08:00

Hm, ik zeg geen harde nee, maar dingen die je wel moet overwegen zijn dat hij altijd als 1/1 binnenkomt en dus altijd in Lightning Bolt-range de battlefield op komt. Verder wordt hij maximaal een 4/4, waar Tarmogoyf dat al redelijk vaak kan zijn in T2 of T3 en nog kan doorgroeien. Anderszijds heeft deze het voordeel van niet alleen een beatstick zijn, maar geeft hij je een optie om meer of duurdere spells te kunnen casten. Ik denk wel dat je een goede carddraw engine nodig hebt om deze door te kunnen laten ratelen en hij triggert alleen op rode spells. Maar wie weet, er valt misschien best prima met deze kaart te werken, zelfs al zou je zijn mana ability alleen maar gebruiken voor je finisher.

N.B.: zijn triggered ability maakt gebruik van een if-clausule, waardoor er bij het resolven gechecked wordt of er niet meer dan 3 counters opliggen. Het zal dus niet mogelijk zijn om er eerst twee counters op te gooien om dan vervolgens in een andere beurt ofzo opeens 3 instants op elkaar te stacken en hem naar 5 counters te brengen.

KMS Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2018 22:35:00

Dit lijkt mij een hele sterke kaart. een soort goyf voor rood met ramp ability

Speelbaar in llegacy en modern?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2018 14:24:00

Ik vroeg het me af, bedankt voor de bevestigende antwoorden, mannen!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2018 13:03:00

Ik vergat inderdaad het stukje "tenzij expliciet anders vermeld".

18-10-2018 12:43:00

Correct!

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2018 12:25:00

Een kaart met devoid zoals Barrage Tyrant geldt toch ook als colorless ondanks de gekleurde manasymbolen in de mana cost? En telt dus niet mee voor Runaway Steam-Kin?

18-10-2018 12:21:00

Thanks guys! Duidelijk :-)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2018 10:27:00

Om nog even op de kleur (of het ontbreken ervan) in te gaan:

De kleuren van een kaart worden bepaald door de gekleurde manasymbolen in de mana cost of door een color indicator (zo'n mooi gekleurd bolletje links van de typeregel), tenzij expliciet anders vermeld.

Een landje heeft geen mana cost en ook geen color indicator en is om die reden kleurloos. De kleur mana die het landje produceert, is daarvoor niet relevant.

18-10-2018 10:14:00

Domme vragen bestaan niet. Maar nee, landjes tellen niet mee aangezien het geen spells zijn en kleurloos zijn.

Edit: ninja'ed

18-10-2018 10:14:00

Nope. Landjes zijn niet rood en het zijn geen spells en je cast ze niet.

18-10-2018 10:05:00

Hele domme vraag, maar landjes tellen niet mee he?

Oracle

Creature - Elemental 1 / 1

Whenever you cast a red spell, if Runaway Steam-Kin has fewer than three +1/+1 counters on it, put a +1/+1 counter on Runaway Steam-Kin.
Remove three +1/+1 counters from Runaway Steam-Kin: Add RRR.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/5/2018
Runaway Steam-Kin has to be on the battlefield for its ability to trigger. Casting it won’t trigger its own ability.

10/5/2018
Runaway Steam-Kin’s triggered ability resolves before the spell that caused it to trigger. It resolves even if that spell is countered.

10/5/2018
If Runaway Steam-Kin has three or more +1/+1 counters on it after you’re done paying for a red spell, its ability doesn’t trigger at all. If it has three or more +1/+1 counters on it as its triggered ability resolves, it doesn’t get a +1/+1 counter.

Decktips