Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ral, Caller of Storms

Serie: Guilds of Ravnica (GRN)

Rarity: Mythic Guilds of Ravnica Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Guilds of Ravnica
 -
2,50    
Ral, Caller of Storms | Guilds of Ravnica

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2018 19:32:00

Ik vind de PW Deck Planeswalkers zo eentonig. Ze mogen best wel eens wat unieks proberen met de abilities.

Tezzeret, Cruel Machinist is bijvoorbeeld best interessant IMO. Leuke 0 ability die je een aanvaller geeft en anders een blocker, en de Ultimate? Uniek indeed. Zo mogen er best meer komen.

11-10-2018 19:08:00

Ik denk dat hij non person entity bedoeld.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2018 18:09:00

Wat betekent NPE?

11-10-2018 16:09:00

Het zijn toch een nieuw en apart soort permanents die bovendien er anders uitzien dan anderen. Het visuele concept is wel belangrijk, belangrijker dan menigeen beseft vermoed ik.

Mechanisch gezien zijn Planeswalkers over het algemeen 'value generators', dat maakt ze redelijk sterk. Dat wordt gecompenseerd doordat ze aangevallen kunnen worden. In dat opzicht zijn ze best irritant om ze tegen je te hebben als controlspeler (die vaak creature-arm zijn), dus Planeswalkers passen ook in WOTCs push om het spel meer om creatures te laten draaien.

11-10-2018 15:45:00

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik zoek geen discussie erover, maar wat wordt leuk gevonden aan Planeswalkers? Ik denk bij die term zelf toch als eerste aan veel te sterke permanents die heel veel euro's kosten en die steeds moeilijker weg te krijgen zijn. Tenzij je burn speelt of heel flexibele removal spells. Ik werd er niet blij van toen ik ze voor het eerste zag, maar heb te weinig Magic gespeeld om ze NPE te mogen noemen. Ik zie er ook nog een soort van vertragende kaart in omdat veel decks ze wel weg moeten zien te krijgen maar dat is wellicht de tactische overweging die ze cool maakt voor anderen, ga ik de schade op de walker doen of op de tegenstander?

11-10-2018 12:11:00

Ik vraag mij af wat er op tegen is om ze dan NIET te maken in plaats van inspiratieloze Planeswalkers uit te brengen.

Ik snap natuurlijk wel dat Jace, the Mind Sculptor een keerpunt was, vooral de -1 ability was meteen meerdere malen te gebruiken. Wat je nu vooral ziet op Planeswalkers is dat ze zich kunnen beschermen door een min-ability te gebruiken maar wel slechts eenmalig (voordat ze geplust worden) of in het geval van Ral, Caller of Storms twee keer maar dan wel ten koste van je kaart. Dus alle huidige Planeswalkers zijn op die manier tegenwoordig gebalanceerd; fair enough. Maar "draw a card" is zo ontzetten vanilla, daar had best iets bij gemogen.

10-10-2018 14:30:00

Ik snap wel dat niet elke Planeswalker een JTMS of Liliana kan zijn. Maar zelfs in vergelijking met de originele Lorwyn walkers vind ik Ral, Caller of Storms underwhelming, hoewel z'n ultimate wel tof is. Dat hij niet erg sterk is, komt ook deels omdat 'ie uit een Planeswalker deck komt.

Premium lid Alwin (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-10-2018 13:56:00

Ach Jace doet een brainstorm voor 0. Dat is beter dan een kaart pakken omdat je kan kiezen uit drie. Maar daarom is Jace overpowered. Dus +1 voor een kaart pakken is heel zo slecht nog niet. En als Jace en Karn en Liliana steeds de standaard moeten zijn, krijgen we mega-inflatie op de abilities. Net als bij creatures: Vroeger was een 4/4 vigilance vliegende engel voor 5 de bom. Tegenwoordig heb daarvoor al een 6/6 flying trample met surveil2.
Ik vind wel dat er te veel planeswalkers uitkomen elke set. Dat is ook een reden dat ze niet meer speciaal zijn. Er zijn er nu ook al belachelijk veel, waardoor iets nieuws speciaals verzinnen lastig wordt zonder ze idioot sterk te maken.

9-10-2018 20:06:00

Ik snap dit ook niet. Vroeger waren Planeswalkers cool en vet en deden ze stoere dingen, dat is wat ze speciaal maakte. Maar nu lijkt het alsof ze geen moeite doen om beetje boeiende Planeswalkers te maken waardoor Planeswalkers in zijn geheel wat minder cool en minder speciaal zijn.

9-10-2018 19:58:00

Ik vind de +1 eigenlijk best underwhelming voor een 6 mana kostende 'walker.

9-10-2018 19:16:00

Wat hieronder wordt vermeld:

Mythic. Planeswalker. Noviteit (dwz nieuw uitgebracht). Allemaal redenen waarom deze (tijdelijk) zo duur is (al heb ik de prijs nog niet gezien). Deze gaat nog wel zakken, denk ik.

Premium lid Alwin (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2018 21:58:00

Het is een vrij normale prijs voor een mythic planeswalker. En elke beurt een kaartje pakken is zeker prima. Echt heel sterke planeswalkers zijn meestal wel duurder E15+, En als ze dan ook nog erg gewild zijn zoals Jace, the Mind Sculptor en Liliana of the Veil dan zijn de prijzen zelfs boven de E100,00.
Jouw Ral is ook een prima kaart, veel spelplezier!

8-10-2018 18:46:00

Heb deze kaart korte tijd geleden aangeruild maar had deze waarde niet gezien, iemand enig idee waarom die zo hoog is? Misschien dat de +1 stiekem best wel heel erg goed is?

Bij voorbaat dank!

Oracle

Legendary Planeswalker - Ral 

+1: Draw a card.
-2: Ral, Caller of Storms deals 3 damage divided as you choose among one, two, or three targets.
-7: Draw seven cards. Ral, Caller of Storms deals 7 damage to each creature your opponents control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/5/2018
If some of the targets become illegal for Ral’s second ability, the original division of damage still applies, and the damage that would have been dealt to illegal targets isn’t dealt at all.

Decktips