spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-7-2019 21:01:32 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Fire // Ice informatie
Serie: Izzet vs Golgari (IVG)
Rarity: Uncommon Izzet vs Golgari Uncommon
Geef commentaar op Fire // Ice
Fire // Ice komt voor in
Serie Normaal Foil
Apocalypse
 8
0,40
 -
7,95
Commander 2011
 4
0,40    
Izzet vs Golgari
 4
0,30    
Ultimate Masters
 5
0,30    
Friday Night Magic
 -
3,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Arnoud (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 2 0
Kaa (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Tom S (Almere) (106) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
kingdAve (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Bob Janssen (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Fire // Ice uit Izzet vs Golgari. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-11-2014
Fout.

Je kunt de Swiftspear gewoon nog casten. Dit doordat, nadat de stack leeg is, er OPNIEUW een rondje prio rondgaat en jij dus de Swiftspear nog gewoon mag casten.

Dat jij zegt "ik wil naar combat gaan" is gewoon een verkapte vorm van zeggen "ik geef prio door, wil jij nog wat doen?". Wil hij inderdaad wat doen (in dit geval het bouncen van Swiftspear), dan gaat er nadat de Swiftspear gebounced is gewoon opnieuw prio rond. Die raak je niet kwijt omdat je die in eerste instantie had doorgegeven.

500.2. A phase or step in which players receive priority ends when the stack is empty and all players pass in succession. Simply having the stack become empty doesn‘t cause such a phase or step to end; all players have to pass in succession with the stack empty. >Because of this, each player gets a chance to add new things to the stack before that phase or step ends.<
Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-11-2014
Edit:excuses, wat Crucifix zegt hierboven is het juiste antwoord
blistercoil Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-11-2014
Ik kwam samen met mijn broer in een ietswat moeilijke discussie terecht door deze kaart.

Ik had een Monastery Swiftspear liggen en mijn tegenstander had 2 mana open en ik wist door een Gitaxian Probe dat hij Far // Away in zijn hand hield. Ik dacht slim te zijn en gebruikte Ice om mijn tegenstanders Island te tappen. Hij reageerde natuurlijk door de mana in zijn pool te duwen.
Ik wouw naar de combat phase overgaan dus gaf hem priority.

En nu komt het: Volgens mij als hij nu niets doet dan gaan we naar combat phase en verliest hij zijn mana (Mijn Monastery Swiftspear kan dan aanvallen zonder problemen.) en als hij zijn Far // Away gebruikt kan ik toch terug opnieuw mijn Monastery Swiftspear spelen voor de combat phase begint en er dus ook mee aanvallen?

Volgens mijn broer kon hij reageren op mij zeggende dat de combat phase begint met de Far // Away en is het daarnaa al meteen als de stack leeg is combat phase waardoor ik met mijn Monastery Swiftspear niet meer kan spelen en er die beurt niet mee kan aanvallen.
blistercoil Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 8-10-2014
je mag kiezen voor fire of ice te spelen. zolang je ze maar niet alletwee speelt
Md (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 8-10-2014
Stel ik speel Shardless Agent, ik cascade into fire/ice. Mag ik dan enkel kiezen voor Fire?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-1-2013
Nee.

Als je een split card cast, dan moet je kiezen welke kant je wilt casten en dat is vervolgens de enige spell die op de stack terechtkomt. Wat er op de stack ligt, is een Fire, dus je kunt alleen Fire kopiëren.
Premium lid Bobbelaar (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-1-2013
als je Nivix Guildmage op het bord hebt liggen, mag je dan eerst Fire spelen en als je copy target spell doet mag je dan Ice kiezen??
Roel (Wageningen) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-1-2013
EDIT: Laat maar .

Ik ga met onderstaande antwoord mee.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-1-2013
Het laatste. Je exilet de hele kaart en als je een split card cast, dan kies je welke kant je wilt casten.
Clothaire Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-1-2013
als je deze exiled met een Isochron Scepter, moet je bij het exilen beslissen of je fire OF ice exiled en daarmee met isochron steeds alleen OF fire OF ice kunt spelen? of exile je gewoon de hele kaart (fire EN ice) en kun je met elke keer opnieuw tappen van isochron beslissen of je fire of ice gebruikt? alvast bedankt!
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2012
Een spell wordt alleen gecounterd door de spelregels (fizzlet) als ALLE targets illegal zijn geworden, dus je Fire resolvet gewoon en doet 1 damage aan het overgebleven creature.
hdg Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2012
Stel: Fire wordt gespeeld op 2 1/1 creatures. Één daarvan wordt een illigal target bij het resolven (door bijv. Mother of Runes), fizzled Fire dan in z'n geheel? Of alleen voor die creature die pro-red heeft gekregen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-9-2011
Emrakul, the Aeons Torn zegt "protection from colored spells".

(Er staat géén mono-colored of iets in die trant.)


Multicolored is (vanzelfsprekend) ook "colored", dus is het antwoord op je eerste vraag Nee en het antwoord op je tweede vraag niet echt relevant meer.
Magic friend (106) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-9-2011
magik hiemee een emrakul tappen of tewel i deze multicolored
NederMagic Rules Advisor bjorn siemons(yep that's me) (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-11-2010
je mag dus ook niet 1 op een planeswalker en 1 op zijn hoofd doen
Meer commentaar >
Fire // Ice | Izzet vs Golgari
Oracle tekst
Instant 
Fire deals 2 damage divided as you choose among one or two targets.
Rating na 2 stemmen
Tournooi info
Legal in: Legacy, Vintage, Commander
NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Fire // Ice samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Fire // Ice
Zoek decks met Fire // Ice
Fire // Ice toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Izzet vs Golgari / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 20 leden ingelogd op NederMagic.
5313 paginas bekeken sinds 21-7-2019 18:52:15
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.