spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
16-12-2018 1:55:39 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Elite Arcanist informatie
Serie: M14 (M14)
Rarity: Rare M14 Rare
Geef commentaar op Elite Arcanist
Elite Arcanist komt voor in
Serie Normaal Foil
M14
 -
0,60
 -
1,50
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid stijn BE (42) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid monk (115) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Stephan Broer (46) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Official Rules Advisor Roy (174) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
ikkes (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
ND (140) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Marnix de Jong (49) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Ivo Bos (Rotterdam) (88) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Okkie (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Kees van Schijndel (41) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
tjim (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Elite Arcanist uit M14. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Gerben D (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-12-2018
Uitstekend. Ik weet niet waar ik de verwarring vandaan heb gehaald.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-12-2018
Ja, wat Synod zegt. De Oracle tekst zegt: "You may CAST the copy".

Casten is een spell maken van iets dat nog geen spell is.

Een kopie van een spell is al een spell. Die cast je dus niet, want daar hoef je geen spell meer van te maken.

Hier kopieer je echter een kaart. Dat is nog geen spell, dus die moet je casten om er een spell van te maken.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (277) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-12-2018
Dat mag, aangezien de kaart zelf zegt dat je de copy mag >casten<.
Gerben D (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-12-2018
Ik zou er nog even mee wachten tot de regelguru's van nedermagic hebben vastgesteld dat de copy ook daadwerkelijk telt als het casten van een spell. Het zou best kunnen dat de copy van je ritual zomaar op de stack terechtkomt zonder ooit gecast te zijn.
Izzykoe123 Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-12-2018
lol met Jeskai Ascendancy en een of andere ritual
inf/inf cretures en inf mana op beurt 5
en nog vrij budget ook...
ik ga hier een leuk FNM deckje van maken!
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Hij blijft exiled want er staat nergens op deze kaart dat de exiled kaart terug komt wanneer deze kaart de battlefield verlaat en er is ook geen regel die zegt dat de exiled kaart dan terug komt.
Je mag vorige exiled kaarten niet kopiëren want wanneer een kaart opnieuw de battlefield betreedt, wordt hij door het spel als een nieuw object gezien zonder enige kennis van zijn vorige bestaan.


edit: ninjas strike again! xD
Premium lid Official Rules Advisor Peanut (Zoetermeer) (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Nee, die blijft inderdaad exiled, maar heeft geen connectie meer met de door het spel nieuw geziende Arcanist. Je kan de oude niet meer kopiëren.

Klopt die zin?
>>>Simon<<< (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
als je deze blinkt mag je uiteraard een nieuwe instant exilen, maar wat gebeurt er met de oude? blijft die exiled? mag je die nog steeds kopieren?
Premium lid Leroy (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-10-2013
Maar je kan als je Nightcreep cast ook een extra landje tappen voor blauwe mana. Die mana die je dan ff 'bewaart' zal niet opeens zwart worden als Nightcreep resolvet.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-10-2013
Nightcreep gaat inderdaad eerst op de stack, want die ben je aan het casten.

Maar die moet eerst nog resolven. Voor die tijd kun je inderdaad dus nog reageren met de ability van Pemminís Aura. Daarna ziet de stack er zo uit:


---TOP
ability van Pemmin's aura
Nightcreep
---BOTTOM


De ability van Pemmin's aura resolvet en untapt Elite Arcanist. Tenslotte resolvet Nightcreep en alle creatures worden zwart en alle landjes Swamps tot het einde van de beurt.
silfurion Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-10-2013
Stel ik heb deze in het veld met Nightcreep en Pemminís Aura eronder. En ik activeer arcanist zijn ability kan ik dan in response hem untappe via pemmin's aura met een island of gaat eerst nightcreep op de stack?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-10-2013
Om gebruik te maken van één effect inderdaad.

Fusen mag alleen als je de kaart vanuit je hand cast en dat doe je hier niet. Hier cast je hem vanuit exile.
Gorgeous (Almelo) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-10-2013
Dus als ik het goed heb, moet ik de volle gecombineerde manacost betalen bij een Fuse kaart om of gebruik te maken van één effect of de de gecombineerde fuse effect.
Willem-Jan (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-8-2013
Dit lijkt me ook leuk samen met Pyromancerís Gauntlet en dan Shock of andere rode burn kaarten of (shock omdat ik momenteel T2 deck aan het maken ben xD, anders natuurlijk Lightning Bolt). Of met een counterspell.
NederMagic Rules Advisor bjorn siemons(yep that's me) (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-7-2013
Aargh dread, Ik dacht dat Ancestral Vision instant was, dat suspend gebeuren bracht me in de war, alle suspend kaarten zijn sorcery speed,... waarom vergeet ik dat soort dingen altijd
Meer commentaar >
Elite Arcanist | M14
Oracle tekst
Creature - Human Wizard 1 / 1
When Elite Arcanist enters the battlefield, you may exile an instant card from your hand.
X, T: Copy the exiled card. You may cast the copy without paying its mana cost. X is the converted mana cost of the exiled card.
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
7/1/2013
You donít choose the value of X in the activation cost of Elite Arcanistís ability. Itís defined by the converted mana cost of the exiled instant card.

7/1/2013
The copy is created in and cast from exile. You must still follow any timing restrictions, such as ďCast [this spell] only during combat.Ē

7/1/2013
You canít pay any alternative costs such as overload costs. You can pay additional costs such as kicker costs. If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those.

7/1/2013
If the copied card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value when casting the copy. Donít confuse that X with the X in the activation cost of Elite Arcanistís ability.

7/1/2013
If the exiled card is a split card, then X is determined by the combined mana cost of both halves. However, when you cast the copy, you choose only one half to cast. You may cast a different half each time you create and cast a copy.

7/1/2013
If Elite Arcanist leaves the battlefield, you will no longer be able to copy the exiled card. If it returns to the battlefield, youíll be able to exile another instant card from your hand, but Elite Arcanist will be a different permanent with no connection to the first exiled card.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Elite Arcanist samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Elite Arcanist
Zoek decks met Elite Arcanist
Elite Arcanist toevoegen aan je watchlist:
Versie uit M14 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 5 leden ingelogd op NederMagic.
14556 paginas bekeken sinds 15-12-2018 21:01:48
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.