spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-11-2017 16:46:21 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Argentum Armor informatie
Serie: Commander 2017 (C17)
Rarity: Rare Commander 2017 Rare
Geef commentaar op Argentum Armor
Argentum Armor komt voor in
Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 3
1,00
 -
3,50
Commander 2014
 -
0,90    
Commander 2017
 5
0,60    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid andreas (60) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Kenny (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 1 0
Premium lid Peter (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 1 0
* Dit is het aanbod van Argentum Armor uit Commander 2017. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-6-2012
Beest gaat gewoon dood, de abilitie is van de Armor. Er staat namelijk niet: "Equipped creature has: "When ... attacks, destroy target creature". Daarom is de abilitie van de Armor.
Savantas Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-6-2012
Even een snel vraagje, wist niet helemaal zeker hoe het nou zit, maar als je deze equipt aan een creature, en je valt aan en je probeert een creature te destroyen die protection from creatures heeft, werkt dit dan, of komt de ability van de equipment af, Ik had altijd het idee dat de equipment de ability aan de creature geeft namelijk.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 4-7-2011
Gewoon combineren die plannen. Zorg dat Godo je 5e creature spell is. Quest zoekt Armor en geeft het aan Godo, Godo zoekt Lightning Greaves of ander goedkoop haste equipment, en je kan meteen 2x rammen met een Vindicatende 9/9.
Premium lid Official Rules Advisor Boris (Diemen/Amsterdam) (56) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-7-2011
ja, maar dan kan je er niet 2x mee aanvallen
David (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 28-4-2011
Beter gewoon heel snel spelen met Quest for the Holy Relic
Premium lid Official Rules Advisor Boris (Diemen/Amsterdam) (56) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 28-4-2011
heerlijk kaartje zolang je tegenstander er geen antwoord op heeft...
kost alleen veel mana, maar je zoekt hem natuurlijk en legt hem in het spel met Godo, Bandit Warlord waar hij bovendien perfect mee combineert.
Saendre (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-2-2011
Ook in Duels of the Planeswalkers is het niet zo dat equipment 'eraf valt' wanneer een creature wordt overgenomen.
Dat spreek ik als 360-speler grondig tegen, dus.
Xavier2x Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
Idd, enkel wanneer het "creature" verandert in een een "non-creature" permanent (zoals bv Chimeric Mass) of wanneer het "creature" removed wordt from the game zal het equipment eraf vallen.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
De relevante regel:

CR 301.7d - An Equipment's controller is separate from the equipped creature's controller; the two need not be the same. Changing control of the creature doesn't change control of the Equipment, and vice versa. Only the Equipment's controller can activate its abilities. However, if the Equipment grants an ability to the equipped creature (with "gains" or "has" ), the equipped creature's controller is the only one who can activate that ability.

---

Blijkt inderdaad niet uit dat hij eraf zou vallen.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 23-1-2011
Het zal in Duels of the Planeswalkers wat vereenvoudigd zijn om rekenwerk te besparen.
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
Het equipment blijft erop, maar de tegenstander kan hem in de main phase unattachen, en op een beestje van zichzelf zetten doet hij dat niet, dan blijft de equipment onder het beestje dat jij net hebt overgenomen
Lennart Claus (11) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
Als ik me niet vergis bleef een equipment nog wel geattached op een beestje dat is afgepakt, tot het weer geattached wordt op een ander beestje? Natuurlijk krijg je de equipment er niet bij..
Of is dit veranderd, dat zoals hiervoor gezegd, de equipment eraf valt?
Romke (105) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
Oh je speelt hem op de Armor en niet de creature, never mind ^^
Romke (105) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
Ik speel Duels of the Planeswalkers wel op mijn PS3, als daar een beestje overgenomen word valt de equipment eraf, deze gaat niet mee naar de nieuwe eigenaar.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2011
't Zou anders zijn als er stond 'Equipped creature has 'Whenever this creature attacks, destroy target permanent'.

Maar dat is dus niet het geval. Jij controlled Argentum Armor dus je bepaalt z'n targets zodra equipped creature attacks.
Meer commentaar >
Argentum Armor | Commander 2017
Oracle tekst
Artifact - Equipment 
Equipped creature gets +6/+6.
Whenever equipped creature attacks, destroy target permanent.
Equip 6
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Block, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
1/1/2011
The second ability triggers and resolves during the declare attackers step. The target permanent will be destroyed before blockers are declared.

1/1/2011
You may target any permanent with the triggered ability, not just one controlled by the defending player. If no other player controls a permanent, you must target one of your own.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Argentum Armor samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Argentum Armor
Zoek decks met Argentum Armor
Argentum Armor toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Commander 2017 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan
Commander 2017
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 24 leden ingelogd op NederMagic.
13612 paginas bekeken sinds 19-11-2017 13:22:52

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.