spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
22-8-2019 8:58:47 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
2 vragen over de regels 
Forum: Vragen Regels
31-1-2019 19:56:00 door Pepijn93 Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
Hallo, ik speel nog maar net Magic the Gathering dus ik ken de regels nog niet zo goed. Het is me ook nog maar één keer uitgelegd. Ik had 2 vragen.
1. Als je een creature speelt met een ability. En je hoeft niet te tappen voor de ability, kun je dan de ability nog steeds gebruiken ook als het creature getapt is.
2. Ik weet niet zo goed of deze vraag hier thuishoort of ergens anders maar ik stel hem toch maar hier. Als je de kaart Epicure of Blood gebruikt en ook de kaart Exquisite Blood en je krijgt health of de dealt damage heb je dan een instant win?
Dank jullie wel als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Reacties (2)
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
31-1-2019 21:45:00 door Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Hey Pepijn,

beide vragen staan hier op de goede plek.

Antwoord op vraag 1: Dat klopt. Zolang je de cost voor een ability kan betalen, dan kun je die ook gewoon gebruiken. Dus als je een getapt creature hebt met een ability waarvan de cost alleen bestaat uit het betalen van bijvoorbeeld mana, dan kun je die ability gewoon gebruiken zolang je mana kan betalen.

Antwoord op vraag 2: Ja, in principe wel. Beide kaarten blijven elkaar triggeren. Dus in principe gaat dat oneindig door, tenzij iemand één van de twee schakels weg kan halen (bijvoorbeeld door een Disenchant te spelen op Exquisite Blood. Vanzelfsprekend wordt de keten dan onderbroken.

Mocht het antwoord niet volledig duidelijk zijn, dan stel gerust meer vragen. Deze uitleg is namelijk een beetje kort door de bocht (zodat ik niet in "technische details" hoef te treden).

In ieder geval veel succes en plezier met spelen.
2-2-2019 16:04:00 door Pepijn93 Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Dank u wel voor de uitleg. Ik vind u wel duidelijk hoor.
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
spacer
Submenu
devider
Laatste 50 kaartcommentaar
Persoonlijke paginas
Wie is online?
Top 50 referenties
Chatroom
Polls

Forum
 Forum overzicht
Actieve topics (alle groepen)
Actieve topics (no trading)
Actieve topics (alleen trading)
Actieve topics Decks
Actieve topics Nieuws
Actieve topics Commander

Decks
Decks invoeren/zoeken
Laatst ingevoerde decks
Actieve topics Decks
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 5 leden ingelogd op NederMagic.
10136 paginas bekeken sinds 22-8-2019 2:17:13
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.