Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Moat

Serie: Legends (LEG)

Rarity: Rare Legends Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Italian Legends
 -
599,00    
NM
Legends
 -
999,00    
Moat | Legends

Prijs:

€ 999,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-12-2016 11:41:00

Moat is wel extreem gestegen, nog niet heel lang geleden gehaald en direct alweer in prijs verdubbeld

Btw ik heb nooit de Balduvian Horde op 25 gulden gezien en toen de Balduvian Horde rond de 20 was stond een Force of will er niet voor 1 gulden, maar wellicht waren de prijzen in Groningen/Inquest anders.

Wat ik wel weet is dat ik 2 icy manipulator's heb geruild (in Canada destijds jaartje 1999/2000) voor 2 Bazaar of Baghdad.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-11-2016 00:20:00

Mooi inderdaad, van 4:1 naar 200:1. Een factor 50 verschil.

Nog extremer is de verhouding Balduvian Horde:Force of Will.

Toen Alliances uit kwam was Balduvian Horde the bomb, 25 gulden waard, en Force of Will een gewone speelbare uncommon. Je moest 25 FoWs meenemen om 1 Horde te bemachtigen.

Nu is de Horde een kwartjeskaart en moet je er 200 meenemen om 1 FoW te bemachtigen.

Dus van 25:1 naar 1:200, een factor 5000 verschil (!!). Een van de meest extreme voorbeelden denk ik.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-11-2016 09:34:00

Ik zou Archetype of Imagination de schuld geven.

Edit: vage reactie vanwege dat ik op andere reacties aan het reageren was, maar het snijdt wel hout met de reactie dat dit je tegenwoordig bakken vol met Exalted Angels kost ipv van 4 stuks.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-6-2016 17:55:00

zo! je hebt wel diep in de comments gezocht hoor =)

21-6-2016 17:21:00

Een pareltje weer uit de categorie oude quotes. Hansie meldt in 2010:

"Italian moat heeft misschien wel rond die prijs gestaan, maar ik kan me herinneren dat ik toen onslaught nog standard was ik mijn 4 exalted angels voor een moat ruilde en die stond dus toen rond de 80 ofzo."

Dat zou je nu zomaar 200 van die angels kunnen kosten

22-11-2013 22:54:00

Humility rekent ook met flying af.

22-11-2013 22:21:00

Gravity Sphere werkt ook.

22-11-2013 19:42:00

daarom wordt deze ook veel met Mystic Decree gespeeld

22-11-2013 18:00:00

Katabatic Winds, maar die heeft wel phasing (en werkt dus niet altijd).

22-11-2013 17:46:00

Is er ook een kaart waardoor creatures met flying niet kunnen aanvallen??

17-5-2012 02:39:00

Behalve dat deze in een lagere opgave is gedrukt dan Jace TMX (denk ik), zijn er in de loop der jaren waarschijnlijk ook een stuk meer Moats vernietigd dan Jaces. Moat is 18 jaar oud en dus nog een stuk schaarser daardoor.

17-5-2012 01:07:00

Klopt, ze zijn enorm schaars. Ik corrigeerde je alleen even op je gedachte dat deze net zo makkelijk gesloopt zou worden als de creature variant, want je wist duidelijk niet helemaal hoe het werkte

Anyway, best jammer altijd van kaarten uit die series. Er zitten een paar toffe gems tussen. Sommige zijn niet eens competitief viable, maar gewoon erg leuk. Dit soort bedragen voor kaarten zijn sowieso bizar naar mijn mening. Wat mij betreft maken ze een set van 600 kaarten met allemaal reprints van dit soort kaarten, om de schaarste wat weg te nemen. Maja, dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, want dan hebben we boze verzamelaars (hoewel de prijs van de originelen in dat geval waarschijnlijk nauwelijks zal dalen, integendeel...) Maar goed.

17-5-2012 01:06:00

Het is niet 'gewoon idioot' omdat je zelf perfect uitlegt wat er aan de hand is en omdat de mensen onder je het ook onderbouwen
Meestal als deze gast er ligt, blijft ie liggen en vaak doet het deck van je opponent dan niet veel meer

17-5-2012 01:02:00

Ja, I know hoe het werkt, ondanks dat ik geen legacy speel (of vinage for that matter), maar het is gewoon idioot waarom deze kaart zo duur is. Eigenlijk is deze discussie nutteloos, want het is zo en het is gewoon een questie van vraag en aanbod en het feit dat dit een rare uit is speelt natuurlijk erg mee in de prijs. Als Moat uit een serie zoals was, dan zou de waarde misschien niet eens gelijk zijn aan Jace, the Mind Sculptor

17-5-2012 00:50:00

Ik zeg ook niet dat er GEEN removal wordt gespeeld voor enchantments. Ik zeg dat er weinig decks zijn die deze removal mainboard spelen. Het komt altijd neer op zo min mogelijk dode aarten en zoveel mogelijk bruikbare kaarten in je deck te hebben. In legacy (waar we het neem ik aan over hebben) is enchantment removal mainboard runnen vaak geen goed plan. Het zal vaak genoeg voorkomen dat je disenchant een dode kaart is, omdat je tegenstander geen top heeft liggen. Creatures liggen er 9 van de 10 eer wel, dus creature removal speel je altijd main board als het kan. Hence, dat magus of the moat gewoon sneller dood is.

Oracle

Enchantment 

Creatures without flying can't attack.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips