Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Replenish

Serie: Urzas Destiny (UDS)

Rarity: Rare Urzas Destiny Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Urzas Destiny
 -
119,95
 -
399,00
Replenish | Urzas Destiny

Prijs:

€ 119,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 399,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2018 14:35:00

Zie de rulings:

Auras can only be placed on permanents that were on the battlefield before this effect started to resolve. You can't put an enchantment onto the battlefield with Replenish and put an Aura that is also entering the battlefield onto one of those enchantments.

You must return Auras if possible, even if this means enchanting an opponent's permanent with a good enchantment.

15-9-2018 14:28:00

Wat als ik deze cast met vrijwel alleen ecnhant creature- aura's en iets als een Courser of Kruphix in mijn graveyard? En verder niets op het veld.

12-8-2018 12:57:00

Gezien de schaarste is er geen accurate prijs, maar schat ze op 250 euro. Dat komt wel overeen met zo'n beetje alle boeiende rare Urza's Destiny en Urza's Legacy foils.

12-8-2018 12:54:00

Ik heb deze foil maar zie op ebay hele andere prijzen. Wat is deze nu waard?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-10-2017 17:05:00

Ja, in feite wel. Pas op het moment dat het te laat is om het te voorkomen.

13-10-2017 13:39:00

Dat bedoelde ik. Men ziet pas waar een aura op komt als die er al op ligt

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2017 00:07:00

Als je Auras cast dan targetten ze. Dus dan kies je bij het casten je targets en weet je tegenstander waar ze naar toe gaan.

Bij Replenish cast je de Auras echter niet en hoef je pas tijdens het resolven van Replenish te kiezen welke Aura je aan welke permanent gaat attachen. Omdat je dit tijdens het resolven doet kan niemand tussendoor reageren met spells of abilities. Je tegenstander zal dus voor het resolven van Replenish zijn removal moeten spelen mocht hij problemen voorzien in de keuzes die jij eventueel zou kunnen maken.

Dus kort antwoord: nee, je maakt de keuzes tijdens het resolven van Replenish en tijdens het resolven kan niemand spells casten of abilities activeren.

11-10-2017

Btw, weten de tegenstanders welke aura's je op welke beestjes legt? Dat er dus niet meer gereageerd kan worden voordat de aura's in het spel komen.

Je hoeft dus niet aan te wijzen welke aura je op welke beestje legt? Ze liggen in het spel zodra Replenish resolved, toch?

18-9-2017 19:36:00

indeediedoedie!

18-9-2017 19:35:00

Ik was nog even naar confirmatie aan het zoeken over wat Xander nu dus al heeft gezegd, maar dat is wel het essentiële ervan natuurlijk

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-9-2017 19:34:00

Kleine aanvulling: Aura's targetten alleen als je ze cast.

En zoals FunBun terecht zegt, cast je ze hier niet, maar leg je ze simpelweg op de battlefield.

18-9-2017 19:33:00

Had ik toch gelijk. Ik kreeg er een discussie over toen ik aura's op een beestje met Clout of the Dominus erop wou leggen. Ik zie tenslotte nergens het woord 'target' staan op de genoemde kaarten. En dat is nodig voor shroud om tegen te gaan.

18-9-2017 19:30:00

Nee, je legt de aura's simpelweg op de battlefield en zodoende kun je dus ook creatures met shroud/hexproof enchanten. Dat geldt dus ook voor Retether.

Verder geldt dit ook voor de Sovereigns of Lost Alara en Zur the Enchanter.

18-9-2017 19:27:00

Targetten de aura's een creature als die in het spel komen via Replenish?

Stel dat een creature shroud heeft. Kan je daar via Replenish een aura op leggen? Geldt dit dan ook voor Retether?
En hoe zit dat dan met Sovereigns of Lost Alara (als het shroud beestje alleen aanvalt natuurlijk) en Zur the Enchanter?

17-7-2016 21:24:00

Karmic Justice, je raakt alsnog je spul kwijt, maar je kan dan wel net zoveel landjes oid van diegene opblazen als je wil

Oracle

Sorcery 

Return all enchantment cards from your graveyard to the battlefield. (Auras with nothing to enchant remain in your graveyard.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
It determines what enchantments to return when its resolution starts. If more enchantments go to the graveyard during the resolution, those additional enchantments are ignored.

8/1/2005
You must return Auras if possible, even if this means enchanting an opponent’s permanent with a good enchantment.

8/1/2005
Auras can only be placed on permanents that were on the battlefield before this effect started to resolve. You can’t put an enchantment onto the battlefield with Replenish and put an Aura that is also entering the battlefield onto one of those enchantments.

Decktips