spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
24-9-2017 12:35:23 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Blade of the Bloodchief informatie
Serie: Commander 2017 (C17)
Rarity: Rare Commander 2017 Rare
Geef commentaar op Blade of the Bloodchief
Blade of the Bloodchief komt voor in
Serie Normaal Foil
Zendikar
 3
2,95
 -
5,95
Commander 2017
 2
1,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Dordledum (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Djilan (353) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Blade of the Bloodchief uit Commander 2017. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-6-2012
Erna.

De schade wordt tegelijk gedaan. De creatures doen elkaar schade en het creature dat doorkomt, doet schade aan je tegenstander. Tijdens dat geheel gaan er wat creatures dood, waardoor de Blade triggert. Daarna, als alle schade gedaan is, gaan die triggers pas de stack op en als die resolven, worden er pas +1/+1 counters uitgedeeld.


(Het wordt overigens leuk als het creature met de Blade geen first strike heeft, maar de andere twee wel, want dan kun je wel voor elkaar krijgen wat je wilt.)
lindar Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-6-2012
Hey mensen ik had een vraag.

Stel je de situatie voor waarbij ik aanval met 3 vampires (1 equiped met de blade) en de tegenstander blokt met 2 creatures. In totaal gaan er 2 creatures dood en de vampire met de blade equiped komt door. Krijgt de vampire dan de 4 +1/+1 counters voor of na dat die damage doet naar mijn tegenstander?

alvast bedankt
Animelover25 Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-2-2012
deze heb ik met veel lol gespeelt toen ik begon met zendikar en me vampire deck ik was echt van WTF 2 +1/+1 counters op het beest en niet op de equipment
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-6-2011
Zeker wel ja.
arnold Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-6-2011
oke deze is dus heel leuk met Xenograft.
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-10-2010
Ja, creature tokens zijn ook creatures en ook tokens gaan naar de graveyard. Daar aangekomen verdwijnen ze direct (nog voordat iemand kan reageren), maar ze triggeren wel abilities, zoals die van de Blade.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-10-2010
Ja, tokens zijn ook creatures.
Zeyar Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-10-2010
Gaat deze kaart ook af op tokens die destroyed worden?
Marf Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-8-2010
Heeft iemand deze wel eens geprobeerd in een rafinnity deck?
Geertos Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-5-2010
Oke, dank u wel mannen!
Official Judge DeathScythe (Arnhem) (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-5-2010
de nighthawk gaat niet doet aangezien hij eerst 1/+! counters krijgt

Als jij de goblin grenade speelt en als deel van de kost een goblin sact gaat die spell op de stak. Vervolgens gaat het spelletje kijken of er iets reageert op het feit dat er een mannetje dood is gegaan, in dit geval dus dat maffe mesje en die zal dan ook in werking treden. Aangezien het mesje als laatste op de stack is gegaan zal deze dus als eerste resolven en de nighthawk toughness 7 geven. Daarna pas komt de granaat aanzetten en zal niet genoeg schade doen
-=[Z]=-Ilaro Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-5-2010
Eerst komen alle costen. In dit geval dus 1x en een gesacte Goblin. Daarna komt je 5 schade op de stack. Daarna triggerd de Nighthawk voor 2 counters die bovenop de stack komt. De stack resolvt van boven naar beneden.
Dus de nighthawk overleeft het.
Geertos Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-5-2010
Ik heb een vraag..
Stel mijn oppo heeft deze op een Vampire Nighthawk liggen.. deze is al 1 keer afgegaan dus de Vampire Nighthawk heeft 2 +1/+1 counters..

Nou wil ik een Goblin Grenade op de nighthawk spelen. Gaat de nighthawk dan dood of niet?
Gaat mijn gesacte goblin eerst naar de graveyard waardoor de nighthawk de counters krijgt en komt dan de 5 damage.
Of ligt de gesacte goblin nog niet in de grave als de nighthawk 5 damage krijgt?
Piet Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 8-5-2010
je doet de Blade of the Bloodchief aan je Butcher of Malakir, vervolgens sac je een prutbeestje met attrition en vernietigd een beest van je oppo en dan moeten ook nog al je oppos een creature saccen...
in het slechtste geval heb je dan 6 +1/+1 counters op je butcher liggen en zijn er maar twee beesten van je oppo dood.
hij kan dus wel nuttig zijn!
dennishonderd Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-5-2010
daar heb je gelijk in, maar het ging om deze kaart->
,daarbij wil je dat eerst andere dood gaan.
Het creature waar deze op ligt daar weer sterker door wordt,
maar als het creature een mikpunt is en dood gaat met een blade erop heeft de blade nooit een kans om te werken en vind ik hem dus niet echt nuttig om te gebruiken.
Kan aan mij liggen, misschien zie ik iets over het hoofd dat deze nuttig kan maken? Ik zie wel...

Meer commentaar >
Blade of the Bloodchief | Commander 2017
Oracle tekst
Artifact - Equipment 
Whenever a creature dies, put a +1/+1 counter on equipped creature. If equipped creature is a Vampire, put two +1/+1 counters on it instead.
Equip 1
Rating na 2 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Block, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/1/2009
Blade of the Bloodchief’s ability triggers regardless of who controlled the creature and whose graveyard it was put into.

10/1/2009
The +1/+1 counters are put on the equipped creature, not Blade of the Bloodchief. If Blade of the Bloodchief is moved to a different creature, the +1/+1 counters will stay where they are.

10/1/2009
The creature that gets the counters is the one that’s equipped by Blade of the Bloodchief at the time the ability resolves. It doesn’t matter what creature Blade of the Bloodchief was attached to (if any) when it triggered.

10/1/2009
If Blade of the Bloodchief leaves the battlefield before its triggered ability resolves, the counters are put on the creature it was attached to at the time it left the battlefield. If it wasn’t attached to a creature at that time, nothing gets the counters.

10/1/2009
If the equipped creature itself is put into a graveyard, Blade of the Bloodchief’s ability will trigger. However, it won’t do anything when it resolves unless a spell or ability has caused it to become attached to another creature by that time. (Remember that you may activate an equip ability only as a sorcery.)

10/1/2009
If the equipped creature and another creature are dealt lethal damage at the same time, the equipped creature will be put into a graveyard before it would receive any counters.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Blade of the Bloodchief samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Blade of the Bloodchief
Zoek decks met Blade of the Bloodchief
Blade of the Bloodchief toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Commander 2017 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan (XLN)
Commander 2017 (C17)
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Hour of Devastation.
Draftbattle Amonkhet.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 23 leden ingelogd op NederMagic.
9466 paginas bekeken sinds 24-9-2017 10:00:02

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.