Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Leuke combo ?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
sebas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-3-2016 14:27:00

Hoi,
gisteravond een aardige discussie gehad over hoe Snap werkt als je hem cast met Ink-Treader Nephilim als target. Iemand hier een goede uitleg over ? Er lagen wel een stuk of 8 creatures op tafel. Ik had bedacht dat ik de creatures die ik terug naar mijn hand moet halen weer kan casten met de mana die vrijkomt. Klopt dit ?
gr. Sebas

 Reactie plaatsen

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-3-2016 14:35:00

"Mana vrijkomen" is misschien niet helemaal een handige manier om het te beschrijven. Het voelt aan alsof je landjes misschien als hetzelfde ziet als mana en dat is misschien de reden dat onduidelijk is wat er hier gebeurt (ondanks dat je in essentie gelijk hebt).

Wat er gebeurt is dat elke Snap (de echte en de kopietjes) 2 landjes untapt. Tussen elke resolutie van een Snap heb je eventueel de gelegenheid om die landjes weer te tappen om mana in je manapool te doen zodat het niet nodig is om zoveel landjes te hebben als je in totaal wilt untappen (als het landjes zijn die kunnen tappen voor mana natuurlijk). Deze mana kun je nadat alle Snaps resolved zijn gebruiken om creatures te casten mits je in je eigen main phase zit. Ook kun je natuurlijk landjes die je untapped hebt gelaten op dit punt tappen voor mana om te helpen met het casten.

Of je daarmee al die creatures weer kunt casten kan ik niet inschatten.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-3-2016 12:50:00

Misschien nog even getallenvoorbeeldje erbij:

Met slechts twee Islands bij jou (die getapt liggen omdat je Snap gecast hebt) en met de originele Snap en 8 Snap kopietjes op de stack, kun je ervoor zorgen dat je 18 blauwe mana in je pool krijgt.

Elke keer dat ze untappen als Snap resolvet (het origineel of een kopie), kun je ze weer tappen voor blauwe mana, zoals Pi uitlegt. En wat hij wel ook aangeeft, denk er wel aan dat je mana pool aan het einde van een step of phase geleegd wordt, dus je zou het wel voor die tijd moeten gebruiken.

sebas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-3-2016 00:29:00

Helemaal duidelijk ! Een leuke combo dus ! Thanx !

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-3-2016 11:38:00

Ik zou het eerder synergie noemen, voor mij is het verschil:
- bij combo's doen kaarten samen meer dan los, vaak gaat het om iets oneindig vaak kunnen doen
- bij synergie doen de kaarten wat ze altijd doen (met toevallig een extra goed resultaat)

Om een voorbeeld te geven: Snap + Scrivener is een combo wanneer je 2 landjes hebt die samen voor 8 mana tappen (hetgeen best te regelen is met hulp van High Tide, ik heb een all common deck die dat regelmatig in beurt 3-4 kan laten gebeuren).

Vaak is het ook zo dat mensen synergie leuker vinden om tegen te spelen dan combo.

Scroll: [boven|reacties|beneden]