Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Riku of Two Reflections (A)

Serie: Commander 2011 (CMD)

Rarity: Mythic Commander 2011 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2011 (A)
 1
8,95    
Commander 2011 (B)
 -
0,90    
Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal.
Double Masters
 -
4,95
 -
17,95
Judge Gift
 -
19,95    
Riku of Two Reflections | Commander 2011

 Op voorraad 

€ 8,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-1-2015 15:09:00

Bij een kaart kopieer je alleen de tekst op de kaart en verder niks (behalve dan andere copy-effecten).
(Bij het kopiëren van een token kopieer je alleen de karakteristieken van het token, wat er in de tekst zou staan als het een kaart was, en evt. andere copy-effecten).

Tapped en attacking zijn geen mogelijke karakteristieken van een kaart, dus die kopieer je niet mee.

edit: te laat.

29-1-2015 15:09:00

Ja, dat dus, dat was ik even vergeten. =)

29-1-2015 15:08:00

Kopiën nemen alleen karakteristieken van een kaart over 'zoals het geprint' staat.

29-1-2015 14:51:00

Kun je ook aangeven waarom dat zo is?

29-1-2015 14:07:00

Ja, je kan hem inderdaad kopiëren, maar het token is dan niet tapped and attacking.

29-1-2015 13:44:00

Ik heb een vraag over de interactie tussen deze kaart en Ninja of the Deep Hours. Als ik die ninjutsu kan ik hem kopiëren als hij in het spel komt. Maar neemt die kopie dan alle karakteristieken mee van de Ninja? Komt hij ook 'tapped and attacking' in het spel?

18-10-2014 09:53:00

Cool.Ha, nu kan ik mn evoke dingen op een leuke manier gebruiken

17-10-2014 21:33:00

Bij de morph krijg je een 2/2 creature dat geen morph ability heeft en niet kan omdraaien. (hij heeft ook geen andere kant trouwens).

En evoke is een ability die kijkt of je voor het creature dat je speelt de evoke cost heeft betaald. Zo ja, sacrifice je dat creature als het de battlefield binnenkomt. Voor de token betaal je niets dus blijft hij er liggen.

17-10-2014 18:08:00

Ik heb 1 vraag (oke, eigenlijk twee, maar ik betaal een rooie en blauwe mana zodat ik mn vraag kan kopieren, en die zal ik ook alteren).

1. Wat gebeurd er als ik een morph creature kopieer? wordt het dan een 2/2 creature die niet meer kan morphen, of kan hij juist nog morphen?

2. Wat gebeurd er als ik een elemental summon met zn evoke cost, en die kopieer? De originele zal weggaan, maar blijft de kopie wel in het spel?

Alvast bedankt voor de reactie, ben erg benieuwd hiernaar, zodat ik weet of ik mn elementals erin laat, en mss nog wat morphs bij doe

31-8-2014 11:54:00

Ik wil in eerste instantie counters spelen om Riku te beschermen, zodat ík coole dingen kan gaan doen.

Bovendien spelen we niet zo vaak multiplayer, en als dat al wel zo is, is dat met range (je kunt alleen je buren targeten, aanvallen, etc.). Zonder rares mis je veel mass removal en ontstaan er nogal eens board stalls, vandaar.

Dus ik denk dat een paar counters geen kwaad kunnen. De dure sla ik over, maar dingen als Spell Crumple, Remand, Rewind, Dismiss en Double Negative zijn wel prima. Misschien een simpele Negate ook wel.

Bedankt in ieder geval voor de uitgebreide reacties allen!

30-8-2014 14:30:00

Een vriend van me won een keer met deze baas als general en een Biovisionary Een random clone en het was voorbij

30-8-2014 12:59:00

Het probleem van counterspells in Commander is dat ze meestal een 1-voor-1 zijn, en dat is niet krachtig genoeg in Commander. Zeker als je Lite speelt, denk ik niet dat je een counterspell vaak zult willen gebruiken, er zijn niet veel dingen die zo krachtig zijn dat je bereid bent er je eigen beurt en een kaart voor op te geven om die tegen te gaan.
Als je al counters wilt spelen, neem dan counters die meer doen dan alleen counteren. Een goede rare (ja, ik weet het, niet Lite) is dan Cryptic Command: counter én doe nog iets leuks.
Vraag je ook af of jouw playgroup (veel) counterspells wel weet te waarderen, in Commander willen mensen coole dingen doen en als dat meteen wordt afgestraft met een counter, kan dat de sfeer verpesten. YMMV.

30-8-2014 12:24:00

Goede uncommon counterspells zijn:

Mana Drain
Force of Will
Counterspell
Dissipate
Double Negative
Forbid
Hinder
Spell Crumple
Rewind

Afhankelijk van je meta zijn de Red Elemental Blast, Blue Elemental Blast, Hydroblast en Pyroblast ook nog opties. Verder heb je nog wel een hele zooi aan 3 mana counterspells maar die zijn lang niet allemaal goed.

30-8-2014 10:42:00

Ik overweeg een Commander Lite (geen rares behalve je Commander) te maken met Riku. Ik denk dat counters erg belangrijk zijn in zo'n deck. Wat zijn een paar goede opties? Ik weet niet of bijvoorbeeld een Mana Leak het goed doet in Commander.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2013 16:05:00

Klopt. Er staat "Whenever", dus is het een triggered ability.

Oracle

Legendary Creature - Human Wizard 2 / 2

Whenever you cast an instant or sorcery spell, you may pay UR. If you do, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
Whenever another nontoken creature enters the battlefield under your control, you may pay GU. If you do, create a token that's a copy of that creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Each time the first ability triggers, you can pay UR only one time to get one copy of the spell. Each time the second ability triggers, you can pay GU only one time to get one token.

9/22/2011
If the spell that caused Riku’s first ability to trigger has left the stack by the time the ability resolves, you can still pay UR. If you do, you’ll copy the spell as it last existed on the stack.

9/22/2011
Riku’s first ability triggers whenever you cast any instant or sorcery spell, regardless of whether that spell has targets.

9/22/2011
If the copied spell has X in its mana cost, the value of X is copied.

9/22/2011
If the copied spell is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy has the same mode as the original spell. You can’t choose a different one.

9/22/2011
You can’t pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy. Notably, if the original spell was kicked (or kicked a certain number of times), the copy will also be kicked (or kicked that many times).

9/22/2011
If the creature that caused Riku’s second ability to trigger has already left the battlefield by the time the ability resolves, you can still pay GU. If you do, you’ll still put a token onto the battlefield. That token has the copiable values of the characteristics of that creature as it last existed on the battlefield.

9/22/2011
As the token is created, it checks the printed values of the creature it’s copying, as well as any copy effects that have been applied to it.

9/22/2011
The copiable values of the token’s characteristics are the same as the copiable values of the characteristics of the creature it’s copying.

9/22/2011
If the creature had X in its mana cost, X must be 0. Note this is different from an X found in the mana cost of a copied spell.

Decktips