Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nightmare

Serie: 6th Edition (6ED)

Rarity: Rare 6th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
0,40
 -
1,95
4th Edition
 -
1,00    
5th Edition
 -
0,75    
6th Edition
 -
0,75    
7th Edition
 -
0,40
 -
2,50
8th Edition
 -
0,30
 -
1,95
9th Edition
 1
0,30
 -
1,95
Alpha
 -
45,00    
Asian BB 4th
 -
1,00    
Beta
 -
45,00    
M10
 6
0,30
 -
1,50
M14
 6
0,30
 -
1,00
M15
 -
0,40    
Revised
 -
1,00    
Unlimited
 -
4,95    
Nightmare | 6th Edition

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
16-6-2018 21:48:00

Lang, lang geleden een Nightmare uit een booster getrokken. Het originele plaatje blijft toch het best.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2014 22:28:00

Nee.

Een landje is óf wel een Swamp óf niet. 1 landje kan niet 2 keer een Swamp zijn.

Nightmare vraagt als het ware elk landje van jou of het een Swamp is en daar kan alleen Ja of Nee op geantwoord worden.

30-10-2014 22:26:00

met Blanket of Night 1 swamp = 2 swamps of niet ?

5-9-2014 14:03:00

Hij is wel zeldzamer omdat je hem niet in boosters kan krijgen maar weet niet of het veel invloed heeft op de prijs.

Hij zat namelijk alleen de sample decks. zie hier

Joey (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-9-2014 13:14:00

Ik neem aan dat de M15 versie van deze kaart niet veel meer waard is dan de M14 versie?

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2013 16:05:00

Ah cool! Thanks, ook voor de tip over de artist

9-8-2013 15:50:00

Ik heb hier (linksboven)iets gevonden. De site van de artiest bezoeken is vaak nuttig voor dit soort zoektochten.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-8-2013 14:13:00

Iemand die toevallig een wallpaper (of iig grote afb) heeft van de nieuwe m14 Nightmare? Vind 'm wel bijzonder cool nl.

5-8-2013 11:52:00

Als ik het goed heb is hij dan een 3/3 (net zoals Tarmogoyf behoud hij gewoon zijn P/T in alle zones...)


PS: Xander hieronder legt het beter uit

5-8-2013 11:51:00

---

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2013 11:51:00

Dan is hij 3/3.

Dit is een characteristic-defining ability. Dat kun je zien aan de */* als power/toughness. En een characteristic-defining ability geldt in alle zones.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2013 11:48:00

Stel deze ligt in m'n graveyard en ik heb 3 Swamps in play. Is ie dan een 0/0 of een 3/3? M.a.w. geldt deze ability overal en altijd of alleen wanneer ie op de battlefield ligt?

13-1-2012 15:49:00

vergeet niet m10 is al weer 3 jaar geleden.
denk dat hij net als Serra Angel uncommon word

Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-1-2012 15:37:00

Dat zeker, maar over het algemeen heb je heel veel mana acceleratie in groen dus dan vind ik die Dungrove Elder toch net ietsje beter. Plus dat hij de helft kost om te casten.

13-1-2012 10:35:00

Nightmare is een cool oud creature.
Dungrove Elder is goed maar heeft geen evesion. beide hun nadelen en voor delen.

Oracle

Creature - Nightmare Horse * / *

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
Nightmare's power and toughness are each equal to the number of Swamps you control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/1/2008
If you control 0 swamps, then the Nightmare has 0 toughness and will be put into its owner’s graveyard as a state-based action right before the next player gains priority.

10/1/2009
Nightmare’s power and toughness changes as the number of Swamps you control changes.

7/1/2013
The ability that defines Nightmare’s power and toughness works everywhere, not just on the battlefield.

7/1/2013
Nightmare’s ability counts all lands you control with the subtype Swamp, not just ones named Swamp.

Decktips