Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Worm Harvest

Serie: Commander 2016 (C16)

Rarity: Rare Commander 2016 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 6
0,40    
Commander 2018
 -
0,40    
Eventide
 2
0,50
 -
2,95
Modern Masters
 3
0,20
 -
2,95
Worm Harvest | Commander 2016

 Op voorraad 

€ 0,40 (6x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
22-4-2021 17:22:00

Cool, thanks!

22-4-2021 17:11:00

Ja en ja.

Bij casten gaat de spell de stack op, en bij retrace cast je de spell.

601.2a To propose the casting of a spell, a player first moves that card (or that copy of a card) from where it is to the stack. It becomes the topmost object on the stack. It has all the characteristics of the card (or the copy of a card) associated with it, and that player becomes its controller. The spell remains on the stack until it resolves, it's countered, or a rule or effect moves it elsewhere.

702.80a Retrace appears on some instants and sorceries. It represents a static ability that functions while the card with retrace is in a player's graveyard. -->“Retrace” means “You may cast this card from your graveyard by discarding a land card as an additional cost to cast it.” <--Casting a spell using its retrace ability follows the rules for paying additional costs in rules 601.2b and 601.2f– h.

22-4-2021 15:57:00

Als ik deze kaart vanuit de Graveyard speel, 'verplaatst' deze kaart dan van de Graveyard naar de stack?

Voor de context: Triggert Tormod, the Desecrator op het spelen van deze kaart vanuit de graveyard?

7-6-2013 23:52:00

Leuk idee trouwens

1-6-2013 14:39:00

Leuk dat deze kaart in Modern Masters als Uncommon wordt herdrukt.

Dan kan deze kaart eindelijk wèl in mijn groen-zwarte peasant deck...
Samen met o.a. Tilling Treefolk en Onslaught cycle-landjes...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-12-2012 19:32:00

Ja. Je discard die land card als onderdeel van de cost om deze te casten.

En pas als hij resolvet, controleert hij hoeveel land cards je in je graveyard hebt liggen en dan ligt die je ge-discard hebt er dus al lang en breed.

5-12-2012 19:28:00

Als ik deze retrace, en ik leg een landcard van mijn hand in mijn gy, telt die dan mee voor extra token?

24-12-2011 12:14:00

Of je hebt deze kaart als win condition en dan gebruik je dingen als Dakmor Salvage om elke turn 15 worm tokens te maken

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-12-2011 12:06:00

het enige leuke is dus als je hand leeg is en land pakt, dat je dan in elk geval weer wat kan spelen!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-12-2011 12:01:00

Ja, bij retracen cast je de kaart, maar dan vanuit je graveyard.

Je moet dan dus zijn mana cost en evt. (verplichte) additional costs gewoon betalen. En daar komt nog een additional cost bij, namelijk dat je een land card moet discarden.

24-12-2011 12:00:00

"8/1/2008 Casting a card by using its retrace ability works just like casting any other card, with two exceptions: You're casting the card from your graveyard rather than your hand, and you must discard a land card in addition to any other costs."

Die beantwoordt je vraag al: Retrace is gewoon een alternatieve manier van spells casten, dus betaal je inderdaad elke keer de mana cost (plus eventuele extra kosten).

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-12-2011 11:53:00

it's other costs : betekend dat je daarnaast ook nog gewoon 5 mana moet betalen toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2011 14:43:00

Met Eradicate gaan de kaarten sowieso niet naar de graveyard, maar ze worden ge-exiled.

27-4-2011 14:39:00

jammer dat dit niet opponents graveyard is, dat zou leuker zijn met die land burn combo van Eradicate en Animate Land

Oracle

Sorcery 

Create a 1/1 black and green Worm creature token for each land card in your graveyard.
Retrace (You may cast this card from your graveyard by discarding a land card in addition to paying its other costs.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/1/2008
Casting a card by using its retrace ability works just like casting any other spell, with two exceptions: You’re casting it from your graveyard rather than your hand, and you must discard a land card in addition to any other costs.

8/1/2008
A retrace card cast from your graveyard follows the normal timing rules for its card type.

8/1/2008
When a retrace card you cast from your graveyard resolves, fails to resolve, or is countered, it’s put back into your graveyard. You may use the retrace ability to cast it again.

8/1/2008
If the active player casts a spell that has retrace, that player may cast that card again after it resolves, before another player can remove the card from the graveyard. The active player has priority after the spell resolves, so they can immediately cast a new spell. Since casting a card with retrace from the graveyard moves that card onto the stack, no one else would have the chance to affect it while it’s still in the graveyard.

8/1/2008
If you cast Worm Harvest from your graveyard by using retrace, the land you discard as an additional cost will be counted by Worm Harvest when it resolves.

7/13/2018
Casting a card by using its retrace ability works just like casting any other spell, with two exceptions: You’re casting it from your graveyard rather than your hand, and you must discard a land card in addition to any other costs.

7/13/2018
Casting a card with retrace from your graveyard follows the normal timing rules for its card type.

7/13/2018
When a retrace card you cast from your graveyard resolves or is countered, it’s put back into your graveyard. You may use the retrace ability to cast it again. If it’s your turn, you may do so before any other player may take actions to try to remove it from your graveyard.

Decktips