spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
16-12-2017 13:53:02 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Eidolon of Countless Battles informatie
Serie: Born of the Gods (BNG)
Rarity: Rare Born of the Gods Rare
Geef commentaar op Eidolon of Countless Battles
Eidolon of Countless Battles komt voor in
Serie Normaal Foil
Born of the Gods
 8
1,00
 -
3,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Laurens (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Martin (97) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Madary (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Roy (174) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wvttk (135) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid tim dokter (29) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Michael (2) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Local Moderator Huib Raterink (128) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Official Rules Advisor Jan (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
michiel (26) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Chris072 (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Hrethgir (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
BartvD Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Tom S (Almere) (105) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Wijnand Schoenmakers (181) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Arnyx (44) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
ikkes (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Piet Kempenaar (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Tristan (13) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Daanson (60) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid G-men (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Thomas (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Kaa (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
NederMagic Rules Advisor Carlo(wnage) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid shadowfax (30) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Ruben van den Aardweg Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
David (Zoetermeer) (139) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Sjoey (40) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Patrick (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Patrick Schouten (5) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 1
* Dit is het aanbod van Eidolon of Countless Battles uit Born of the Gods. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Zie ook een eerdere reply van mij:

---
Het is niet een van de beste wordings, maar goed.

(...)

Verder moet je de ability lezen als: Als hij niet ge-bestowed is, krijgt hij zelf de bonus (en dan telt hij zelf mee als creature en niet als aura). Als hij ge-bestowed is, krijgt het enchanted creature echter de bonus (en dan telt hij zelf mee als aura en niet als creature). Een aura kan simpelweg geen +1/+1 bonus krijgen.

Ze hadden het mijns inziens beter kunnen verwoorden als:

"If Eidolon of Countless Battles is a creature, it gets +1/+1 for each creature you control and +1/+1 for each Aura you control.
If Eidolon of Countless Battles is an aura, enchanted creature gets +1/+1 for each creature you control and +1/+1 for each Aura you control."
---
Premium lid tim dokter (29) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Nee als je alleen de Eidolon heb liggen dan is die 1/1 aangezien hij normaal een enchantment creature is en geen aura pas als die gebestowed is is die een aura maar dan telt die niet meer als creature.
Thomas (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
klopt het dat Eidolon zelf altijd een 2/2 is? (door dat hij zelf een creaturen en een enchantment is).

En telt Eidolon als ik het bestow als een aura?
Bijvoorbeeld om een kaart te rapen en bonus te geven aan Kor Spiritdancer
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-6-2014
Persoonlijk vind ik het wel duidelijk maar ik denk dat het wel beter was als ze een reminder tekst hadden bijgezet waarin stond dat alléén creatures +1/+1 of P/T kunnen krijgen/hebben.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
Ja, ik vind het sowieso een hele slechte wording.

Het doet me een beetje denken aan de momenten dat collega software developers er een sport van maken om iets simpelweg met zo min mogelijk code op te lossen, in plaats van op de beste en duidelijkste manier. De broncode doet wat het moet doen, maar je snapt niet wat er staat.
ThomasvdK Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
De verwarring zat in de tekst: each get.
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
Wellicht zit het probleem ook in de naamsverwijzing?

Aangezien er in het voorbeeld 4 nonland permanents zijn kan het enchanted creature maar maximaal +4/+4 krijgen. Dat krijgt het ook want ze zijn ook creatures of auras. Het feit dat er nog een Eidelon ligt is niet relevant want als een kaart een naam gebruikt verwijst dat altijd naar zichzelf, een individuele kaart.

EDIT: Hmmm nee, ik denk dat verwarring inderdaad zit in de 'creature óf aura' onderscheid.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
@ThomasvdK: Hoe wil je +1/+1 aan een enchantment geven dan? Alleen de +1/+1 bonussen die aan een creature gegeven worden, zijn relevant, wat Olivier ook zegt.

