spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
10-12-2018 16:04:23 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Vraag je over end step door aankondigen attack fas 
Forum: Vragen Regels
9-11-2017 18:52:00 door Premium lid XB. (155) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
Hi allen,

Vraagje:
Ik speel storm en ik gebruik een van mijn storm kopieen van grapeshot om de birds of paradise van mijn tegenstander af te schieten. Die hij tapt voor mana. 

Mijn grapeshot heb ik vervolgens geremand en die gaat terug naar mijn hand. Ik heb nog mana floating om mijn grapeshot eventueel opnieuw te spelen als hij iets neer legt via bijv Collected Company

Kan ik nu mijn attackfase declaren om de mana van mijn oppo te clearen? Als hij in reactie van declaren van mijn attack step een collected company speelt kan ik hierna nog Grapeshot spelen die dus een sorcery is. 

Ik hoor het graag. Groet, Xander
Reacties (6)
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
9-11-2017 19:03:00 door Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Aangeven dat je naar een volgende Step wil gaan is hetzelfde als prioriteit afstaan. Dit betekent dat wanneer de stack leeg is en jij prioriteit doorgeeft, je tegenstander zijn mana nog kan spenderen omdat hij/zij prioriteit krijgt. Je kunt dus niet zomaar zeggen ik doe niks meer, we gaan naar de volgende Step en jij bent je mana kwijt. De andere kant van het verhaal is dat wanneer je tegenstander een CoCo of wat anders speelt er iets op de stack verandert en er dus ook weer een heel rondje prioriteit komt, waarin jij je Grapeshot weer kan spelen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders vraag gerust verder.
9-11-2017 20:18:00 door Premium lid XB. (155) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Hi Torak,

Ik dacht dat je aan het einde van een fase alleen nog met instants kunt reageren. Maar dit is dus niet zo.

Dus met andere woorden hij kan niet zijn coco resolven zonder dat ik er met mijn grapeshot op kan reageren. Er van uit gaande dat we in mijn 1e main fase zitten en ik mijn attack step aankondig om er voor te zorgen dat hij zijn mana moet gaan gebruiken?

9-11-2017 21:19:00 door Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Ik denk dat je hem snapt. Even in stapjes.

1) Jij zegt dat maar Attack Phase wilt gaan en geef hiermee prioriteit door.
2) Je tegenstander gebruikt zijn prioriteit en speelt CoCo. Er komt een rondje prioriteit waarin alleen met instants gereageerd kan worden. (Niemand maakt hier gebruik van.)
3) CoCo resolvet. Er komt weer een rondje prioriteit. De stack is leeg, dus jij kan nu een sorcery spelen.
4) Jij speelt Grapeshot, er komt weer een rondje prioriteit omdat de stack verandert.
5) Niemand doet nog iets en Grapeshot resolvet.
6) Jij geeft nogmaals aan naar de Attack Phase te willen gaan (ofwel jij doet niets).
7) Je tegenstander doet ook niets.
8) De Attack Phase begint (beginnend met de 'Beginning of Combat Step')

In feite ga je pas naar de volgende fase wanneer alle spelers achtereenvolgend aangegeven hebben geen gebruik te willen maken van hun prioriteit.
10-11-2017 9:35:00 door Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Fantastische uitleg, thanks Torak!

Kleine toevoeging: er is niet zoiets als "aan het einde van een fase". Je zit in de Main Phase, of je zit er niet, er is niet een begin of Main Phase, middle of Main Phase, end of Main Phase of zoiets
10-11-2017 11:33:00 door Premium lid Jense (Utrecht) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online
Inderdaad een erg goede uitleg, ik heb even meegelezen en heb er wat van opgestoken! Thanks.
10-11-2017 12:07:00 door Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Geen probleem. Hier doen we het voor!
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
spacer
Submenu
devider
Laatste 50 kaartcommentaar
Persoonlijke paginas
Wie is online?
Top 50 referenties
Chatroom
Polls

Forum
 Forum overzicht
Actieve topics (alle groepen)
Actieve topics (no trading)
Actieve topics (alleen trading)
Actieve topics Decks
Actieve topics Nieuws
Actieve topics Commander

Decks
Decks invoeren/zoeken
Laatst ingevoerde decks
Actieve topics Decks
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 17 leden ingelogd op NederMagic.
4869 paginas bekeken sinds 10-12-2018 13:59:13
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.