Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Aetherstorm Roc

Serie: Kaladesh (KLD)

Rarity: Rare Kaladesh Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Kaladesh
 3
0,30
 -
1,00
Aetherstorm Roc | Kaladesh

 Op voorraad 

€ 0,30 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
30-10-2016 16:40:00

Niet met een aparte art.

30-10-2016 15:41:00

heeft Aetherstorm Roc geen Prerelease Event versie? ik heb er namelijk 4x van thuis liggen..?

1-10-2016 20:16:00

Als je aanvalt, triggert Roc's triggered ability en wijs je nul of één target creature van je tegenstander aan, maar gebeurt er verder nog niets. Als die trigger resolvet, krijg je tijdens het resolven eenmalig de kans om EE te betalen, en op deze keuze kan niet gereageerd worden. Als je betaalt, leg je een +1/+1 counter op Roc en tap je het getargete creature.

En nee, je mag dus niet meer dan één keer betalen als de trigger resolvet. Als je meerdere triggers weet te genereren of meerdere aanvalsphases hebt, mag je natuurlijk per keer EE betalen.

Het is ook best logisch dat dit zo werkt; anders zouden kaarten zoals Militia’s Pride compleet overpowered zijn

1-10-2016 20:00:00

klein vraagje over Aetherstorm Roc,

Stel je hebt bijvoorbeeld x6 (Energy), kan je dan hem drie keer boosten of is het eenmalig?

Ik vindt het idd een goed ding, zo ik wel zeker van m'n zaak ben met het gebruiken van Aetherstorm Roc.

Had deze kaart ook gebruikt met Fabrication Module en Eddytrail Hawk ik moet zeggen dat ik het redelijk grappig vondt om het eens een keer te doen.

Vroeg dit namelijk eventjes dat er hier en daar wat menings verschillen waren.. ik wil dit spel gewoon kunnen spelen zonder dit.....

alvast bedankt voor het reageren en het lezen!,

Xander

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-9-2016 09:10:00

Ik was super blij toen ik deze bij de prerelease uit een booster trok! Helaas geen enkele keer in m'n handen gehad om te spelen, terwijl ik card draw had en vaak kon scryen. Niet 1x van álle potjes, echt onvoorstelbaar...

25-9-2016 14:59:00

Beste baas dit ding. Samen met Fabrication Module en een fabricate creature was het al snel gg gister.

Oracle

Creature - Bird 3 / 3

Flying
Whenever Aetherstorm Roc or another creature enters the battlefield under your control, you get E (an energy counter).
Whenever Aetherstorm Roc attacks, you may pay EE. If you do, put a +1/+1 counter on it and tap up to one target creature defending player controls.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2016
A creature entering the battlefield at the same time as Aetherstorm Roc causes its first triggered ability to trigger.

9/20/2016
Aetherstorm Roc’s second triggered ability resolves before blockers are chosen. A creature tapped this way won’t be able to block.

9/20/2016
You don’t have to target a creature with Aetherstorm Roc’s last ability. If you do choose a target, and that target becomes illegal, the ability doesn’t resolve and you won’t be able to pay EE to put a counter on Aetherstorm Roc.

2/9/2017
E is the energy symbol. It represents one energy counter.

2/9/2017
Energy counters are a kind of counter that a player may have. They’re not associated with specific permanents. (Other kinds of counters that players may have include poison and experience.)

2/9/2017
Keep careful track of how many energy counters each player has. You may do so by keeping a running count on paper, by using a die, or by any other clear and mutually agreeable method.

2/9/2017
If an effect says you get one or more E, you get that many energy counters. To pay one or more E, you lose that many energy counters. Any effects that interact with counters a player gets, has, or loses can interact with energy counters.

2/9/2017
Energy counters aren’t mana. They don’t go away as steps, phases, and turns end, and effects that add mana “of any type” to your mana pool can’t give you energy counters.

2/9/2017
You can’t pay more energy counters than you have.

2/9/2017
Some triggered abilities state that you “may pay” a certain amount of E. You can’t pay that amount multiple times to multiply the effect. You simply choose whether or not to pay that amount of E as the ability resolves, and no player may take actions to try to stop the ability’s effect after you make your choice.

2/9/2017
If a triggered ability with one or more targets states that you “may pay” some amount of E, and each permanent that it targets has become an illegal target, the ability doesn’t resolve. You can’t pay E even if you want to.

Decktips