Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Outpost Siege

Serie: Fate Reforged (FRF)

Rarity: Rare Fate Reforged Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2017
 -
0,50    
Commander 2020
 -
0,40    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Fate Reforged
 -
0,40
 -
3,50
Outpost Siege | Fate Reforged

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 3,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-2-2018 12:05:00

11/24/2014
If you exile a land card using the "Khans" ability, you may play that land only if you have any available land plays. Normally, this means you can play the land only if you haven't played a land yet that turn.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-2-2018 11:55:00

Bij de eerste optie staat er "you may play that card", en niet "you may cast that card". Dus als de kaart een landje is, mag je die gewoon leggen als je land voor de beurt?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-8-2016 23:54:00

Ja, je moet het deck voor de gein eens maken. Als de Confusion in the Ranks op tafel komt en blijft liggen, pak je alles over.

U heeft 2 grote beesten liggen? Ik Raise the Alarm, geef maar hier. Voor de zekerheid de Norin the Wary zodat alle interessante beesten naar mij gaan. Een Bronze Bombshell zorgt voor extra hilariteit.
Ook artifacts en enchantments trek je zo naar je toe. Mark of Fury, Glitterfang...

Deck kost nog geen 2 tientjes aan kaarten en werkt prima in een casual multiplayeromgeving.

Haha Timewa, Tof idee!

22-8-2016 19:03:00

Norin is een baas in multiplayer! Vanaf 4 spelers begint ie echt heel sterk te worden. Hij wordt vaak weg gelachen als dat mono rode deckje maar als ie uit de hoek komt, komt ie hard! Rood mist toch wel wat tutors. Mijn deck hier

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2016 18:13:00

Norin the Wary was al een meesterlijke kaart in mijn Confusion in the Ranks deck!

Kwam dit kaartje tegen. Is die gekke Norin the Wary toch nog ergens goed voor in multiplayer.

18-1-2015 23:39:00

Je moet nog steeds mana en andere costs betalen. Anders had het er bij moeten staan.

18-1-2015 23:31:00

Met of zonder manakost betalen... ik denk met, maar... tis een poging waard het te vragen

Oracle

Enchantment 

As Outpost Siege enters the battlefield, choose Khans or Dragons.
- Khans - At the beginning of your upkeep, exile the top card of your library. Until end of turn, you may play that card.
- Dragons - Whenever a creature you control leaves the battlefield, Outpost Siege deals 1 damage to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

11/24/2014
The card exiled by the “Khans” ability is exiled face up. Playing a card exiled with the “Khans” ability follows the normal rules for playing the card. You must pay its costs, and you must follow all applicable timing rules. For example, if it’s a creature card, you can cast it only during your main phase while the stack is empty.

11/24/2014
If you exile a land card using the “Khans” ability, you may play that land only if you have any available land plays. Normally, this means you can play the land only if you haven’t played a land yet that turn.

11/24/2014
If a noncreature card is manifested and then leaves the battlefield while face down, the “Dragons” ability will trigger.

11/24/2014
Each Siege will have one of the two listed abilities, depending on your choice as it enters the battlefield.

11/24/2014
The words “Khans” and “Dragons” are anchor words, connecting your choice to the appropriate ability. Anchor words are a new rules concept. “[Anchor word] - [Ability]” means “As long as you chose [anchor word] as this permanent entered the battlefield, this permanent has [ability].” Notably, the anchor word “Dragons” has no connection to the creature type Dragon.

11/24/2014
Each of the last two abilities is linked to the first ability. They each refer only to the choice made as a result of the first ability. If a permanent enters the battlefield as a copy of one of the Sieges, its controller will make a new choice for that Siege. Which ability the copy has won’t depend on the choice made for the original permanent.

Decktips