Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Elite Arcanist

Serie: M14 (M14)

Rarity: Rare M14 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M14
 -
0,40
 -
1,50
Elite Arcanist | M14

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
5-12-2018 20:56:00

Uitstekend. Ik weet niet waar ik de verwarring vandaan heb gehaald.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-12-2018 20:50:00

Ja, wat Synod zegt. De Oracle tekst zegt: "You may CAST the copy".

Casten is een spell maken van iets dat nog geen spell is.

Een kopie van een spell is al een spell. Die cast je dus niet, want daar hoef je geen spell meer van te maken.

Hier kopieer je echter een kaart. Dat is nog geen spell, dus die moet je casten om er een spell van te maken.

5-12-2018 20:47:00

Dat mag, aangezien de kaart zelf zegt dat je de copy mag >casten<.

5-12-2018 20:41:00

Ik zou er nog even mee wachten tot de regelguru's van nedermagic hebben vastgesteld dat de copy ook daadwerkelijk telt als het casten van een spell. Het zou best kunnen dat de copy van je ritual zomaar op de stack terechtkomt zonder ooit gecast te zijn.

5-12-2018 19:12:00

lol met Jeskai Ascendancy en een of andere ritual
inf/inf cretures en inf mana op beurt 5
en nog vrij budget ook...
ik ga hier een leuk FNM deckje van maken!

25-1-2016 11:30:00

Hij blijft exiled want er staat nergens op deze kaart dat de exiled kaart terug komt wanneer deze kaart de battlefield verlaat en er is ook geen regel die zegt dat de exiled kaart dan terug komt.
Je mag vorige exiled kaarten niet kopiëren want wanneer een kaart opnieuw de battlefield betreedt, wordt hij door het spel als een nieuw object gezien zonder enige kennis van zijn vorige bestaan.


edit: ninjas strike again! xD

25-1-2016 11:27:00

Nee, die blijft inderdaad exiled, maar heeft geen connectie meer met de door het spel nieuw geziende Arcanist. Je kan de oude niet meer kopiëren.

Klopt die zin?

25-1-2016 11:14:00

als je deze blinkt mag je uiteraard een nieuwe instant exilen, maar wat gebeurt er met de oude? blijft die exiled? mag je die nog steeds kopieren?

Leroy (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-10-2013 11:09:00

Maar je kan als je Nightcreep cast ook een extra landje tappen voor blauwe mana. Die mana die je dan ff 'bewaart' zal niet opeens zwart worden als Nightcreep resolvet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2013 19:16:00

Nightcreep gaat inderdaad eerst op de stack, want die ben je aan het casten.

Maar die moet eerst nog resolven. Voor die tijd kun je inderdaad dus nog reageren met de ability van Pemmin’s Aura. Daarna ziet de stack er zo uit:


---TOP
ability van Pemmin's aura
Nightcreep
---BOTTOM


De ability van Pemmin's aura resolvet en untapt Elite Arcanist. Tenslotte resolvet Nightcreep en alle creatures worden zwart en alle landjes Swamps tot het einde van de beurt.

26-10-2013 18:01:00

Stel ik heb deze in het veld met Nightcreep en Pemmin’s Aura eronder. En ik activeer arcanist zijn ability kan ik dan in response hem untappe via pemmin's aura met een island of gaat eerst nightcreep op de stack?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-10-2013 23:46:00

Om gebruik te maken van één effect inderdaad.

Fusen mag alleen als je de kaart vanuit je hand cast en dat doe je hier niet. Hier cast je hem vanuit exile.

6-10-2013 23:38:00

Dus als ik het goed heb, moet ik de volle gecombineerde manacost betalen bij een Fuse kaart om of gebruik te maken van één effect of de de gecombineerde fuse effect.

26-8-2013 20:44:00

Dit lijkt me ook leuk samen met Pyromancer’s Gauntlet en dan Shock of andere rode burn kaarten of (shock omdat ik momenteel T2 deck aan het maken ben xD, anders natuurlijk Lightning Bolt). Of met een counterspell.

20-7-2013 01:52:00

Aargh dread, Ik dacht dat Ancestral Vision instant was, dat suspend gebeuren bracht me in de war, alle suspend kaarten zijn sorcery speed,... waarom vergeet ik dat soort dingen altijd

Oracle

Creature - Human Wizard 1 / 1

When Elite Arcanist enters the battlefield, you may exile an instant card from your hand.
X, T: Copy the exiled card. You may cast the copy without paying its mana cost. X is the converted mana cost of the exiled card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/1/2013
You don’t choose the value of X in the activation cost of Elite Arcanist’s ability. It’s defined by the converted mana cost of the exiled instant card.

7/1/2013
The copy is created in and cast from exile. You must still follow any timing restrictions, such as “Cast [this spell] only during combat.”

7/1/2013
You can’t pay any alternative costs such as overload costs. You can pay additional costs such as kicker costs. If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those.

7/1/2013
If the copied card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value when casting the copy. Don’t confuse that X with the X in the activation cost of Elite Arcanist’s ability.

7/1/2013
If the exiled card is a split card, then X is determined by the combined mana cost of both halves. However, when you cast the copy, you choose only one half to cast. You may cast a different half each time you create and cast a copy.

7/1/2013
If Elite Arcanist leaves the battlefield, you will no longer be able to copy the exiled card. If it returns to the battlefield, you’ll be able to exile another instant card from your hand, but Elite Arcanist will be a different permanent with no connection to the first exiled card.

Decktips