Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 171.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-10-2014 18:48:00

Khans of Tarkir draait om de 5 clans, die allemaal hun eigen identiteit en hun eigen mechanic hebben. Maar elke clan overlapt met de andere clans: ongeacht over welke clan je het hebt, er zijn 2 clans die 2 kleuren gemeenschappelijk ermee hebben, en er zijn 2 clans die 1 kleur ermee gemeenschappelijk heeft.

Een mooi voorbeeld is Bloodfire Expert: vanwege prowess duidelijk een Jeskai kaart, maar hij werkt ook erg goed met het ferocious thema van Temur: zodra je een non-creature spell cast, is hij dik genoeg om ferocious aan te zetten. En dat werkt weer prima samen met spells zoals Force Away!

Dit soort synergie vind ik erg mooi, en er zijn een hoop kaarten mogelijk die 2 clans met elkaar verbinden. Om overlap te hebben, hebben we het natuurlijk over een kaart met maximaal 2 kleuren. En om die synergie tijdens Limited te kunnen ontdekken, gaan we een common designen.

Design een common creature dat voor 2 clans goed werkt!
*1 of 2 kleuren, geen morph
*Denk aan de speciale kenmerken van elk van de clans, geef aan voor welke 2 clans deze spell is
*Je mag niet de abilities van 2 clans op 1 kaart doen (dus geen creature met prowess én ferocious, prowess en flying mag natuurlijk wel)
*De combinatie Jeskai/Temur mag je niet gebruiken
*Powerlevel en compelxiteit passend bij een common
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden

De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (50)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-10-2014 21:14:00

Scavenging Beast
Creature - Beast
Delve (You may exile any number of cards in your graveyard as you cast this spell. It costs 1 less to cast for each card exiled this way.)

Scavenging Beast enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each color of mana spent to cast it.

1/0
_____________________________________

Alle drie de groene clans hebben hier wat aan.
Voor Sultai is dit een efficiënte creature (een 2/1 voor of een 3/2 voor bijvoorbeeld)
Voor Abzan is dit een creature die lekker kan mee profiteren van alle kaarten die abilities geven aan creatures met +1/+1 counters. (zoals Tuskguard Captain)

Zelfs temur kan ferocious hiermee triggeren als er voor wordt betaalt, maar ik heb hem vooral voor Abzan en Sultai bedacht.

9-10-2014 21:33:00



Hierbij mijn kaart. Hij schreeuwt wellicht Sultai! Delve, zwart/groen, zombie. Maar vergeet niet dat de Abzan ook iets hebben aan counters op creatures! Het is geen wonderlijke kaart, maar dat hoeft ook niet voor een common. Groen/zwart zijn uiteraard de raakvlakken qua kleur tussen de twee clans.

9-10-2014 21:34:00

Scavenging Beast enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each color of mana spent to cast it.

dat heet sunburst

9-10-2014 21:52:00

"*Powerlevel en compelxiteit passend bij een common"
Ik vraag mij af of tweekleurige kaarten zonder Morph dan wel passen. In is op common alles kleurloos (vooral mana fixend), monocolored met eventueel een off-color ability, of driekleurig met Morph.

En voordat mensen zich vergissen als twee kleuren wel kunnen, dat moeten dan wel enemy kleuren zijn. Geen twee clans delen namelijk een allied kleurenpaar.

Wel een leuke prijsvraag trouwens!

9-10-2014 22:06:00

@michiel. Sunburst is geen keyword in Khans of Tarkir, dus als dat effect in Khans gebruikt zou worden, zou het gewoon uitgeschreven worden, wat ik dus ook heb gedaan.

9-10-2014 22:19:00

Ainok Vitamancer 2G

Creature - Hound Shaman [common]

At the beginning of your end step, you may untap target creature with power 4 or greater.

[This land does not facilitate rest, friend. Let me ease your wears.]

2/2



---------------------

Right, deze kaart. Het idee is dat deze kaart goed bij zowel Temur als bij Abzan past. Hij werkt met het '4 power matters' thema van Temur en zorgt ervoor dat je het semi-tempo plan dat de clan probeert te spelen kan spelen, en voor Abzan zorgt het ervoor dat je Outlast beesten gelijk minder butje zijn.

Mijn zorg was wel dat je Outlast beesten te sterk werden, maar een snelle blik op de set laat zien dat er maar twee Outlast beesten zijn die gelijk untapped kunnen worden, waardoor je wel eerst nog een beetje werk moet doen om loesoe te kunnen gaan met je Outlasters.

9-10-2014 23:44:00



Wat deze kaart zo bijzonder maakt is dat zowel Sultai als Jeskai deze graag spelen voor X = 0.

