Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sage of Hours

Serie: Journey into Nyx (JOU)

Rarity: Mythic Journey into Nyx Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Journey into Nyx
 -
3,95
 -
7,95
Sage of Hours | Journey into Nyx

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
22-10-2018 16:10:00

De Altered Ego bij stap 3 kopieert overigens de Master Biomancer. Anders krijg je de Sage niet zo snel op 5 counters. En Deadeye Navigator kan ook bij stap 5. Dan ga je ook infinite maar dan anders.

22-10-2018 15:40:00

Prachtige aanvulling op mijn Momir Vig, Simic Visionary EDH deck. Dit is echt een pareltje in het deckje geworden. Het volgende 'treintje' is het is het eerste wat ik elke pot probeer te spelen.

1) Speel de Commander
2) Speel Master Biomancer met Momir-Trigger
3) Speel Altered Ego X=0, met Momir-Trigger
4) Speel Sage of Hours die krijgt gelijk 6 counters
5) Speel Progenitor Mimic en kopieer de Sage
6) Infinite beurten.

Met goede ramp en behoorlijk wat low CMC counterspells is dit redelijk snel op tafel te krijgen en te verdedigen. Niet snel genoeg voor cEDH misschien maar je zal er regelmatig potten mee winnen.

29-1-2016 21:59:00

Ezuri, Claw of Progress is ook leuk met deze. Als je infinite beurten leuk vindt, tenminste.

29-1-2016 16:05:00

Deze werkt denk ik ook wel heel lekker met Clockspinning

20-6-2015 14:52:00

En anders heb je altijd nog een van deze creatures:

Krosan Cloudscraper
Phyrexian Dreadnought
Jokulmorder
Polar Kraken
It That Betrays
Denizen of the Deep

En dan deze nog, mits er genoeg van bepaalde dingen in Graveyards liggen:

Cantivore
Cognivore
Detritivore
Magnivore
Mortivore
Terravore
Lhurgoyf

En nee, Tarmogoyf niet, want vergeleken met de bovenstaande beesten, is dat maar een klein ventje. =p

20-6-2015 14:05:00

Klopt. Even over het hoofd gezien .

1-5-2015 12:32:00

Dan moet je The Mimeoplasm wel met instant speed kunnen spelen... anders is die Worldspine Wurm namelijk alweer je graveyard uit.

1-5-2015 11:44:00

In EDH gooi je deze in je graveyard en exile je vervolgens samen met een Pathrazer of Ulamog of een Worldspine Wurm of een Death’s Shadow voor The Mimeoplasm

30-4-2014 20:30:00

In casual zou je ook Words of Worship bij je Sunbond shenanigans kunnen toevoegen.

30-4-2014 00:27:00

Gewoon Sunbond erop en heel wat lifegaain erin. Lifelinkers of Azorius Charm en als je wat tijd kan rekken met je Ajani, Mentor of Heroes zit je wel goed.

20-4-2014 01:19:00

Ajani, Mentor of Heroes en 2x Forced Adaptation/Corpsejack Menace en je hebt de combo in standard al. Moet toch wel iets naars mee te bouwen zijn lijkt me.

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2014 21:46:00

Jep, hij heeft zeker een hoge `misbruikfactor` vooral leuk in commander . hoewel ik dan toch liever Magistrate’s Scepter speel.

19-4-2014 18:47:00

Proliferate, Gilder Bairn, etc... Hij hoeft maar 1 counter te hebben en het balletje begint te rollen!

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2014 18:44:00

Leuk met Increasing Savagery . Jammer alleen dat ie zonder dat soort kaarten niets doet, die heroic had er net zo goed niet op kunnen zitten .

Oracle

Creature - Human Wizard 1 / 1

Heroic - Whenever you cast a spell that targets Sage of Hours, put a +1/+1 counter on it.
Remove all +1/+1 counters from Sage of Hours: For each five counters removed this way, take an extra turn after this one.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/26/2014
You must remove all +1/+1 counters from Sage of Hours to activate its ability, even if the number of counters isn’t a multiple of five. For example, if you remove twelve counters to activate the ability, you’ll take two extra turns. If you remove three counters, you won’t take any extra turns.

4/26/2014
Heroic abilities will resolve before the spell that caused them to trigger.

4/26/2014
Heroic abilities will trigger only once per spell, even if that spell targets the creature with the heroic ability multiple times.

4/26/2014
Heroic abilities won’t trigger when a copy of a spell is created on the stack or when a spell’s targets are changed to include a creature with a heroic ability.

Decktips