Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Arcbound Worker

Serie: Elspeth vs Tezzeret (EVT)

Rarity: Common Elspeth vs Tezzeret Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Darksteel
 8
0,20
 5
7,95
Elspeth vs Tezzeret
 5
0,25    
Modern Masters
 5
0,20
 2
7,95
Arcbound Worker | Elspeth vs Tezzeret

 Op voorraad 

€ 0,25 (5x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-6-2013 11:20:00

Het punt is hier dat hij doodgaat met de counters erop. State-based actions worden gecheckt en die plaatsen hem in de graveyard. Modular ziet dat en triggert. Vervolgens worden state-based actions verder gecheckt en zouden de counters er afgehaald worden (maar hij is al van zone gewisseld dus is dat niet meer nodig). Anders zou Modular overigens nooit triggeren, want door het van zone wisselen, vallen de counters er al af.
Verder wordt bij het resolven van de Modular trigger last-known information gebruikt om te bepalen hoeveel counters er op lagen.

Als hij niet dood zou gaan, dan krijgen state-based actions wel de kans om de counters tegen elkaar weg te strepen.

27-6-2013 11:04:00

"9/25/2006 If an Arcbound creature gets enough -1/-1 counters to make its toughness 0 or cause the damage on it to now be lethal, the Modular ability will still give another artifact creature a number of +1/+1 counters equal to the number the Arcbound creature had before it got -1/-1 counters."

Klopt deze regel nog? Zover ik weet heffen die counters elkaar op, dus hoe werkt het precies?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 10:08:00

Triggers gaan inderdaad in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler (degene die aan de beurt is) en dan die van de niet-actieve speler(s).

(En per speler mag die speler zelf de volgorde van zijn triggers bepalen, als dingen van hem tegelijkertijd triggeren.)

27-7-2011 09:30:00

regel vraagje:

ik heb in het spel 2x Arcbound Worker mijn tegenstander valt me aan met een Festering Goblin ik blok met een worker en ze gaan bijde dood. Hoe word bepaald in welke volgorde de trigered abbilities op de stack gaan? mag de speler die aan de beurt is dat doen?

edit:
hmm ff nagedacht en gok op deze oplossing: eerst gaan de abillity's van de speler die aan de beurt is op de stack, daarna die van de verdedigende speler -> eind resultaat is dat mijn andere arcound worker overleeft.

Sijmen (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-4-2011 16:18:00

erg onderschatte kaart ik heb hem uit en ik ben onder de indruk, ik vind hem een van de beste colorless 1 mana spells, zeker voor zijn rarity; common, +1/+1 counters gaan namelijk ook erg goed samen met proliferate en ze gaan dan ook niet verloren, hij werkt dus ook erg goed samen met steel overseer in een artifact/counters deck en omdat hij 0/0 is wordt hij door tezzeret zijn -5, minstens een 6/6 en dat allemaal voor 1 mana, daarnaast is het ook nog een artifact ook niet onbelangrijk

Oracle

Artifact Creature - Construct 0 / 0

Modular 1 (This enters the battlefield with a +1/+1 counter on it. When it dies, you may put its +1/+1 counters on target artifact creature.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
If this creature gets enough -1/-1 counters put on it to cause its toughness to be 0 or less (or the damage marked on it to be lethal), modular will put a number of +1/+1 counters on the target artifact creature equal to the number of +1/+1 counters on this creature before it left the battlefield.

Decktips