spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
17-12-2017 16:54:40 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Riku of Two Reflections informatie
Serie: Commander 2011 (CMD)
Rarity: Mythic Commander 2011 Mythic
Geef commentaar op Riku of Two Reflections
Riku of Two Reflections komt voor in
Serie Normaal Foil
Commander 2011
 -
9,95    
Commander 2011 (B)
 4
0,90    
Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal.
Judge Gift
 -
19,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid crazedspeed (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Official Rules Advisor Jarno Cosijn (Amstelveen) (308) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Steef (38) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid ronolade (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Mabo (Delft) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid pi (91) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Niekoh (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid namorthac (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Official Rules Advisor TeiZ (Castricum) (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Kaa (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Riku of Two Reflections uit Commander 2011. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Power Moderator NederMagic Rules Advisor Michiel Smit (990) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-10-2017
Als je hem als je commander speelt kan het weer wel. Zolang je hem niet in je deck wilt gaan schudden
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-10-2017
Voor de B editie geldt: Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal.

Het is een super toffe foil die er mooi uitziet en die deel uitmaakt van het doosje dat je bij het Commander deck krijgt, maar is verder compleet nutteloos aangezien hij 2x zo groot is als normale kaarten en dus niet speelbar is. Je kunt er Commander damage en Commander tax mee markeren, en voor 95 cent heb je een mooi stukje kunst. Als je een speelbare kaart wilt, moet je helaas de volle prijs betalen
Premium lid Panman (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-10-2017
Hoe kan het dat de verschillende versies van Riku of Two Reflections een groot prijsverschil hebben? Commander 2011: 9.95 en Commander 2011 (B ): 0.90
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-7-2015
Hij kopieert de mana cost inderdaad mee (en daarmee de converted mana cost). Kort gezegd kopieert hij alles wat op de kaart staat.

Een kopie van een Inferno Titan heeft dus ook een mana cost van en daarmee een converted mana cost van 6.
Premium lid Paul Boersma (77) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-7-2015
Ik kopieer met mijn Riku een Inferno Titan die ik cast waardoor ik dus een token krijg. Daarna speel ik een Displacement Wave met X=3. Blijft mijn Inferno Titan token dan liggen of niet? Ik dacht dat de CC dan ook wordt gekopieerd.
onstim Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-6-2015
ah ok, dank voor de uitleg
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-6-2015
Ja, dat klopt. Kleine slip of the tongue van mijn kant.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2015
Dat is dus niet (helemaal) waar. Ze gaan nog steeds naar je hand (als dat zou gebeuren, wat bij Buyback dus zoals gezegd niet zo is), wat ook eventuele triggers zou laten af gaan. En daarna verdwijnen ze pas definitief op het moment dat state-based actions gecheckt worden. Je hebt er behalve evt. triggers die af gaan, dus verder weinig aan, dat klopt. Een dergelijke kopie casten gaat je nooit lukken omdat ze voor die tijd al lang en breed in rook op gegaan zijn.

Vergelijk het met de state-based action van tokens die in een andere zone dan de battlefield terechtkomen.
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2015
Een copy (van een instant of sorcery) kan ook alleen op de stack bestaan. Zelfs al zou je de copies casten, zoals met Spelltwine, dan gaan ze nog steeds niet naar je hand ook al betaal je buyback. Dat is best logisch want je kunt immers geen 'virtuele dingen' op handen hebben.

704.5e If a copy of a spell is in a zone other than the stack, it ceases to exist. If a copy of a card is in any zone other than the stack or the battlefield, it ceases to exist.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2015
Zie de reminder text van Buyback: "You may pay an additional X as you cast this spell. If you do, put this CARD into your hand as it resolves."

