Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Thunderstaff

Serie: Archenemy (ARC)

Rarity: Uncommon Archenemy Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 8
0,20    
Commander 2013
 8
0,15    
Commander Anthology I
 -
0,20    
Darksteel
 8
0,15
 3
0,90
Thunderstaff | Archenemy

 Op voorraad 

€ 0,20 (8x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-7-2019 08:26:00

Leuk met Forcefield!

30-3-2018 19:15:00

Thanks voor de aanvulling LotZ! Ben blij dat ik nog een heel eind kwam

30-3-2018 18:19:00

Kleine correctie/aanvulling;

Dat je volgorde van de replacement effects mag bepalen ligt er niet aan dat jij de controller ervan bent, maar aan het feit dat jij de damage zou krijgen.

616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object's controller (or its owner if it has no controller) or the affected player chooses one to apply, following the steps listed below. If two or more players have to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 101.4).

Hier niet relevant, maar wel belangrijk als je tegenstander ook replacement effecten heeft. Als jij bijvoorbeeld Thunderstaff hebt liggen en je tegenstander heeft 2 Furnace Of Raths mag jij op het moment dat je damage krijgt (bijvoorbeeld omdat een Grizzly Bears je aanvalt) nog steeds kiezen in welke volgorde alle replacement effecten worden toegepast, ook die van de permanents die jij niet controlt.

Je keuzes in dat geval zijn dan;

-Eerst Thunderstaff, daarna 2x Furnace.
Staff verlaagt Bear damage naar 1, furnaces 4-voudigen het, jij krijgt 4 damage.
-Eerst 2x Furnace, daarna Thunderstaff.
-Furnaces 4-voudigen Bear damage naar 8, Staff Prevent 1, jij krijgt 7 damage.
-Eerst 1x Furnace, daarna Staff, daarna Furnace 2.
Furnace dubbelt 2 dmg naar 4, staff prevent 1 naar 3, Furnace 2 verdubbelt opnieuw naar 6 totaal.

30-3-2018 17:30:00

Dat ligt eraan hoe je ze toepast. Je hebt 2 replacement effects die iets op hetzelfde moment willen vervangen. Omdat ze afkomstig zijn van kaarten onder jouw controle mag je de volgorde kiezen. Dit kan voor bepaalde kaarten relevant zijn: No Mercy bijvoorbeeld!

Je kunt er dus voor kiezen om eerst Ajani's emblem de schade naar 1 te zetten en dan vervolgens deze om die te verminderen met 1 en geen schade te pakken, of de schade eerst te laten verminderen met 1 met de staff en dan het emblem toepassen, waardoor je 1 schade zult krijgen.

Dit kun je creature dat damage zou doen bepalen, zodat je zelf kan coördineren wat wel en geen schade doet. Zo wil je wellicht als je een No Mercy hebt liggen zijn Primeval Titan dood maken, maar wil je niet zijn Phage the Untouchable jou schade laten doen

30-3-2018 17:23:00

Hoe werkt deze kaart met het emblem van Ajani Steadfast?
Alles preventen? Of gewoon alles op 1 na?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2011 08:53:00

Je hebt dan inderdaad twee replacement (prevention) effects die de schade op jou willen vervangen. Op zich zou jij dan de volgorde mogen bepalen waarin ze toegepast worden, maar die volgorde maakt niet uit. Het eindresultaat is dat je 2 damage ge-prevent hebt.

3-1-2011 08:25:00

Als je er nu 2 untapped van hebt liggen, werkt dan dan ook cumulatief?

2-6-2010 19:13:00

Eh, pardon, ik bedoel: Guardian Seraph

2-6-2010 19:12:00

tja het is een soort Guardian Angel

2-6-2010 19:11:00

Wow leuke kaart. Kheb deze nog nooit gezien.

Oracle

Artifact 

As long as Thunderstaff is untapped, if a creature would deal combat damage to you, prevent 1 of that damage.
2, T: Attacking creatures get +1/+0 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
If Thunderstaff is untapped, it prevents 1 damage from each creature, each time it would deal combat damage to you. So if three creatures with double strike attack you and aren’t blocked, Thunderstaff will prevent a total of 6 damage.

Decktips