Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nissa, Vastwood Seer

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Mythic Magic Origins Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FTV Transform
 -
7,95    
Magic Origins
 -
8,95
 -
15,95
Nissa, Vastwood Seer | Magic Origins Nissa, Vastwood Seer | Magic Origins

Prijs:

€ 8,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 15,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
28-4-2017 00:49:00

Dan mag je haar naar de command zone sturen. Je commander blijft altijd je commander, wat er ook verder mee gebeurd.

Premium lid Alwin (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2017 23:53:00

Stel Nissa Vastwood Seer is je commander en ze is transformed naar Nissa sage animist en ze gaat dood, mag je haar naar je commandzone terugplaatsen. Het is inmers een 'andere' nissa dan eerdere commander naam?!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2015 14:18:00

Ja.

Buiten het spel is alleen de "voorkant" relevant, dus het is een Legendary creature card.

8-10-2015 14:10:00

Mag ik deze als commander gebruiken?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2015 10:04:00

Basic Forest of niet, feit blijft dat Nissa zichzelf replaced en tevens je turn 4 drop enabled, ook al had je geen 4e land op hand. Dit maakt haar gewoon erg solid in T2.

16-7-2015 09:35:00

Deze heeft veel weg van Borderland Ranger. Borderland Ranger was nét playable voor sommige decks in Standard (denk aan Pod).

Waar Borderland Ranger daadwerkelijk voor color-fixing zorgt, kan Nissa enkel BASIC Forests vinden.

Ik verwacht dat Nissa wel gespeeld zal worden, omdat ze als Planeswalker best goed is (voor 3 mana), wat het een redelijke early/mid-game drop maakt én een redelijke late-game drop.

15-7-2015 20:57:00

legacy/modern lijkt me ook lastig worden voor deze jongen.
EDH daarentegen zou wel weer eens kunnen gaan zorgen voor een stevige prijs. Competitief EDH heb ik geen kijk op, maar voor casual is dit zeker een leuke commander. Early game "mana fixer", mid/late game kaartvoordeel....
Ik wil hem wel foil voor mijn elves-collectie. 30 euro is ie nu...had ik maar een glazen bol.

14-7-2015 11:13:00

Ik denk dat hij prima speelbaar is in Standard. Kaartvoordeel (+1 ability) in bijvoorbeeld Abzan Control is super belangrijk. Waarschijnlijk 1 - 2 stuks in de meeste lists.

Ook al hebben ze direct een removal klaar, dan nog steeds heb je een kaart uit de deal.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-7-2015 06:50:00

Tjah, ik dacht dat er van een standard perspectief werd gesproken. Ik denk dat geen van de vijf écht goed is in Modern / Legacy. Maar we zullen zien.

14-7-2015 00:01:00

Ik denk dat ze dan ook beter is in een Control/Ramp hybrid deck, als je het zo schetst.
Turn 1 Llanowar Elves of wat voor mana elf er dan ook maar beschikbaar is, en dan heb heb je turn 2 deze dame liggen.
Turn 3 heb je dan 4 mana, mits je mana mannetje niet word gesloopt, en dat is genoeg voor een Peregrination of Explosive Vegetation. Buiten T2 kan je ook voor turn 2 Kodama’s Reach en/of Cultivate gaan, en dan nog even wachten met deze dame.
Land is dus niet zo heel erg een probleem, lijkt mij zo.
En nee, ik denk niet dat het teveel moeite is voor haar, want haar +1 is wel heel nice en als je dan niet voor deze dame gaat, kan je altijd nog iets anders engs doen, een Genesis Hydra voor X = veel ofzo. =)

13-7-2015 23:42:00

T3 wil je vaak iets boeiends doen. Als het landje tapped into play was gekomen had ik haar al een stuk speelbaarder gevonden. Turn 7 draai je haar om en dan is ze niet eens gamewinnend. In het beste geval heb je na 7 beurten een Dark Confidant. Je kan maar 1x 4/4 maken en de ultimate duurt nog eens 3 beurten extra.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-7-2015 23:26:00

Te langzaam, hoe kom je daar bij?