Wat ik heel erg mis in Sultai is een goedkope cantrip. Embodiment of Spring is erg fijn omdat hij zichzelf vervangt met een nieuwe kaart en voer voor Delve is. Een Sultai deck zal deze graag cyclen early game.

In Jeskai is dit natuurlijk net zoiets als Defiant Strike.

Als kers op de taart is het X-effect ook nog eens handig tegen Temur, de derde blauwe clan die met beide enemy colors zit opgescheept.

10-10-2014 00:54:00

@Toby,

Leuke kaart alleen je hebt denkelijk over het belangrijke woord "Creature" heen gelezen

Greetz

10-10-2014 07:32:00

Swift Tactician
Creature - Hound Soldier
2/3

Outlast
Creatures you control with a +1/+1 counter on it have vigilance.

"The plan was to raid their fortress while they were dealing with the distraction. But somehow they are still here."

Op zich duidelijk een Abzan kaart, maar als je er even naar kijkt zie je dat hij gratis raid-triggers oplevert

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-10-2014 09:40:00

Goblin Ransackers



Creature - Goblin Warrior
Raid - When Goblin Ransackers enters the battlefield,
if you attacked with a creature this turn,
exile the top card of your library. Until your next turn,
you may cast that card if it's a noncreature spell.
2/1

Je ziet hierin heel duidelijk de raid ability van Mardu terugkomen. Ik heb geprobeerd om iets in een kaart te bouwen wat nog nooit eerder in een common gedaan is. Ik heb het echt dicht bij Jeskai proberen te houden en een soort van drawback erin te doen met het noncreature gedeelte. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

10-10-2014 11:15:00

Seeker of Enlightenment
Creature - Human Monk
When Seeker of Enlightenment enters the battlefield, reveal the top four cards of your library. You may put an instant or sorcery card from among them into your hand. Put the rest into your graveyard.
1/1

----------------------------------

Een variant op Satyr Wayfinder die goed past in het KTK block. Seeker of Enlightenment is enerzijds voor de Jeskai, omdat hij naar spells graaft die Prowess triggeren. Anderzijds past hij goed bij de Sultai, omdat hij je grafbak vult met kaarten voor Delve. Dubbele pret als je er een instant of sorcery met Delve mee revealt

10-10-2014 11:31:00

Mardu Weaponmaster
Creature - human warrior
Raid - When Mardu Weaponmaster enters the battlefield, if you attacked with a creature this turn, put a +1/+1 counter on target creature. 2/1

Werkt goed met outlast, maar raid is een typische Mardu ability. Qua flavor. Als er strijd is geleverd, dan liggen er overal wapens en uitrusting e.d. Deze kunnen gebruikt om de uitrusting van een creature te verbeteren. Daarnaast is dit ook het type effect wat leuk is in limited.

10-10-2014 12:05:00

Tempted Student

Creature- Human Monk

Prowess

When Tempted Student does combat damage to a player, put the top card of your library into your graveyard.

1/2

The Jeskai are ashamed of the path Taigam has chosen but isn't it good to find a path of your own?

--------------------------------------------------------------
Een Jeskai monk die een hoger doel aan het zoeken in tijdens zijn opleiding en daarbij op het pad van verleiding dreigt te geraken zoals Taigam heeft gedaan. Een creature die zowel de Jeskai als de Sultai clan helpt.

10-10-2014 12:50:00

Ik zie nu dat ik een creature type vergeten ben. Doe maar 'human warrior'

Graag een edit Dustin.

10-10-2014 15:57:00

Digging Warthog -
Creature - Pig, 0/0

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)

Digging Warthog enters the battlefield with a +1/+1 counter for every card you exiled while casting this spell.

=============
Mooie kruising tussen Sultai (die Delven) en Temur (die Ferocious zijn).

10-10-2014 18:33:00

@Wackywong, varkens hebben de creature type Boar. Zie Durkwood Boars

10-10-2014 19:13:00

Waterside Elk
Creature - Elk, common

, Put the top card of your library into your graveyard: Waterside Elk gets +2/+0 until end of turn. Activate this ability only once each turn.

2/3

---

Werkt leuk met Sultai (delve en consorten) en Temur (power 4 matters). Echt veel uitleg heeft ie niet nodig denk ik. Het millen staat voor het drinken van de Elk. Elke Elk telt!

11-10-2014 00:53:00

Chained Wolf

(art: wolf aan ketens, met een kamp op de achtergrond)

Creature - Wolf

Defender

: Unchain this Wolf, it looses
defender and gains +2/+0 until the
end of turn. Activate this ability only
once, sacrifice Chained Wolf at the
end of turn if you do.

