spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-8-2018 9:15:17 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
aantal vragen over spelregels 
Forum: Vragen Regels
27-12-2016 17:15:00 door Yika Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
Hoi,

Ik heb nog een aantal vragen (als beginner):

1. Als Goblin Warchief wordt gespeeld, heeft deze zelf dan ook haste (op kaart staat dat de spell dat alle goblin creatures you control haste hebben)?

2. Op de kaart Beetleback Chief staat: when atenders the battlefield put two 1/1 creature tokens onto the battlefield. Moet je deze tokens dan al op hand hebben, of mag je ze uit de liberary halen (en dan weer even schudden)?

3. Als mijn medespeler aanvalt met b.v. 4 kaarten en ik heb maar 1 verdedigingskaart. Mag mijn medespeler zijn damage van 4 kaarten verdelen over mijn verdedidingskaart of verdedig ik mijn mijn kaart tegen specifieke kaart van medespeler (waardoor mijn creature in spel kan blijven)?

4. Als op de kaart staat: dealt 2 damage to targer creatures. Is dit dan damage aan de verdedigingspunten of aan de aanvalspunten?

5. Ik snap een bepaalde stap in het spel niet goed: inleveren van overgebleven geld uit de manapool. Ik lees in de spelregels dat dit bij elke stap moet. Ik draai echter alleen maar de hoeveelheid landjes om die ik nodig heb om mana te betalen voor een creature. Op in welk opzicht kan je geld overhouden in manapool???

6. Mag ik in 1 beurt zowel een basic land als een non basic land uitleggen (of geld bij non basic land ook spelregel, maar 1 land per beurt???)

Tot dusver mijn vragen. Er volgen er vast en zeer meer. Wel erg leuk en verslavend spel.

Groet,

Yika
Reacties (3)
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
27-12-2016 17:37:00 door Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
1) Jij, hij is zelf ook een Goblin, dus de ability geldt ook voor hem. Anders had er iets als "Other Goblin creatures you control ..." moeten staan.

2) Tokens zitten nooit in je library of in je hand. Dat zijn als het ware creatures die uit het niets tevoorschijn getoverd worden. Je mag voor een token van alles gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een kaart die je in dat potje niet gebruikt, ondersteboven draaien, zodat die dat token voorstelt. Met een kaart kun je namelijk goed zien of hij getapt ligt of niet. Ik gebruik zelf meestal een "echt" token. De meeste zijn namelijk hier of ergens anders wel beschikbaar. Voor Beetleback Chief heb je het volgende token: Goblin token . Als je buiten het spel een stapeltje van die Goblin tokens hebt liggen, dan kun je dus twee van die tokens in het spel brengen op het moment dat de trigger van Beetleback Chief resolvet.

3) Als je aangevallen wordt met 4 creatures en jij hebt 1 creature liggen, dan kun je daar normaal gesproken maar 1 creature mee blocken. (Uitzonderingen met specifieke kaarten daargelaten.) Je kiest dus welk creature je wilt blocken en de overige 3 komen ongeblockt door.
Als je tegenstander een 1/1, een 2/2, een 3/3 en een 4/4 creature heeft liggen en jij één 3/3 creature en hij valt met al die vier creatures aan. Dan kun je bijvoorbeeld de 2/2 blocken omdat dat de sterkste is die jij dood kunt maken, zonder zelf je creature te verliezen. Het 1/1, het 3/3 en het 4/4 creature komen dan door. Jij verliest daardoor 8 levens. Jouw 3/3 creature blockt zijn 2/2 creature dood. Jouw creature overleeft dus en het 2/2 creature gaat naar de graveyard.

4) Een creature heeft een power en een toughness. Een 3/2 creature (Barony Vampire bijvoorbeeld) heeft 3 power (de schade die hij doet als hij aanvalt) en 2 toughness. Een Shock op dat creature maakt dat creature dood (want hij heeft dan 2 damage erop gemarkeerd terwijl zijn toughness ook maar 2 is).

5) Er is een aantal situaties waarin dit gebeurt. Je hebt bijvoorbeeld kaarten die elke beurt opnieuw triggeren en je vervolgens mana geven. Op zo'n moment is het maar de vraag of je die mana ook ergens voor nodig hebt en of het de goede kleur is. Een voorbeeld is Eladamriís Vineyard. Daarnaast heb je kaarten die je niet 1 mana geven, maar bijvoorbeeld zoveel mana als het aantal creatures dat je hebt liggen. Ook dan is maar de vraag of je die mana wel op krijgt. Een voorbeeld hiervan is Gaeaís Cradle.

6) Altijd maar 1 landje (uitzonderingen met specifieke kaarten daargelaten). Daarbij maakt het niet uit of het landje basic is of niet. Dus speel je een basic landje, dan mag je die beurt geen landje meer spelen. Speel je een nonbasic landje, dan mag je die beurt ook geen landje meer spelen.
27-12-2016 18:57:00 door Yika Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Beste Xander,

Bedankt voor de heldere en goede uitleg. We kunnen weer even verder zonder discussie ;-).

Groetjes
28-12-2016 21:53:00 door Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline
Yika, dank je wel voor je vragen! Je legt helder uit wat je niet begrijpt en wat je wilt weten, en ik ben er van overtuigd dat een hoop andere mensen ook wat kunnen leren van je vragen en de antwoorden die je daarop krijgt!

Op NederMagic hebben we een heel team Rules Gurus en Moderators klaar staan om je te helpen met je vragen. Wij zijn allemaal zwaar verslaafd aan dit spel, praten er graag over, en vinden het leuk om de regels uit te leggen. Dus vraag maar raak!

Als je een vraag hebt over een specifieke kaart, kun je ook bij het kaartcommentaar kijken of diezelfde vraag al eerder is gesteld. En in onze Hulpdienst bespreken we alle mechanics, een hoop veelgestelde vragen en de basics van de spelregels, zoals de fases in een beurt en hoe een spell casten werkt.

Maar mijn belangrijkste tip is: stop met Magic. Nu. Nu kun je het nog... maar voor je er erg in hebt ben je 20 uur per week er mee bezig, praat je er over, denk je er over tijdens de afwas of op de fiets, en neemt het je hele leven over. Stop er mee voordat je verslaafd raakt. Magic is een stuk erger dan roken...
Scroll: [boven|reacties|beneden]
divider
spacer
Submenu
devider
Laatste 50 kaartcommentaar
Persoonlijke paginas
Wie is online?
Top 50 referenties
Chatroom
Polls

Forum
 Forum overzicht
Actieve topics (alle groepen)
Actieve topics (no trading)
Actieve topics (alleen trading)
Actieve topics Decks
Actieve topics Nieuws
Actieve topics Commander

Decks
Decks invoeren/zoeken
Laatst ingevoerde decks
Actieve topics Decks
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle M19.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 9 leden ingelogd op NederMagic.
14564 paginas bekeken sinds 19-8-2018 0:13:32
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.