Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hell’s Thunder

Serie: Speed vs Cunning (DDN)

Rarity: Rare Speed vs Cunning Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shards of Alara
 -
0,40
 -
2,50
Speed vs Cunning
 3
0,40    
Hell’s Thunder | Speed vs Cunning

 Op voorraad 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
17-9-2012 19:42:00

Niet?

Iets serieuzer: Dit soort kaarten zijn voornamelijk bedoeld om je tegenstander zo snel mogelijk dood te krijgen, ongeacht de consequenties voor je eigen bordpositie. Carddisadvantage is immers alleen slecht als je tegenstander de tijd heeft ervan te profiteren.

In normale potjes is dat nog te doen, 20 leven kan je wel wegbeuken voordat je door je brandstof heen bent/de tegenstander een solide verdediging heeft. Voor EDH potjes met 40 leven is dat een stuk lastiger, en zal je met dit soort kaarten vaak eindigen met een halfdode tegenstander terwijl je zelf geen kaart meer over hebt.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-9-2012 19:25:00

Hoe goed zijn dit soort kaarten in EDH? :|

24-12-2010 14:38:00

oke thnx speel al rood burn in legacy en erg goed gepresteert op het NK wilde er een twist aangeven en heb de ball lightnings eruit gecut deze leek me wel lekker. maar de manacosts zijn wel wat hoog denk niet dat hij ooit geunearth word

24-12-2010 08:21:00

Hij is lang niet goed genoeg. Ball Lightning en Flame Javelin worden ook steeds minder gespeeld in legacy en deze is minder goed.

24-12-2010 06:21:00

in 4 mane = is 4 mana

24-12-2010 06:20:00

splashen boeit ook echt niks bij zo'n creature want die speel je puur in burn en dat is toch 100 % rood. nadeel alleen in 4 mane! ja VIER! daar kan je zeker 4 Spark Elemental's voor casten.
oftewel er zijn wel betere opties... deze gaat het in elk geval niet halen...

24-12-2010 00:43:00

nee, want:

1 rode mana dus moeilijk te splashen

2 3 mana kan je beter besteden dan aan een beestje dat helaas niet lang meegaat

niet dat de kaart slechts is ofzo hoor he maar legacy.. poehpoeh

24-12-2010 00:19:00

zou deze te doen zijn in legacy?

22-6-2010 18:44:00

*Check post dates*

Dat is een jaar geleden, ongeveer.

22-6-2010 18:39:00

Klopt maar niet iedereen speelt al die kleuren.

Oracle

Creature - Elemental 4 / 4

Flying, haste
At the beginning of the end step, sacrifice Hell's Thunder.
Unearth 4R (4R: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
If you activate a card’s unearth ability but that card is removed from your graveyard before the ability resolves, that unearth ability will resolve and do nothing.

10/1/2008
Activating a creature card’s unearth ability isn’t the same as casting the creature card. The unearth ability is put on the stack, but the creature card is not. Spells and abilities that interact with activated abilities (such as Stifle) will interact with unearth, but spells and abilities that interact with spells (such as Remove Soul) will not.

10/1/2008
At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.

10/1/2008
Unearth grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.

10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead - unless the spell or ability that’s causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

Decktips