Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Zurgo Helmsmasher

Serie: Speed vs Cunning (DDN)

Rarity: Mythic Speed vs Cunning Mythic

Informatie

FOIL

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 7
0,50
 -
1,50
Speed vs Cunning
 8
0,60    
FOIL
Zurgo Helmsmasher | Speed vs Cunning

 Op voorraad 

€ 0,60 (8x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-5-2017 18:38:00

Slechts 7? Speel Chandra’s Ignition en mep gewoon gelijk een speler het spel uit.

10-5-2017 14:38:00

Ik speel deze met een stuk of 10 boardwipes in het deck. Gewoon 3 keer alle blockers weghalen en dan trappen voor 7.

10-5-2017 14:08:00

leuk en vooral heftige general in Commander/EDH. eerst knockt hij (bijna zeker) de general van je oppo in elkaar, en dan na 3 keer doorkomen is je oppo neer (ongeacht of deze gozer nog levens krijgt wegens general damage).

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-4-2017 17:34:00

Langzaam begin ik het te begrijpen, maar het restant is dus in 99 van de 100 gevallen niets. Interessant.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-4-2017 05:02:00

Dat zijn opties.

Overigens snap ik nog steeds niet wat "het restant" is. Zijn dat nou levenspunten of beestjes, of wat anders? Ik snap het niet, omdat het zo erg zonder definitie is.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-4-2017 14:38:00

Tenzij je iets als Grave Pact hebt liggen of Dictate of Erebos kan inflashen en/of je creatures undying hebben

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-4-2017 13:57:00

Precies zolang hij geen trample heeft en wel indestructible is zou ik er niet meer dan 1 creature voor gooien om te blocken, want dan geef je je creatures en counters gewoon weg.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-4-2017 08:36:00

Misschien goed om volgende keer je aannames wat duidelijker te vermelden?

Want zonder je allerlaatste opmerking naar mij toe zijn het nog slechte aannames ook, omdat de kans dat iemand met meer dan 1 creature blockt of met een groter creature dan strikt noodzakelijk, vrij klein is. (Dat zal iemand alleen doen als hij als verrassing Zurgo indestructible gaat laten verliezen of zo.)

21-4-2017 07:58:00

Ik ging er eigenlijk van uit dat het werdt begrepen dat 'het restant' iets onbepaalds is. Als er geen creatures zijn, is dat het restant. Als de tegenstander blockt met grotere creatures (let op! Meervoud) is het restant er waarschijnlijk wel.

@Torak: Ik snap prima hoe double strike werkt. Ik ging alleen uit van een grote hoeveelheid blockers.

@Xander: goed idee! Ik gooi Brutal Hordechief erbij. Alle creatures blocken Zurgo!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-4-2017 15:20:00

Plus: Je valt een speler aan en niet zijn creatures.

De verdedigende speler besluit met welk creature of welke creatures hij blockt. En zoals Torak terecht zegt, zal hij er gewoon simpelweg een 1/1'tje voor gooien om de schade beperkt te houden.

Je lijkt te impliceren dat de aanvallende speler voor de andere speler besluit met welke creatures hij blockt. Maar zo werkt het niet.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-4-2017 15:04:00

Ik snap even niet wat je bedoelt met: "en daarna normaal damage doet en het restant aanvalt (en waarschijnlijk zijn ability triggert).

Ik vermoed uit dit verhaal dat je misschien niet helemaal op de hoogte bent van hoe Double Strike werkt.

Als ik aangevallen wordt door deze rakker terwijl hij double strike heeft en ik block met een 1/1, dan is het resultaat niet zo spectaculair.

Het resultaat is dat Zurgo first strike damage doet aan mijn 1/1, mijn 1/1 dood gaat en Zurgo's ability triggert (en hij dus een +1/+1 counter krijgt), daarna wil Zurgo nogmaals normale combat damage doen, maar er is niets meer dat hem blockt en hij doet dan geen normale combat damage meer (ook niet naar de speler, want het is een geblocked beestje!!!).

(Het verhaal wordt anders als hij trample zou hebben. Dit omdat Trample ervoor zorgt dat alle damage van een geblocked beestje dat meer dan 'lethal damage' is voor alle blockers op de verdedigende speler geassigned mag worden.)

20-4-2017 13:21:00

Gooi er gewoon double strike op met bijv. Blood Mist. Als je tegenstander niet veel heeft is dat op zijn leukst! Eerst de first strike damage waarmee je wat zwakke creatures vernietigd (en dus zijn ability triggert) en daarna normal combat damage doet waarmee je het restant aanvalt (waarschijnlijk triggert zijn ability opnieuw). Zo wordt hij snel groot.

17-10-2014 22:28:00

Als je (de target van Ride Down) sacrificet als reactie op Ride Down dan heeft Ride Down geen legal target meer en zal 'countered on resolution' worden. Hierdoor zal Zurgo geen trample krijgen en dus ook geen trample-schade kunnen doen, maar is hij dus wél gewoon blocked (doet geen combat damage aan de verdedigende speler). Leuke combat tricks van beide kanten!

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2014 22:03:00

Ik speelde laast een potje EDH met iemand en we konden het niet eens worden over een situatie. Hoewel ik erg zeker ben van mijn zaak vroeg zij of ik het ergens wilde voorleggen dus bij deze:

Mijn tegenstander valt mij aan met Zurgo Helmsmasher. aan het einde van de declare attackers fase betaal ik 1 mana en maak een 1/1 saproling met mijn Ghave, Guru of Spores, deze laat ik zurgo blocken. mijn tegenstander speelt daarna een Ride Down op de blockende saproling. Als reactie betaal ik 1 mana en sacrifice de saproling.

Nu is de vraag, is zurgo geblockt (sinds er geen saproling meer ligt) en zo ja krijgt zurgo nog trample van de Ride Down?

Ik zeg dat het antwoord is: ja er was een blocker dus zurgo is en blijft geblockt ongeacht of de saproling nog leeft. En: Nee, de Ride Down heeft geen legal target meer en wordt dus gecounterd en geeft dus ook geen trample.
heb ik gelijk of krijg ik toch nog 7 dmg?

Oracle

Legendary Creature - Orc Warrior 7 / 2

Haste
Zurgo Helmsmasher attacks each combat if able.
Zurgo Helmsmasher has indestructible as long as it's your turn.
Whenever a creature dealt damage by Zurgo Helmsmasher this turn dies, put a +1/+1 counter on Zurgo Helmsmasher.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2014
You still choose which player or planeswalker Zurgo Helmsmasher attacks.

9/20/2014
If, during your declare attackers step, Zurgo is tapped or is affected by a spell or ability that says it can’t attack, then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having Zurgo attack, you aren’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack in that case either.

9/20/2014
If Zurgo enters the battlefield before the combat phase, it will attack that turn if able. If it enters the battlefield after combat, it won’t attack that turn and will usually be available to block on the following turn.

9/20/2014
Each time a creature dies, check whether Zurgo had dealt any damage to it at any time during that turn. If so, Zurgo’s ability will trigger. It doesn’t matter who controlled the creature or whose graveyard it went to.

Decktips