Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Savage Knuckleblade

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Rare Khans of Tarkir Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 4
0,30
 -
1,95
Savage Knuckleblade | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,30 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2019 16:45:00

@Lioncross
Dat is dan niet zo goed gelukt.

15-11-2019 16:23:00

@ Casper

Kon me nog heugen dat WotC deze kaart promoten back in the day...

15-11-2019 11:24:00

Waarom denk je dat?

voor een hasty 6/6 is niet heel indrukwekkend. Dat je hem kan bouncen is goed, maar dan moet je hem wéér opnieuw casten. Hij heeft geen evasion of iets.

Het is gewoon een matige kaart, niet slecht. Maar zeker niet goed.

15-11-2019 11:10:00

@ Casper

Maar toch heb ik het gevoel dat de mannen van R&D toch lichtelijk deze kaart "gepusht" hebben voor competitief play...

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2019 10:18:00

Niemand zegt dat de kaart slecht is. De originele vraag was waarom je dit soort kaarten niet competitief gespeeld ziet worden, en dat is simpelweg omdat ze niet goed ->genoeg<- zijn om toernooien te breken. Voor de rest is het wat mij betreft een prima kaart.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2019 09:33:00

Interessant dat deze kaart als slecht wordt ervaren. Een 4/4 voor CMC3 met 3 bruikbare abilities! Ik zie wel in dat de abilities heel algemeen zijn en dat er weinig synergiemogelijkheden zijn, dus dit is waarschijnlijk zo'n kaart die daarom niet goed in de meeste decks past die deze kleuren spelen.

Wel grappig dat Aluren nu 4/4tjes op tafel kan kwakken.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-11-2019 22:30:00

@Lioncross
Daar is ook helemaal niks mis mee, lekker spelen dat ding! Ik vind het zelf geweldig om een avondje aan de keukentafel lekker te raggen met een "rare" homebrew. Ik verwacht alleen niet dat deze boze yeti snel toernooien gaat bepalen.

14-11-2019 21:49:00

@ Xander

Okay okay, ik vind het gewoon een vermakelijke kaart en het heeft voor mij een hoge "Flavor" gehaalte

Mvg,

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-11-2019 21:05:00

Ik zei ook "meestal". Het gaat erom wat het per saldo oplevert.

Wegen de kosten (het aantal kaarten dat je nodig hebt) op tegen de opbrengst (het resultaat)?

14-11-2019 20:51:00

@ Xander

Dat is een goede tip van je, ik denk dat ik gewoon moet leren "accepteren en loslaten" dat dit gewoon niet zo goede kaart is en verder moet gaan zoeken naar iets wat wel goed is. (over verdraai ik je woorden)

Maar in het geval van Death’s Shadow daar is een geheel deck (oftewel extra kaarten) omheen gemaakt en men dacht eerst ook dat het een slechte kaart was...

Mvg,

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-11-2019 20:45:00

(Extra) kaarten spelen om een slechte kaart minder slecht te maken is meestal niet de oplossing.

Wat als je wel deze hebt liggen, maar je pakt maar geen Training Grounds?

En wat als je Training Grounds hebt liggen, maar geen kaart die daar profijt van heeft, na (mass) removal bijvoorbeeld?

14-11-2019 20:36:00

@ Jense
Mijn excuses voor het verkeerd interpreteren van je woorden. En wat ik bedoel met de "Rootwalla" ability is beestjes die zich zelf kunnen op pompen zoals Rootwalla WotC noemt dat "Rootwalla" en voor rood heet dat "Firebreathing". ziehier (druk control f en typ rootwalla) En ja Morphling werd toen der tijd gebruikt als finisher voor Mono U control.

@ Gerben
Zou je echt denken dat het te maken heeft met de activatie kost van de ability's want als dat het zou zijn dan zou je dat in principe kunnen oplossen met Training Grounds,Biomancer’s Familiar en Æther Vial toch?

Mvg,

14-11-2019 19:23:00

Deze was toen hij legal was ook al slecht overigens.

Het is misschien een aardig gedachte-experiment om te kijken wat de activatiekosten zouden moeten zijn om hem speelbaar te maken in constructed.

Zou hij sterk genoeg zijn als dit de activatiekosten zouden zijn?:

G
U
R

Of heeft hij echt andere abilities nodig om speelbaar te zijn?

14-11-2019 19:10:00

@lioncross niet mijn woorden verdraaien aub, ik zei dat ze niet goed genoeg zijn voor competetive play, niet dat ze slecht zijn. Tussen die twee waardeoordelen ligt een wereld. En wat bedoel je überhaupt met 'Rootwalla' kaarten, ik ging uit van kaarten als Basking Rootwalla maar nu haal je er ineens Morphling bij (die 15 jaar geleden inderdaad de shit was). Dus voor de sake of duidelijkheid, definieer 'Rootwalla'

Daarnaast heeft powercreep vooral betrekking op Creatures, die worden naarmate de jaren verstrijken steeds sterker. Spells worden doorgaans minder sterk, kaarten als Lightning Bolt en Counterspell zullen waarschijnlijk nooit meer standard legal worden, maar we krijgen afgezwakt versies als Lightning Strike en Cancel.

Edit: deze knakker heeft inderdaad wel wat weg van morphling, alleen het feit dat je met deze aan drie kleuren vast zit is echt een groot nadeel. Morphing werd als finisher in mono U gespeeld als ik me niet vergis.

14-11-2019 18:01:00

@ Lord of Zombies

Dus het heeft dus te maken met "Tempo" verlies? Zou Æther Vial dan geen oplossing kunnen zijn voor kaarten als dit?

@ Casper

"Back in the days" gebruikte ze ook Lightning Bolt en die bebruiken ze als ik het niet mis heb nog steeds

Oracle

Creature - Ogre Warrior 4 / 4

2G: Savage Knuckleblade gets +2/+2 until end of turn. Activate this ability only once each turn.
2U: Return Savage Knuckleblade to its owner's hand.
R: Savage Knuckleblade gains haste until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips