Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Voodoo Doll

Serie: Legends (LEG)

Rarity: Rare Legends Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Chronicles
 5
0,40    
Italian Legends
 4
4,95    
Legends
 -
2,95    
Voodoo Doll | Legends

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 15:22:00

Gelukkig winking smile

25-10-2010 15:19:00

alhoewel.. een grijs rondje moet je natuurlijk ook altijd opvatten als een manacost, ongeacht wat logisch denken zegt. mijn fout dus excuses!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 15:17:00

Oh kijk, ik ben niet alleen big smile

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 15:17:00

Hoe kun je in godsnaam opvatten dat (en ik quote):

"X is the number of pin counters on Voodoo Doll."

je dat kunt opvatten als:

"X is the number of pin counters on Voodoo Doll, gedeeld door 2."

big smile

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 15:16:00

Hoe kun je "X is the number of pin counters on Voodoo Doll." anders opvatten dan wat er staat?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 15:15:00

Dat zou je kunnen doen, maar dat is onlogisch en onjuist winking smile.

25-10-2010 15:12:00

je kunt het ook opvatten als: x is het aantal pin counters :2 want xx. als je hem tapt met 1 pincounter doet ie dus 0,5 damage.. beetje vage oracle dus..

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 11:57:00

1white betekent ook 1 + white en zo is dat met xx ook. Als je X weet, vul je die overal in. En aangezien 3 + 3 betalen hetzelfde is als 6 betalen, kun je dat gewoon samenvoegen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 11:41:00

Je vult voor alle X'en hetzelfde getal in.

En XX moet je inderdaad lezen als X+X.

25-10-2010 11:37:00

Maar de vuistregel is dus: XX is dubbel betalen.. smile

25-10-2010 11:36:00

I know, Ik blijf na een X-aantal jaren ook nog steeds achter op het gebied van het leren van het spel blijkbaar, maar XX heb ik nooit begrepen. Staat trouwens ook niet letterlijk bij de Oracle Text, het is even nadenken.. winking smile

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2010 11:33:00

x is het aantal voodoo counters op de Voodoo Doll. Dus als er 3 counters opliggen, dan X = 3. Dus je moet dan 33 = 6 mana betalen.

Lees ook vooral de Oracle text onder de kaart, want DAT is wat de kaart doet smile

25-10-2010 11:31:00

Maar hoe werkt die XX? Meestal is XX dubbel betalen en enkel effect ermee creëren.. Moet je nu voor X het dubbele betalen dan het aantal counters erop?

Oracle

Artifact 

At the beginning of your upkeep, put a pin counter on Voodoo Doll.
At the beginning of your end step, if Voodoo Doll is untapped, destroy Voodoo Doll and it deals damage to you equal to the number of pin counters on it.
XX, T: Voodoo Doll deals damage equal to the number of pin counters on it to any target. X is the number of pin counters on Voodoo Doll.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Voodoo Doll’s second ability has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability won’t trigger at all unless Voodoo Doll is untapped, and (2) the ability will do nothing if Voodoo Doll is tapped by the time it resolves. If Voodoo Doll is no longer on the battlefield as the ability resolves, its last existence on the battlefield is checked to see if it was tapped or untapped.

10/1/2009
Each X in the cost of Voodoo Doll’s third ability is the number of pin counters on Voodoo Doll at the time you activate the ability. The X in the ability’s effect is the number of pin counters on Voodoo Doll at the time it resolves, which may not be the same number (if a spell or ability put counters on it or removed counters from it in the meantime). If Voodoo Doll is no longer on the battlefield as the ability resolves, its last existence on the battlefield is checked to see how many pin counters were on it.

1/1/2011
Voodoo Doll’s second ability causes it to be destroyed regardless of whether it actually deals damage to you or not. Voodoo Doll is destroyed even if all the damage is prevented or redirected.

Decktips