Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mosswort Bridge

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Rare Commander 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 -
0,75    
Commander 2013
 6
0,50    
Commander 2015
 2
0,75    
Commander 2016
 3
0,75    
Commander 2017
 -
0,75    
Commander 2018
 -
0,75    
Commander 2020
 4
0,50    
Commander 2021
 6
0,50    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Lorwyn
 -
1,00
 -
6,95
Nissa vs Ob Nixilis
 -
0,75    
Mosswort Bridge | Commander 2015

 Op voorraad 

€ 0,75 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
2-10-2017 23:48:00

Maar bij welk van die stappen mag je tegenstander zien welke kaart jij exiled? Het enige wat je tegenstander ziet is dat er eerst 4 kaarten bovenop liggen en dat er daarna 1 daarvan exiled is en de andere 3 onderop liggen. Er is geen enkele manier waarop je tegenstander kan/mag weten welke van de 4 de exiled kaart is. (Net zoals je bij een Vampiric Tutor ook niet laat zien welke van de 60 kaarten je uitkiest)

Je hebt gelijk dat je de volgorde van de kaarten niet mag aanpassen. Je bent ook niet echt aan het schudden, het is puur een informele 'shortcut' om ervoor te zorgen dat je tegenstander niet kan zien dat je de bovenste kaart exiled (want dat weet hij eigenlijk niet). Regeltechnisch gezien blijven de kaarten gewoon op hun plaats, net zoals je library niet veranderd terwijl je de top X kaarten bekijkt of je library aan het doorzoeken bent). Het mag ook hier alleen maar omdat je de kaarten naderhand toch al in willekeurige volgorde onderop legt (en het is dus niet relevant is dat je ze niet meer goed terug gaat leggen).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2017 22:46:00

De volgorde is:
1) bekijk de 4 kaarten (die zitten nog steeds in de library zone).
2) exile er 1 face down.
3) doe de rest onderop je library.

Waarom mag je in stap 1 de volgorde van kaarten in je library al veranderen, terwijl je effecten uitvoert in de volgorde dat ze op de kaart staan en je de volgorde van kaarten in je library niet aan mag passen tenzij expliciet anders vermeld (maar dat is in stap 3 pas)?

Op basis van bovenstaande zou ik intuitief zeggen dat je tegenstander ziet of je kaart 1, 2, 3 of 4 exilet.

2-10-2017 22:03:00

Waarom zou je tegenstander het wel te zien krijgen? Er is niets waarom je tegenstander zou mogen weten welke van de 4 jij exiled. Het enige wat je tegenstander ziet is '4 kaarten top library -> 3 kaarten onderop, 1 exiled.'

Het mogen schudden is puur een informele shortcut, om zeker te zijn dat je tegenstander niet kan zien welke van de 4 kaarten jij kiest. Het is ook geen echt schudden, je zou bij wijze van spreken ook de 4 kaarten onder tafel kunnen houden. (Alleen minder praktisch om te bewijzen dat het de originele 4 zijn)

2-10-2017 21:09:00

Waarom krijgt de tegenstander niet te zien of ik de eerste, tweede, derde of vierde kaart exile bij het resolven van de Hideaway ability?

Als ik het goed begrijp mag ik de top 4 kaarten in mijn hand houden, schudden, er een kiezen, face down onder de Bridge leggen, en de overige kaarten ''in any order'' onderop het deck leggen. Is er in de regels iets dat aangeeft waarom dit zo is?

Ik vind t eigenlijk vrij logisch klinken dat de tegenstander op de hoogte is of het de eerste, tweede, derde of vierde kaart is die onder de Bridge komt te liggen.

Relevant met bijvoorbeeld Oracle of Mul Daya en Unexpectedly Absent

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2013 21:26:00

De eerste blijft voor altijd ge-exiled.

Als een kaart van zone wisselt (en dat doet hij twee keer, van de battlefield naar je hand en vice versa), dan is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan. De "tweede" Mosswort Bridge heeft dus geen weet van de kaart die je met de "eerste" Mosswort Bridge ge-exiled had.

edit: te laat.

18-11-2013 21:25:00

Die verdwijnt niet, die blijft in de exile-zone. Alleen de Mosswort Bridge waarmee je een kaart exilede onthoudt die face down exiled kaart. Dezelfde (of een andere) Mosswort Bridge onhoudt niet dat er nog andere kaarten ooit ge-exiled zijn zodra hij de battlefield verlaten heeft.

18-11-2013 21:17:00

Ik heb een vraagje bij deze kaart:
Stel ik speel deze in beurt één, bekijk de 4 bovenste, exile er een.
Beurt twee speel ik een Selesnya Sanctuary en kies Mosswort Bridge om terug op hand te nemen.
Beurt drie speel ik deze weer... dan weer 4 bovenste bekijken en één exilen.

Kan ik vanaf dan (zolang er aan de 10+ power-voorwaarde voldaan is) kiezen om één van de twee ge-exilede kaarten te spelen?

Of verdwijnt de eerste zodra ik deze terug op hand neem?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-11-2013 17:50:00

Nee. Dan doet de ability niks omdat er niet aan de voorwaarde voldaan is.

17-11-2013 17:43:00

als je geen creatures hebt liggen mag je m ook spelen voor zn manacost?

1-6-2013 14:49:00

Oke, top. Dan is hij nog beter dan ik dacht.
Bedankt voor het snelle antwoord!

1-6-2013 13:47:00

Maar let op, deze ability heeft een conditional if clausule: als je tegenstander in reactie op je activatie genoeg creatures van je sloopt zodat je niet meer 10+ power hebt liggen, wordt de ability van de stack verwijderd zonder iets te doen. Je kaart blijft dan wel gewoon exiled, en je mag het later nog een keer proberen

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-6-2013 12:16:00

Nee, de normale regels gaan niet op, omdat je de kaart op een alternatieve manier speelt.

Als er restricties aan hadden gezeten hadden die er bij gestaan (bijv.: 'Activate this ability only any time you could play a sorcery')

En dus kan je je tegenstander inderdaad verrassen.

1-6-2013 11:14:00

Gelden de normale regels voor het casten van spells wel gewoon nog?
Dus als je een creature in exile hebt, mag je die dan ook alleen tijdens de main-phase casten, of kun je hier een tegenstander nog even goed mee verassen?

24-5-2013 12:55:00

Een groene Emrakul...dat vraagt om een likje verf.

24-5-2013 11:58:00

Inderdaad de kaart zegt het al zelf: "Search your library for a green creature card". (Het gaat hier om de kaart Natural Order)

Oracle

Land 

Hideaway (This land enters the battlefield tapped. When it does, look at the top four cards of your library, exile one face down, then put the rest on the bottom of your library.)
T: Add G.
G, T: You may play the exiled card without paying its mana cost if creatures you control have total power 10 or greater.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips