Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Puppeteer Clique

Serie: Modern Masters 2015 (MM2)

Rarity: Rare Modern Masters 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2017
 -
1,25    
Modern Masters 2015
 -
1,25
 -
7,95
Shadowmoor
 1
2,95
 -
9,95
Puppeteer Clique | Modern Masters 2015

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
21-8-2014 22:11:00

wou net vragen hoe deze en mikaeus werkte staat het hier al helemaal

13-12-2013 15:08:00

Inderdaad, +1/+1 en -1/-1 counters heffen elkaar onmiddellijk op als State-Based Actions worden uitgevoerd.

13-12-2013 13:20:00

ja

13-12-2013 13:16:00

even een vraag

hij heeft zijn -1/-1 counter erop en ik zou hem een +1/+1 counter geven heffen die elkaar dan op?

15-7-2013 13:13:00

Ik zei ook dat dat wel haalbaar is, zeker in zwart. Ga je er wel vanuit dat niemand daar iets van gaat counteren/discarden, maar goed.

Maar dan nog, infinity combo's in Commander/casual wordt in de 5 speelgroepen die ik ken allemaal heel erg op neer gekeken. Het is namelijk erg makkelijk infinity combo's neer te leggen in casual, en nou niet echt leuke interactieve play.

14-7-2013 22:28:00

Zo moeilijk is het niet hoor om 3 kaarten bij elkaar te krijgen. Zeker niet als je Necropotence, D. Tutor, Vamp. Tutor en nog 1000x andere.

14-7-2013 21:52:00

Waarvoor je dus 3 kaarten bij elkaar moet hebben in een singleton deck. Dat kan nog met tutors enzo, en zelfs al zou niemand er iets tussen spelen, wat lichtelijk onwaarschijnlijk is in Commander, dan heb je een infinity combo.

Infinity combo's zijn lame, helemaal in casual formaten zoals Commander. Het komt er op neer dat je mensen de combo uitlegt wanneer je hem maakt en ze dan iets zeggen in de trant van 'oh'. Er volgt geen gaaf spel uit.

11-6-2012 21:40:00

Ik speel in mijn Dralnu commander deck Puppeteer Clique met Altar Of Dementia en Mikaeus, the Unhallowed. Ik denk dat ik dit de coolste combo ooit vind: Sac deze steeds aan 't altar. Om de beurt laat je Undying en Persist triggeren.

Mill je tegenstanders volledige library. Vervolgens haal je álle creatures uit de graveyard terug en ze krijgen haste.

ESKan (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2011 08:18:00

En gebruikt die mana voor een Exsanguinate for good measure. Super.

2-11-2011 18:26:00

Vervolgens sac je alles aan Altar, en kan je het elke beurt blijven doen

ESKan (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2011 16:48:00

Deze samen met Ashnod’s Altar en Nim Deathmantle.

Sac hem aan het altar, hij komt terug door persist. Sac hem nog eens en gebruik het Altar's 4 mana voor de Deathmantle. Resultaat: Roof iedereen's graveyard leeg en val aan met een hoop.

17-10-2011 18:39:00

Dan blijft hij gewoon liggen. Zodra het creature de battlefield verlaat ziet het spel hem als een nieuwe kaart, waarna de exile trigger hem niet meer kan vinden.

17-10-2011 18:09:00

Vraagje, stel ik speel deze en pak een creature uit iemands graf, hiermee val ik aan en vervolgens sac ik hem. Word hij nu aan het eind van mijn beurt nog steeds ge-exiled ook al is hij weer terug in de graveyard?

6-4-2011 12:57:00

Ik weet niet zeker of je eerste zin een vraag is of niet, maar dat klopt inderdaad. Bury betekent weliswaar dat je niet kan regeneraten, maar persist is heel iets anders, dus dat gebeurt gewoon.

En jahoor, dat kan je tegenstander doen, hij kan zoveel mana in zijn pool doen als hij wilt, en die behoudt hij tot het einde van de step.

Hij zou ook gewoon de Incinerate kunnen spelen als reactie op de Jokulhaups, dit gebeurt dan allemaal voordat de jokulhaups resolved, zodat zowel het creature dat je terughaalt met de enters-the-battlefield trigger na de persist, als de clique zelf doodgaan.

Klein foutje gefixed, het is STEP, niet PHASE - Magnus

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-4-2011 12:54:00

Ja, al moet hij dat natuurlijk doen voordat de Jokulhaups resolved. Stel hij tapt twee Mountains. De Jokulhaups resolved, sloopt de wereld en gaat naar je graveyard. De Persist trigger springt op de stack, en wanneer deze resolved haal jij je Puppeteer Clique terug naar de battlefield met een -1/-1 counter en de enter-the-battlefield trigger gaat op de stack en je target een creature in de graveyard van je tegenstander.

Nu is het moment waarop hij voor het eerst zou mogen reageren. Hij kan nu de Incinerate op je Clique gooien, of nadat de trigger resolved is en je een creature gejat hebt. Maar in beide gevallen krijgt je het creature en moet je hem aan het einde van de beurt exilen.

Oracle

Creature - Faerie Wizard 3 / 2

Flying
When Puppeteer Clique enters the battlefield, put target creature card from an opponent's graveyard onto the battlefield under your control. It gains haste. At the beginning of your next end step, exile it.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.

6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.

6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.

6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.

6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.

6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.

6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.

Decktips