En zie by the way ook mijn eerdere reply.
Olivier Bos (65) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
zolang Eidolon of Countless Battles onder de Eidolon of Blossoms ligt is het een aura en geen creature en krijgt hij dus geen +1/+1
ThomasvdK Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
Maar er staat each get. Dus de creature en "enchantment" krijg het dan toch?? En ze tellen zelf ook mee toch?
Dus dat zijn 4 kaarten die +1/+1 geven x2....
Olivier Bos (65) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
de Eidolon of Countless Battles geeft de Eidolon of Blossoms
+2/+2 van de 2 creatures (2x Eidolon of Blossoms)
+2/+2 van de 2 auras (Eidolon of Countless Battles en Rancor)
de Eidolon of Blossoms met de Eidolon of Countless Battles eronder is dus 6/6
ThomasvdK Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-6-2014
stel:
ik heb deze onder een Eidolon of Blossoms en er ligt nog een Eidolon of Blossoms met een Rancor eronder of tafel. Hoe sterk is mijn Eidolon of Blossoms met Eidolon of Countless Battles er onder?
als ik ga tellen:
Eidolon of Blossoms 2x +1/+1
Eidolon of Countless Battles 2x +1/+1
Eidolon of Blossoms 2x +1/+1
Rancor 2x +1/+1

Eidolon of blossoms is zelf 2/2, dus dan is hij toch 10/10? of zie ik het verkeerd???
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-3-2014
Correct. Eidolon of Countless Battles heeft altijd een cmc van 3, dus komt hij door Gaddock Teeg heen.
Premium lid Hanssie (134) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-3-2014
Mag ik deze voor de bestowcost spelen als er een Gaddock Teeg in het spel ligt? Gaddock kijkt denk ik naar z'n originele cost dan toch?
Rick (Amersfoort) (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-2-2014
Is tijdens de pre-release draft erg handig gebleken standard toppertje
Meer commentaar >
Eidolon of Countless Battles | Born of the Gods
Oracle tekst
Enchantment Creature - Spirit 0 / 0
Bestow 2WW (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a creature again if it's not attached to a creature.)
Eidolon of Countless Battles and enchanted creature each get +1/+1 for each creature you control and +1/+1 for each Aura you control.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Block, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
9/15/2013
You donít choose whether the spell is going to be an Aura spell or not until the spell is already on the stack. Abilities that affect when you can cast a spell, such as flash, will apply to the spell after youíve made this choice. For example, an effect that said you can cast creature spells as though they have flash wonít allow you to cast a creature card with bestow as an Aura spell anytime you could cast an instant, but one that said you can cast Aura spells as though they have flash will.

9/15/2013
On the stack, a spell with bestow is either a creature spell or an Aura spell. Itís never both, although itís an enchantment spell in either case.

9/15/2013
Unlike other Aura spells, an Aura spell with bestow isnít countered if its target is illegal as it begins to resolve. Rather, the effect making it an Aura spell ends, it loses enchant creature, it returns to being an enchantment creature spell, and it resolves and enters the battlefield as an enchantment creature.

9/15/2013
Unlike other Auras, an Aura with bestow isnít put into its ownerís graveyard if it becomes unattached. Rather, the effect making it an Aura ends, it loses enchant creature, and it remains on the battlefield as an enchantment creature. It can attack (and its T abilities can be activated, if it has any) on the turn it becomes unattached if itís been under your control continuously, even as an Aura, since your most recent turn began.

9/15/2013
If a permanent with bestow enters the battlefield by any method other than being cast, it will be an enchantment creature. You canít choose to pay the bestow cost and have it become an Aura.

9/15/2013
Auras attached to a creature donít become tapped when the creature becomes tapped. Except in some rare cases, an Aura with bestow remains untapped when it becomes unattached and becomes a creature.

9/15/2013
An Aura that becomes a creature is no longer put into its ownerís graveyard as a state-based action. Rather, it becomes unattached and remains on the battlefield as long as itís a creature. While itís a creature, it canít be attached to another permanent or player. An Aura thatís not attached to a legal permanent or player as defined by its enchant ability and also isnít a creature will be put into its ownerís graveyard as a state-based action.

2/1/2014
Eidolon of Countless Battlesís last ability functions only on the battlefield. In other zones, it is a 0/0 enchantment creature card.

2/1/2014
A permanent with bestow is either a creature or an Aura, not both (although itís an enchantment either way). It will contribute just +1/+1 toward the bonus given by Eidolon of Countless Battles.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Eidolon of Countless Battles samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Eidolon of Countless Battles
Zoek decks met Eidolon of Countless Battles
Eidolon of Countless Battles toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Born of the Gods / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan
Commander 2017
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 17 leden ingelogd op NederMagic.
11358 paginas bekeken sinds 16-12-2017 10:54:49

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.