Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Prophetic Flamespeaker

Serie: Journey into Nyx (JOU)

Rarity: Mythic Journey into Nyx Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Journey into Nyx
 7
1,00
 -
2,95
Prophetic Flamespeaker | Journey into Nyx

 Op voorraad 

€ 1,00 (7x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
4-6-2014 16:54:00

Hij zorgt alleen voor vertraging als je veel creatures met haste speelt imo... Je kunt altijd wachten met zowel je landdrop als je plays tot na de combat phase. Zo wordt de kans dat je dingen hit een stuk groter

4-6-2014 16:33:00

Wat deze kaart tegenhoudt om competitief gespeeld te worden is z'n 3 toughness. Als dat 4 was geweest, dan had ie wellicht kunnen opduiken in een RDW of burn deckje als 2-off ofzo. Nu gaat ie gewoon dood aan een bolt en dat is niet bepaald een goede trade-off. Jammer wel.

4-6-2014 15:11:00

Ik denk dat of dit een early/lategame kaart is afhankelijk is van je deck Wat een discussie weer.
Bestaat je deck uit veel 1, 2 en 3drops? Dan is dit net zo goed een earlygame kaart als een lategame.

Heb je royale kans er Nicol Bolas, Planeswalkers en Dragon Tyrants mee te raken? Dan zou ik hem maar niet in beurt 3 opgooien

4-6-2014 13:40:00

Hij zorgt er niet voor dat je meerdere landen per beurt kunt spelen nee.

Maar als hij beurt 4 triggert zit de kans er dik in dat je daardoor je vierde land kunt spelen, waar je dat anders nog niet was gelukt omdat het de bovenste of op één na bovenste kaart in je library was. En in dat geval versnelt hij wel degelijk. Daarmee vind ik - toegegeven, ik speel geen modern of block constructed - dat hij eerder early game thuis hoort.

Maar inderdaad: de enige manier om te kijken hoe hij het doet, is ermee spelen. En dan nog is het afhankelijk van je meta...

4-6-2014 13:30:00

Ik ben het met Lookky eens, dat dit kaartje meer in de late-game thuishoort. Als mid/early-game beatstick met equipments is hij ontzettend duur. Loop je vervolgens tegen iets als een Doom Blade aan, ben je het haasje. Je bent een enorme investering en vooral tempo kwijt, wat cruciaal is (zeker in mono-rood).

@Stijn: Het is geen landversnelling, want je zit idd vast aan 1 landje per beurt. Het is eerder een riskante vorm van filteren. Je zou er mee moeten spelen om te kijken of dat ook werkt.

20-5-2014 19:19:00

Niets. Jasper vergist zich. Maar dat zie jij ook wel denk ik ;-). Plus ik blijf er bij dat dit ding je consistent landdrops oplevert en daarmee enorm versnelt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2014 18:59:00

quote: "Maar doordat je het land van je tegenstander kan spelen"


Wat mis ik?

20-5-2014 18:50:00

@ stijn, je bent nog steeds beperkt door de regel dat je slechts 1 land per beurt kan spelen. Maar doordat je het land van je tegenstander kan spelen kan je zelf land op hand houden en in een later stadium nog steeds elke beurt een land droppen.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2014 07:57:00

Ik kom hem wel eens tegen in red deck wins lijsten. Daar is de cmc vrijwel nooit hoger dan 3, waardoor je dus in ieder geval 1 vd '2' kan casten.

Edit: fanatic of mogis daargelaten

20-5-2014 07:30:00

Vergeet niet dat hij early game ook zorgt dat je land kunt blijven spelen aangezien er 'play' staat en niet 'cast'. Beurt vier-vijf is dat absoluut ook een meerwaarde.

Je vraag durf ik niet te beantwoorden.

19-5-2014 23:11:00

Toch vind ik het jammer dat je er alleen late-game voordeel uit kunt halen.. Immers, als je de mana niet hebt om de geexilede kaarten meteen te spelen, ben je ze gewoon kwijt (ze blijven dan in exile)

Iemand ervaring daarmee? In welke setting is deze het beste? In een deck met rituals? Of met veel removal, zodat deze late-game de laatste klap kan geven?

19-5-2014 22:58:00

ik zat te denken aan Scorchwalker, als bloodrush.
twee leuke kaarten in een keer.

7-5-2014 15:11:00

Zit te denken of ik deze nu juist wel of niet voor mijn red werewolves deck wil gebruiken. Aan ene kant, human, 3 mana, double strike en trample is perfect en veel kunnen casten is leuk, maar werewolves werkt juist goed als je niet te veel cast en ze werewolves blijven.. Twijfel nog over deze kaart in deck.

6-5-2014 17:15:00

Ik zat meer te denken aan Sword of Feast and Famine kan je ook gelijk de kaarten casten die je exiled

6-5-2014 17:13:00

Ik vind dat dit ding toch ook wel vraagt om een Godsend. Ik denk dat je dat wel kunt regelen in een deck... de shockduals zijn immers nog altijd standard legal

Oracle

Creature - Human Shaman 1 / 3

Double strike, trample
Whenever Prophetic Flamespeaker deals combat damage to a player, exile the top card of your library. You may play it this turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/26/2014
If Prophetic Flamespeaker deals combat damage to a player multiple times in a turn (if it wasn’t blocked, for example), its triggered ability will trigger each time.

4/26/2014
The card is exiled face up. Playing it follows the normal rules for playing that card. You must pay its costs, and you must follow all applicable timing rules. For example, if it’s a creature card, you can cast it only during your main phase while the stack is empty.

4/26/2014
If you exile a land card, you may play that land only if you have any available land plays. Normally, this means you can play the land only if you haven’t played a land yet that turn.

Decktips