spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
15-8-2018 9:07:36 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
kaarten uitleg 
Forum: Vragen Regels
4-1-2017 17:30:00 door Yika Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
Hallo,

Een aantal kaarten zijn mij niet helemaal duidelijk:

1. Als Diregraf Captain op tafel ligt en er wordt nog een Diregraf Captain opgelegd. Krijgt deze zombie dan ook +1/+1?
2. Als Diregraf Captain als verdediging wordt gebruik tegen een kaart met first strike, hoe verhoudt zich de deathtouch zich dan tot de first strike kaart?
3. Bij de kaart Havengul Runebinder krijgt een speler na tappen en betalen van totaal 3 mana een token op het veld en alle zombies krijgen +1/+1. Is dat alleen gedurende de buurt of behouden alle zombies de +1/+1? Zo ja, wat is dan het voordeel om het een volgende keer opnieuw te tappen en mana te betalen?
4. Ik snap de kaart Eerie Interlude niet zo goed. Wat is het voordeel van eerst exilen en dan terug leggen op battlefield. Heeft het er mee te maken dat dan getapped kaarten op deze manier weer untapped op battlefield komen?
5. Mag ik meerdere artifacts op 1 creature leggen? (en hebben deze nu wel of niet summoning sickness)?
6. Hebben tokens summoning sickness nadat je ze met b.v. een instant mag opleggen?

Groet,

Yika
Reacties (5)
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
4-1-2017 18:41:00 door Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
1) Ze geven elkaar +1/+1. Diregraf Captain is namelijk een Zombie. Alleen vanwege de "Other Zombie creatures" geven ze zichzelf de bonus niet. Maar andere kaarten met dezelfde naam is geen probleem.

2) Als het first strike creature het wint en lethal damage uitdeelt, dan kan de deathtouch niks uit halen. Dat kan alleen maar als het creature met deathtouch daadwerkelijk schade doet. Krijg je met 1 Diregraf Captain op tafel bijvoorbeeld een 2/1 creature met first strike tegenover je, dan maakt het first strike creature Diregraf Captain dood en kan Diregraf Captain niks terug doen. Pas als Diregraf Captain het zou overleven (of als je die ook first of double strike zou geven), kan de deathtouch wat doen.

3) Het zijn counters. Die blijven erop liggen. Een 2/2 creature met één +1/+1 counter is 3/3. Vervolgens met twee +1/+1 counters is hij 4/4, enz. etc. Elke keer als je de ability van Havengul Runebinder activeert en die resolvet, krijg je een token en krijg je +1/+1 counters.

4) Dat. Maar je kunt er ook creatures van (mass) removal mee redden. Je kunt enter-the-battlefield en leaves-the-battlefield triggers misbruiken, enz. etc.

5) Equipments bedoel je? Alleen creatures hebben last van summoning sickness. Equipments niet. Alleen moet je goed opletten of het equipment zelf de ability heeft of dat hij een ability geeft aan het creature. Want dan kun je een ability met een - of -symbool niet activeren als het creature nog summoning sickness heeft. Een voorbeeld hiervan is Viridian Longbow. Omdat er staat "Equipped creature has" geeft hij de ability aan het creature en kun je die dus alleen activeren als het creature geen summoning sickness heeft.

6) Tokens hebben in principe ook summoning sickness want dat zijn ook creatures. In sommige gevallen krijgen tokens echter haste, zodat ze geen last hebben van summoning sickness. Maar als het token geen haste heeft, dan heeft hij inderdaad ook gewoon last van summoning sickness. Rakka Mar bijvoorbeeld maakt een token met haste (die dus gelijk kan aanvallen). Het token dat je krijgt van Advent of the Wurm echter zal in de beurt dat je hem speelt, gewoon summoning sickness hebben. (Dat los je overigens op door hem aan het einde van de beurt van je tegenstander te spelen. Dat soort instants speel je tactisch gezien in principe niet in je eigen beurt. Of je moet iets hebben dat hem haste geeft.)
5-1-2017 18:21:00 door Yika Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Dank je voor de reactie. Nog 1 vraag die mij niet helder is: mag ik meerdere equipments op 1 creature leggen?
5-1-2017 18:46:00 door Local Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (273) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Jazeker!
5-1-2017 18:50:00 door Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Sorry, ietwat overheen gelezen.
5-1-2017 20:11:00 door Yika Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
super dank je!
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
spacer
Submenu
devider
Laatste 50 kaartcommentaar
Persoonlijke paginas
Wie is online?
Top 50 referenties
Chatroom
Polls

Forum
 Forum overzicht
Actieve topics (alle groepen)
Actieve topics (no trading)
Actieve topics (alleen trading)
Actieve topics Decks
Actieve topics Nieuws
Actieve topics Commander

Decks
Decks invoeren/zoeken
Laatst ingevoerde decks
Actieve topics Decks
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle M19.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 12 leden ingelogd op NederMagic.
9849 paginas bekeken sinds 15-8-2018 2:58:34
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.