spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
18-8-2018 12:26:25 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Alesha, Who Smiles at Death informatie
Serie: Fate Reforged (FRF)
Rarity: Rare Fate Reforged Rare
Geef commentaar op Alesha, Who Smiles at Death
Alesha, Who Smiles at Death komt voor in
Serie Normaal Foil
Fate Reforged
 3
0,60
 -
2,50
Commander 2016
 -
0,50    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid manson (4) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
sensitizer Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Jochem1984 (66) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
andreas (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Tim,The Holy day Collector (15) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Kenta (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Theo (Antwerpen) (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Patrick Schouten (6) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Global Moderator Remco (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Joost (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Claesar Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Arnyx (45) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid namorthac (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 1
semihhimes Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Premium lid Winant (32) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Premium lid PR Patiwael (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Ert (83) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Alwin (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Benjamin (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Wietse (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Erick Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bas Maessen (231) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Bas (Leiden) (34) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
tjim (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Roald Landheer (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Piet Kempenaar (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Druzandar(soesterberg) (29) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Maxmazzel (21) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Dave-sanne (98) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Cornholio Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Alesha, Who Smiles at Death uit Fate Reforged. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2018
@frostfrenzy: Wat is voor jou het verschil met de trigger van Vicious Conquistador? Hoe vaak gaat die af als hij aanvalt?

Deze werkt wat dat betreft exact hetzelfde. Laat je niet op het verkeerde been zetten door het feit dat deze je toevallig wat mana laat betalen tijdens het resolven van het effect van de trigger. Het is nog steeds gewoon een triggered ability. En dus is het woord "activeren" hier ook niet van toepassing, want het is geen activated ability. Om te bepalen hoe vaak de trigger af gaat, kijk je naar de trigger-conditie (en NIET naar het effect van de trigger) en de trigger-conditie van deze is "Whenever Alesha, Who Smiles at Death attacks".

Triggered abilities herken je in het algemeen aan 1 van de woorden At, When of Whenever.

Activated abilities herken je aan een dubbele punt en de schrijfwijze COST: EFFECT. En op deze kaart is nergens een dubbele punt te vinden. (En daarbij is het mana betalen op deze kaart onderdeel van het effect.)

Die twee soorten abilities dien je niet met elkaar te verwarren.
Official Rules Advisor LarsM (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2018
Eén keer. 'Whenever attacks...' betekent op het moment dat je Alesha als attacker declared en dat kan maar één keer per attack phase.
frostfrenzy (leenhouwers) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2018
Mss domme vraag..maarja, er staan voor mij niet echt duidelijk enige restrictions op/verduidelijkingen in het commentaar... deze trigger, is deze slechts één maal te activaten bij het delcaren van de attack, of meermaals?
Piet Kempenaar (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2-7-2017
Duidelijk!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 2-7-2017
Hoezo is Alesha's First Strike relevant? Alesha met Master werkt prima.

De 'can only attack alone' restrictie van Master is niet relevant omdat dat alleen verbiedt om hem samen met andere attackers als attacker te declaren. Alesha omzeilt dat doordat ze hem gewoon attacking en al in het spel gooit.

De 'zet naar 1' trigger werkt als normaal, dus als Master niet geblocked wordt zet hij je tegenstander naar 1. Dat is in de declare blockers step en nog voor combat damage, dus Alesha's damage komt nog steeds prima op tijd om je (nu op 1 staande) tegenstander dood te maken. (Andere eventueel aanvallende beesten zouden dat ook kunnen).

Piet Kempenaar (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2-7-2017
Kan de Master uit de graveyard gehaald worden met deze en aanvallen? (ik zie nu dat, als het al kan, de tegenstander niet dood gaat aan de schade van Alesha, omdat die first strike heeft. Het is wel interessant om te weten wat er gebeurt als er nog een ander beestje aanvalt)
Local Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (273) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2-7-2017
Hoe bedoel je? Master of Cruelties kan alleen maar in z'n eentje als attacker declared worden, dus Alesha kan dan niet eens aanvallen.
Piet Kempenaar (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2-7-2017
Werkt deze met Master of Cruelties?
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 8-5-2017
Top. Voor de duidelijk (voor andere mensen die het willen weten):

Nee, je hoeft die voor Ghostly Prison niet te betalen. Je hebt het beestje nooit gedeclaret als attacker, dat is gewoon dat manier waarop hij de battlefield binnenkomt.

En nog als kleine extra: Op deze manier kun je ook met twee beestjes aanvallen wanneer er een Silent Arbiter of een Dueling Grounds in het spel ligt, omdat je dus maar 1 attacker declaret.
Premium lid uteregmestatsie (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-5-2017
Stel dat ik met alesha aanval en ik betaal de twee mana om een creature uit mijn graveyard te spelen. mijn tegenstander heeft een ghostly prison liggen waardoor ik 2 mana moet betalen per aanvallend creature. Ik kom echter mana te kort om dit ook voor het creature uit de graveyard te betalen. Wat gebeurt er nu?

Edit: antwoord al gevonden bij ghostly prison
Local Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (273) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-6-2016
Dat klopt helemaal.

De 'clockwork' ability (om het zo maar even te noemen) triggeren op het moment dat je hem als attacker/blocker declared. Alesha zegt gewoon "dit ding valt aan, NU". Er is geen moment waarop dat beest als Attacker declared wordt, en dus gaat er geen +1/+1 counter vanaf.

Edit: Sander de Vieze Vuile Ninja.
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-6-2016
Het eerste klopt. De trigger "whenever [creature] attacks" triggered op het moment van declaren. En dat punt ben je inderdaad al voorbij dus er word geen +1/+1 counter van de Dragon af gehaald.


edit: @ Synod, Heeeey, zo vies ben ik niet, ik heb vorig jaar nog gedoucht. =p
Premium lid Roald Landheer (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-6-2016
Als ik een Clockwork Dragon of iets in die geest incheat, klopt het dan dat zijn whenever -this- attacks or blocks niet triggered omdat hij niet als attacker is gedeclared, ookal valt hij technisch gezien wel aan?
Of ziet hij dat hij attacking is en triggered hij?
NederMagic Rules Advisor Carlo(wnage) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-4-2015
Nee, inderdaad, ik snap dat het een andere kwestie is. Ik licht in meer detail een situatie toe die niet de originele vraag was, maar wel ter sprake kwam in het voorbijgaan.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-4-2015
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat het feit dat de vragensteller niet weet hoe zo'n ding heet, niet uitmaakt.
Meer commentaar >
Alesha, Who Smiles at Death | Fate Reforged
Oracle tekst
Legendary Creature - Human Warrior 3 / 2
First strike
Whenever Alesha, Who Smiles at Death attacks, you may pay (W/B)(W/B). If you do, return target creature card with power 2 or less from your graveyard to the battlefield tapped and attacking.
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
11/24/2014
You choose which opponent or opposing planeswalker the creature is attacking as you put it onto the battlefield. It doesn’t have to be the same player or planeswalker Alesha is attacking.

11/24/2014
Although the creature you return is attacking, it was never declared as an attacking creature (for purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Alesha, Who Smiles at Death samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Alesha, Who Smiles at Death
Zoek decks met Alesha, Who Smiles at Death
Alesha, Who Smiles at Death toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Fate Reforged / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle M19.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 20 leden ingelogd op NederMagic.
7301 paginas bekeken sinds 18-8-2018 8:42:09
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.