Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ghost Council of Orzhova

Serie: Modern Masters 2015 (MM2)

Rarity: Rare Modern Masters 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Guildpact
 -
0,50
 3
5,95
Modern Masters 2015
 -
0,60
 -
2,95
Ghost Council of Orzhova | Modern Masters 2015

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-12-2018 16:45:00

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-12-2018 14:23:00

Wel zonde van je Squire...

11-12-2018 13:35:00

Correct.

Marduk (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-12-2018 13:33:00

Als ik Goryo’s Vengeance speel, deze op haal en een Squire erop sac, dan heb ik deze permanent terug toch? I.v.m. nieuw object die niet door de Vengeance geexiled wordt...

16-1-2015 12:26:00

Rood is zeker geen slecht idee. Dan zou je voor Kaalia of the Vast kunnen gaan en lekkere dikke mannen en vrouwen het spel in gaan "cheaten". =p
Plus dat je toegang krijgt tot heerlijk chaotische effecten zoals Warp World en Grip of Chaos, wat het spelletje echt super irritant maar ook super interessant maakt. (vind ik iig)

Premium lid woutxl (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-1-2015 12:20:00

thnx Sander, helpt zeker
het is niet zozeer dat ik perse groen erin wil, maar meer dat de B/W generals wat zwak lijken. (zoals iemand hieronder noemde), vandaar dat ik een derde kleur overweeg. Zou net zo goed rood kunnen zijn

15-1-2015 10:20:00

als eerste zeg ik altijd: "Maak wat je zelf leuk vind."

Ok, en dan nu een semi-groot lapje tekst haha.
Groen is, naar mijn mening, niet per se nodig als je al wit speelt. (en dan heb ik het over de nodige enchantment en artifact removal)
En als je zwart/wit speelt, heb je genoeg fatties, card draw en removal, dus in dat opzicht zit je met die kleuren combinatie al gebakken.
Maar ok, als je er ook groen bij wilt, dan ligt het er een beetje aan waarom je groen wilt. Wil je er een wat sneller deck van maken, als in, goedkopere beestjes, iets wat je zou willen als je voor Anafenza gaat. Of gaan rampen naar dikke beesten, discard shizzle en wat meer removal dan "normaal", zodat je zoveel mogelijk profijt kan halen uit de trigger van Teneb.
De 2 mogelijke generals die je opnoemt, zijn dus 2 totaal verschillende kaarten die totaal verschillende gameplans met zich meebrengen. Althans, zo zie ik het.
Hope this helps. =)

Premium lid woutxl (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2015 22:43:00

Even terug komend op onderstaande discussie: Ik wil nog steeds graag een B/W EDH maken, maar heb het gevoel dat ik een kans mis als ik er geen 3 kleuren van maak. Wat is jullie mening? Ik zou er natuurlijk 1 kunnen maken met Teneb, the Harvester of Anafenza, the Foremost

17-12-2014 20:01:00

Njah, Teysa, Orzhov Scion is ook erg goed, mits je er wat omheen bouwt natuurlijk. Genoeg creatures en recursion.

Premium lid woutxl (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-12-2014 19:56:00

Hmm maar ze zien er zo bruut uit! : I De reden dat ik deze discussie aanzwengelde is omdat ik een B/W EDH deck wil maken.
Dan zou het dus Athreos, God of Passage of Teysa, Envoy of Ghosts worden. Ik vind de rest van de Orzhov legends eigenlijk niet zo goed en zoveel alternatieven zijn er niet!

17-12-2014 16:49:00

Ik vind ze allebei vrij matig als general om eerlijk te zijn De nieuwe is echt alleen iets om mee te dmgracen en daar is ie dan beter in, terwijl je met deze iig nog wat trucjes kunt uithalen, maar om eerlijk te zijn zuigen ze allebei best wel Als general iig.

17-12-2014 10:52:00

Ja, dit is de Obzedat, maar nog in hun ouwe jassie.

En deze komt inderdaad "uit de tijd" (alsof dat zo lang geleden is xD) dat combat dmg nog op de stack ging.
Maar zoals ik al zei, dat is niet eens de main reason waarom je deze liever als General hebt, ipv Obzedat.
Z'n mogelijkheid om vervelende removal, die voornamelijk instant zijn, zoals Chaos Warp, Spin into Myth, Condemn en Bant Charm, op commando te omzeilen is gewoon super goed, en daarbij, de synergy met de kaarten die ik eerder noemde is ook gewoon goed. En vergeet ook niet kaarten die triggeren wanneer er een creature (bij je) in het spel komt, daar werkt ie ook best aardig mee.
En Nik, ja, ik heb het idee dat je impliceert dat deze kaart als General minder goed is dan Obzedat, terwijl het tegenovergestelde juist waar is.

17-12-2014 07:39:00

Om de hele discussie overhoop te halen: dit IS toch Obzedat?

16-12-2014 23:53:00

Deze is achterhaald omdat hij uit de tijd komt dat combatdamage nog via de stack ging, net als bijv Divebomber Griffin ineens een stuk minder goed is.

Premium lid woutxl (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-12-2014 21:15:00

aha goed punt ja, bedankt Sander. Dan zou je er dus een soort token deck omheen moeten bouwen met Endless Cockroaches enzo..
Dan nog denk ik dat ik een voorkeur voor Obzedat heb. Iemand direct ervaring met het spelen van beiden?

Oracle

Legendary Creature - Spirit 4 / 4

When Ghost Council of Orzhova enters the battlefield, target opponent loses 1 life and you gain 1 life.
1, Sacrifice a creature: Exile Ghost Council of Orzhova. Return it to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
Sacrificing Ghost Council of Orzhova to its own ability means it will wind up in the graveyard, not exiled.

2/1/2006
When Ghost Council of Orzhova is exiled, any Auras or Equipment on it fall off and any counters on it are removed. When it returns to the battlefield, it comes back untapped and is treated as a new version of the card.

2/1/2006
Normally, Ghost Council of Orzhova will return to the battlefield at the end of the same turn it’s exiled. But if it’s exiled during the End step, it’s too late to return it this turn. It has to wait to return to the battlefield until the next End step.

Decktips