Nissa zorgt ervoor dat je je plays kan maken en dat je geen land drop mist, daarnaast enabled ze zichtself in de mid-late game. Nissa is by far de beste uit de cycle.

13-7-2015 20:54:00

Ik ben het daar wel mee eens

13-7-2015 20:30:00

Volgens mij is deze te traag

13-7-2015 19:51:00

Ok, nu beter?

Oracle

Legendary Creature - Elf Scout 2 / 2

When Nissa, Vastwood Seer enters the battlefield, you may search your library for a basic Forest card, reveal it, put it into your hand, then shuffle your library.
Whenever a land enters the battlefield under your control, if you control seven or more lands, exile Nissa, then return her to the battlefield transformed under her owner's control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
Nissa, Vastwood Seer is exiled as a result of her second triggered ability. If she enters the battlefield while you control seven or more lands, she won’t automatically be exiled and transform.

6/22/2015
Each face of a double-faced card has its own set of characteristics: name, types, subtypes, power and toughness, loyalty, abilities, and so on. While a double-faced card is on the battlefield, consider only the characteristics of the face that’s currently up. The other set of characteristics is ignored. While a double-faced card isn’t on the battlefield, consider only the characteristics of its front face.

6/22/2015
The converted mana cost of a double-faced card not on the battlefield is the converted mana cost of its front face.

6/22/2015
The back face of a double-faced card (in the case of Magic Origins, the planeswalker face) can’t be cast.

6/22/2015
A double-faced card enters the battlefield with its front face up by default, unless a spell or ability instructs you to put it onto the battlefield transformed, in which case it enters with its back face up.

6/22/2015
A Magic Origins planeswalker that enters the battlefield because of the ability of its front face will enter with loyalty counters as normal.

6/22/2015
In some rare cases, a spell or ability may cause one of these five cards to transform while it’s a creature (front face up) on the battlefield. If this happens, the resulting planeswalker won’t have any loyalty counters on it and will subsequently be put into its owner’s graveyard.

6/22/2015
You can activate one of the planeswalker’s loyalty abilities the turn it enters the battlefield. However, you may do so only during one of your main phases when the stack is empty. For example, if the planeswalker enters the battlefield during combat, there will be an opportunity for your opponent to remove it before you can activate one of its abilities.

6/22/2015
If a double-faced card is manifested, it will be put onto the battlefield face down (this is also true if it’s put onto the battlefield face down some other way). Note that “face down” is not synonymous with “with its back face up.” A manifested double-faced card is a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. While face down, it can’t transform. If the front face of a manifested double-faced card is a creature card, you can turn it face up by paying its mana cost. If you do, its front face will be up. A double-faced card on the battlefield can’t be turned face down.

4/8/2016
The back face of a double-faced card doesn’t have a mana cost. A double-faced permanent with its back face up has a converted mana cost equal to the converted mana cost of its front face. Each back face has a color indicator that defines its color.

7/13/2016
For more information on double-faced cards, see the Shadows over Innistrad mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/shadows-over-innistrad-mechanics).

9/29/2017
You can control two of this permanent, one front-face up and the other back-face up, at the same time.

6/22/2015
You can activate Nissa, Sage Animist’s second ability even if you already control an Ashaya, the Awoken World. Just after the second token is created, you’ll choose one to remain on the battlefield. The other will be put into your graveyard and subsequently cease to exist.

6/22/2015
You can activate Nissa, Sage Animist’s second ability even if you already control an Ashaya, the Awoken World. Just after the second token is created, you’ll choose one to remain on the battlefield. The other will be put into your graveyard and subsequently cease to exist.

6/22/2015
If a land becomes a creature but hasn’t continuously been under its controller’s control since that player’s most recent turn began, it won’t be able to attack and its abilities with T in the cost (including mana abilities) won’t be able to be activated. In other words, look at how long the permanent itself has been under your control, not how long it’s been a creature.

Decktips