Een kopie van een spell is geen kaart, dus treedt Buyback niet in werking.
onstim Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2015
Vraagje: wat gebeurt er als ik een Mystic Speculation buyback en deze vervolgens kopieer met Riku? Zou ik dan niet eigenlijk 2 mystic speculations in mijn hand moeten krijgen? Bij bijvoorbeeld entwine spells worden ook alle effecten gekopieerd
Stidjen (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 30-1-2015
Dan werkt het een beetje hetzelfde als Evoke; als ik betaal voor m'n Mulldrifter dan gaat het origineel dood en het token niet, omdat het token maling heeft aan hoe het origineel in het spel is gekomen.
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-1-2015
IK geef zelf altijd Unearth als voorbeeld bij dergelijke vragen. Neem Dregscape Zombie als voorbeeld. Stel dat je de Zombie uneartht () dan krijgt het Haste. Vervolgens speel je een Phyrexian Metamorph die de zombie kopieert. De Zombie-clone krijgt geen Haste omdat het geen eigenschap is van de kaart zelf, het is immers door een ability 'toegevoegd' aan de kaart. Die ability staat weliswaar op de kaart zelf maar dat is niet relevant. Hopelijk is het overbodig om te vermelden dat de originele zombie weliwaar geen artifact is maar dat de kopie dat wel is omdat de Metamorph dit zegt, het modificeert m.a.w. de karakteristieken van de clone. Artifact zijn is dus een karakteristiek van de Zombie-clone. Zou je de Zombie-clone dus kopiëren met een Clone dan is deze laatste ook een artifact. Hopelijk is het zo een beetje duidelijker.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-1-2015
Nee, niet duidelijk...

Je kopieert de tekst op de kaart, dus hij heeft wel degelijk de ability "Ninjutsu (, Return an unblocked attacker you control to hand: Put this card onto the battlefield from your hand tapped and attacking.)"

Reminder text wordt net zo makkelijk mee gekopieerd (want dat is alleen maar de betekenis van de ability die hij ook gekopieerd heeft). Heeft hij op de battlefield niet zo veel aan dat hij die activated ability heeft, want daar kun je hem niet activeren, maar dat staat er verder los van.

En het wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat hij een tapped/untapped status of het feit dat een creature aan het aanvallen is, mee kopieert. Want dat doet hij inderdaad dus niet.
Stidjen (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-1-2015
En dus niet 'tapped and attacking', omdat dat in de reminder text staat en technisch gezien dus niet op de kaart staat. Duidelijk, bedankt
Meer commentaar >
Riku of Two Reflections | Commander 2011
Oracle tekst
Legendary Creature - Human Wizard 2 / 2
Whenever you cast an instant or sorcery spell, you may pay UR. If you do, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
Whenever another nontoken creature enters the battlefield under your control, you may pay GU. If you do, create a token that's a copy of that creature.
Rating na 4 stemmen
Tournooi info
Legal in: Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
9/22/2011
Each time the first ability triggers, you can pay UR only one time to get one copy of the spell. Each time the second ability triggers, you can pay GU only one time to get one token.

9/22/2011
If the spell that caused Rikuís first ability to trigger has left the stack by the time the ability resolves, you can still pay UR. If you do, youíll copy the spell as it last existed on the stack.

9/22/2011
Rikuís first ability triggers whenever you cast any instant or sorcery spell, regardless of whether that spell has targets.

9/22/2011
If the copied spell has X in its mana cost, the value of X is copied.

9/22/2011
If the copied spell is modal (that is, it says ďChoose one -Ē or the like), the copy has the same mode as the original spell. You canít choose a different one.

9/22/2011
You canít pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy. Notably, if the original spell was kicked (or kicked a certain number of times), the copy will also be kicked (or kicked that many times).

9/22/2011
If the creature that caused Rikuís second ability to trigger has already left the battlefield by the time the ability resolves, you can still pay GU. If you do, youíll still put a token onto the battlefield. That token has the copiable values of the characteristics of that creature as it last existed on the battlefield.

9/22/2011
As the token is created, it checks the printed values of the creature itís copying, as well as any copy effects that have been applied to it.

9/22/2011
The copiable values of the tokenís characteristics are the same as the copiable values of the characteristics of the creature itís copying.

9/22/2011
If the creature had X in its mana cost, X must be 0. Note this is different from an X found in the mana cost of a copied spell.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Riku of Two Reflections samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Riku of Two Reflections
Zoek decks met Riku of Two Reflections
Riku of Two Reflections toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Commander 2011 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan
Commander 2017
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 14 leden ingelogd op NederMagic.
934 paginas bekeken sinds 17-12-2017 16:40:42

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.