Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Obzedat, Ghost Council

Serie: Modern Masters 2017 (MM3)

Rarity: Rare Modern Masters 2017 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 -
1,95
 -
7,95
Modern Masters 2017
 -
1,50
 -
8,50
Obzedat, Ghost Council | Modern Masters 2017

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 8,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
20-6-2014 12:19:00

Nee die blijft liggen.

20-6-2014 12:10:00

Een vraag: als ik m'n Obzedat equip met m'n Lightning Greaves, wordt het equipment dan mee geëxiled als ik Obzedats ability gebruik, of blijft die op de battlefield liggen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-6-2014 20:23:00

Nee. Zie de Oracle tekst van Galepowder Mage. Ze triggeren beide aan het begin van de end step. Obzedat kan alleen triggeren als hij er dan al ligt, maar dat is niet zo. De delayed trigger van Galepowder Mage moet eerst nog resolven. Maar tegen de tijd dat die ge-resolved is, ben je al een tijdje het begin van de end step voorbij.

10-6-2014 20:00:00

dus als ik het goed heb is "end of turn" na de "end step"?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-6-2014 19:23:00

Nee. Je bent het moment van triggeren al voorbij, dus Obzedat's exile trigger gaat die beurt niet meer af.

10-6-2014 19:21:00

Nog even een vraagje over obzedat...
Hoe werkt de (eventuele werkende) combo met Galepowder Mage?

Hiermee bedoel ik dus, ik val aan met Galepowder Mage, ik exile obzedat.

Return hem "at beginning of end step" naar de battlefield.
Mag ik obzedat dan nog een keer exilen met zijn eigen ability? of hoe gaat dit op de stack? Het blijft een vaag verhaal

10-6-2014 10:30:00

Ik snap je argument, maar let wel op het feit dat het allebei politiek spel is: kies je random (waarmee je geen duidelijk target aanwijst) of kies je bewust (en creëer je dus geen situaties waarin mensen moeten dealen met onmacht)?

Ik zou zeggen: als deze kaart zo moeilijk spel met zich meebrengt (wat bij mij overigens niet zo is, ik hou van politiek spel en zou dus liever deze spelen), speel dan een Blood Baron of Vizkopa

10-6-2014 01:02:00

Ik vind je laf als een dobbelsteen of munt je hulpmiddel inzet bij (normaal gesproken) strategische zetten. Als ik merk dat iemand zo speelt dan ga ik diegene sowieso aanvallen en/of z'n shit principieel slopen, ik heb geen zin in random losses.

Wel een interessant punt, op die manier je keuzes bepalen. Ik kan mij ergeren aan situaties waarbij je uit het potje geknikkerd kan worden door een simpele dice roll/coinflip. Ok, ik kan éven niets tegen een snelle 17/6 flying terwijl meneer naast me gewoon kan chumpblocken met random tokens. ' Oh, ik rol 3. Sorry Leslie maar je bent dood.' Ben ik de enige dit als irritant ervaart (en de rest nog drie kwartier verder speelt)?

8-6-2014 21:31:00

Je kan ook een dobbelsteen gooien, dan "komt het toevallig zo uit"...

8-6-2014 11:44:00

dank voor de snelle reactie, ik heb er zelf ook al iets op bedacht, ik geef iedereen een nummer, en als ik met een D6 zijn nummer gooi dan is hij/zij m'n target

8-6-2014 11:42:00

Nope, helaas.

Je kunt wel zeggen: ik kies gewoon steeds de volgende als mijn target, dus iedereen komt aan de beurt.

8-6-2014 11:39:00

Mij lijkt het een geweldige commander, maar als je deze in multiplayer speeld moet je altijd een tegenstander kiezen voor zijn ability, hiermee trek je gelijk haat... Kun je niet gewoon alle opponent's kiezen? Hierdoor heeft die persoon die ik kies, geen argument om te zeggen: "waarom ik".
Bestaat er een kaart die zegt, change "target opponent" met: "all opponents"?

Een soort overload voor een random spell...

Het moet wel een of/en zijn.

21-5-2014 19:13:00

Dus de simpele uitleg: zodra je commander sterft, exiled raakt oid mag je zelf kiezen of ie naar je commandzone gaat. Dus je kunt in dit geval gewoon besluiten dat zijn normale ability afgaat en hij zichzelf exiled, ipv hem naar de commandzone te sturen.

Als ie vervolgens een Murder op zijn gezicht krijgt, mag je bijv ook kiezen om hem gewoon naar de graveyard te sturen, dat is allemaal aan jou

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2014 16:29:00

Maar als je zijn tweede ability gebruikt, hoeft dat niet. :-)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2014 12:05:00

Je moet evt. extra mana betalen als je hem cast vanuit de command zone. Elke keer dat je hem weer cast vanuit de command zone moet je meer betalen.

Oracle

Legendary Creature - Spirit Advisor 5 / 5

When Obzedat, Ghost Council enters the battlefield, target opponent loses 2 life and you gain 2 life.
At the beginning of your end step, you may exile Obzedat. If you do, return it to the battlefield under its owner's control at the beginning of your next upkeep. It gains haste.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
Once Obzedat’s ability has returned it to the battlefield, it has haste for as long as it remains on the battlefield. If an opponent gains control of it (perhaps with Olivia Voldaren or Soul Ransom), it can attack that turn.

3/14/2017
If you gain control of Obzedat “until end of turn,” you’ll control it during your end step and you choose whether to exile it. If you do, it returns to the battlefield under its owner’s control at the beginning of your next upkeep, not its owner’s next upkeep.

Decktips