Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Crackdown Construct

Serie: Aether Revolt (AER)

Rarity: Uncommon Aether Revolt Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Aether Revolt
 8
0,15
 2
1,50
Crackdown Construct | Aether Revolt

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-10-2018 09:31:00

Ja, ik snap dat er meer is dan beatdown en combo. Maar ik bedoel te zeggen dat het toch juist leuk is als iemand iets als dit probeert? Het is nou niet dat het supermakkelijk is om het voor elkaar te boksen en zoals je zelf al aangeeft is het vrij eenvoudig te stoppen met een goed gemikte Shatter, Mana Leak of what not.

Tuurlijk, als jij ieder potje dood wordt geslagen met een oneindig grote Crackdown Construct, dan is de lol er snel af. Maar mijn punt is, er is genoeg tegen te doen. Een onbeantwoordde Steel Leaf Champion op beurt twee is net zo goed game, is dat dan ook niet leuk?

10-10-2018 03:25:00

Hey Jense. Iedere Magic speler begrijpt dat een creature met oneindige P/T een immens voordeel oplevert. Hoe dat voordeel in de praktijk in winst kan worden omgezet, is gezien het grote aantal mogelijkheden daartoe niet zo relevant. Dat de zwakkere partij zich een enkele keer nog zal weten te redden met een goed getimede counterspell of een removal spell ook niet.

Ik zie niet in waarom bij Magic de keuze beperkt zou zijn tot beatdown of combo. Je kunt ook prima een defensief WB deck spelen. En zwart heeft zoals bekend strategieën gebaseerd op graveyard recursie of hand destructie. Ik noem maar wat, een kenner kan hier nog tal van andere deck strategieën aan toe voegen.

9-10-2018 20:53:00

Nou, ik vind het best interessant. Ja, Nomads en-Kor maakt deze knakker oneindig groot, maar wat dan? Aanvallen? Flingen? Hoe werk je om disruption heen? Ik vind het juist tof om dit soort omslachtige dingen te laten werken, leuker dan altijd maar beatdown deckjes maken.

9-10-2018 20:45:00

Er zijn inmiddels ruim 18.000 unieke kaarten en WOTC kan niet rekening houden met al deze kaarten. Het enige waar ze rekening mee houden is Standard en Modern. In die formaten is deze veel minder goed dan er nu gesuggereerd wordt.

Wat interessant is of leuk is natuurlijk subjectief. Mark Rosewater heeft al aangegeven dat hij juist goed vindt dat kaarten zoals One with Nothing de meningen (sterk) verdeelt, dat wil zeggen dat een deel van de spelersgroep de kaart drie keer niks vindt en een ander deel de kaart juist probeert te 'breken'. Het heeft ook te maken met de spelersprofielen (timmy, spike, etc.). Niet iedere kaart kan voor iedereen zijn.

9-10-2018 20:31:00

En-Kor creatures kunnen voor hun ability activeren. Een Crackdown Construct krijgt zo +N/+N, zonder beperking. Is dat interessant of leuk? Nee.

9-10-2018 20:19:00

Waarom? Het is toch juist leuk dat er duizend en één manieren zijn om te winnen (of verliezen)? Ik vind het welt of als het iemand lukt om met een zeer complex en ingewikkeld combo deck te winnen.

Edit: Wat voor effecten bedoel je eigenlijk precies?

9-10-2018 20:13:00

Ik begrijp niet waarom WOTC dit soort effecten tolereert en stimuleert. Het is toch genant om zo te winnen of te verliezen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2018 22:38:00

Je zou het met Shuko of Nomads en-Kor kunnen proberen. Dan heeft hij alleen geen haste.

Maar zonder ander creature werkt het inderdaad niet met Lightning Greaves omdat je het creature niet meer mag targeten met de Equip-ability als die eenmaal shroud heeft.

8-10-2018 20:55:00

Nou, je hebt een tweede creature nodig waar je de Greaves naar toe equipped. Dan zou het theoretisch kunnen, ja.

Maar: 'das wel erg makkelijk', I disagree. De kans dat je een beginhand hebt met Sol Ring (restricted), Crackdown Construct, Lightning Greaves, een tweede creature én het juiste land is vrij klein. Mocht je een dergelijke hand hebben, dan is de combo zeer gevoelig voor disruptie (countermagic, Swords to Plowshares etc.)

Maar probeer het eens, zou ik zeggen!

8-10-2018 20:18:00

wacht, dus
t1 Sol Ring -> Lightning Greaves
t2 deze -> win
sjezus
das wel erg makkelijk
of werkt dat niet?

Oracle

Artifact Creature - Construct 2 / 2

Whenever you activate an ability of an artifact or creature that isn't a mana ability, Crackdown Construct gets +1/+1 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/9/2017
Activated abilities are written in the form “Cost: Effect.” Some keyword abilities, such as equip and crew, are activated abilities and will have colons in their reminder texts.

2/9/2017
An activated mana ability is one that adds mana to a player’s mana pool as it resolves, doesn’t have a target, and isn’t a loyalty ability.

2/9/2017
Crackdown Construct’s ability doesn’t trigger if you activate an ability of an artifact or creature card not on the battlefield.

2/9/2017
An ability whose cost is simply 0 can be activated as many times as you’d like. Each activation causes Crackdown Construct’s ability to trigger.

Decktips