2/1

Wilde graag een 1 color kaart maken die voor alle 3 de clans van die kleur geschikt zou zijn:

Defender is de drawback voor een 2/1 voor en voor flavor, dit maakt hem geschikt als 'grind chum' voor Azban (belangrijk, zo is mij onlangs medegedeelt). De voor +2/+0 maakt het een eenmalige trigger voor ferocious voor de Temur, daarnaast is deze ability ook handig voor de Azban om creatures van de tegenstander te grinden. Als laatste zorgt de 'sacrifice' er voor dat het voor de Sultai een ruthless 'goedkope bullit' wordt die bijdraagt aan de delve opties, en zorgt ervoor er tevens voor dat de kaart qua power level in toom wordt gehouden.

Het ketenen van wilde dieren lijkt mij als flavor uitermate geschikt voor het Tarkir plane, de sacrifice symboliseerd dat als je een wild dier loslaat, deze natuurlijk de benen neemt...

Umit (61) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2014 16:04:00

Shadow Crows



Delve abilitie spreekt op zich en is zelfs een must wil shadow crows effectief zijn en een gevaar vormen. Wanneer shadow crows +1/+1 counters heeft profiteert hij direct van de abzan kaarten, zoals Ainok Bond-Kin en wanneer je meer dan 3 delved kan ferocius activeren.

11-10-2014 18:20:00

Al vier kaarten die Delve combineren met +1/+1 counters

11-10-2014 20:45:00

Ik denk dat het een redelijk logische eerste gedachte is om gedelvde kaarten in te ruilen voor +1/+1 counters. Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik kwam er al snel achter dat daar kaarten uit komen die OF veel te goed zijn, OF juist superslecht, daarom heb ik het omgekeerd, +1/+1 counters als je juist niet delvet

Maar inderdaad wel vaak hetzelfde idee.

11-10-2014 21:28:00

Battleworn Soul
Creature - Horror
Whenever an attacking token creature you control dies, put the top card of your library into your graveyard.

"Zurgo attacks because we are strong. He does not see we must attack in order to be strong." - Sidisi
1/2

Sultai en Mardu maken meer tokens (Sidisi, Empty the Pits, Hooded Hydra) (Mardu Ascendancy, Wingmate Roc) dan de andere clans. Om raid te activeren moet je vaak aanvallen terwijl je creatures makkelijk geblocked kunnen worden. Helaas gaan tokens niet naar de graveyard zodat je nog een delve voordeel hebt van je hopeloze aanval. Deze kaart verhelpt dit. Hierdoor helpen Raid en Delve elkaar wat meer.

11-10-2014 23:04:00

War Analist
Creature - Human Advisor 2/2

Raid - When War Analist enters the battlefield, if you attacked with a creature this turn, return target sorcery card from your graveyard to your hand.


Raid maakt het overduidelijk Mardu, en een sorcery terug halen uit je graveyard is fijn voor Jeskai, omdat deze sorcery prowess nog eens kan triggeren. Ik heb het bij sorcery gelaten omdat andere kaarttypes terughalen niet bij rood past.
De naam vind ik ook leuk, dit creature analyseert een veldslag en kiest aan de hand van zijn analyse welke strategie (de sorcery dus) het beste zal werken voor de volgende veldslag. Vandaar ook het creature type advisor, dat anders relatief zeldzaam is in rood.

11-10-2014 23:49:00



Jeskai, want de kaart triggert op noncreature spells, net als Prowess. Een Jeskai deck zal dus typisch meer noncreature spells spelen en er meer van profiteren. Handig om (grote) creatures zonder trample tegen te houden zonder een creature te verliezen. Ook een mannetje wat vroeg in de game kan aanvallen. Voor tegenstander lastig om met 1 toughness creatures te blocken, want misschien speel jij dan een noncreature spell.

Werkt ook erg goed met de Mardu horde. Je kan altijd aanvallen met deze creature, ookal heeft je tegenstander betere/meer creatures, zonder creatures te verliezen. Dus een noncreature spell spelen wordt (na met deze creature aanvallen) dan soort van omgezet in een Raid trigger.

De flavor is dat hij alle aanvallen ontwijkt, omdat hij zo behendig en vlug is

12-10-2014 10:36:00

corpsestitcher

human zombie

when zombiestitcher comes into play put the top three cards of your library into your graveyard. For each creaturecard among them you may put a +1/+1 counter on a creature you control.

1/1

enabled delve en outlast. ook ik ben een grote fan van satyr wayfinder. delve en outlast worden met deze common iets makkelijker. Het kan een hit of een mis zijn en geeft leuke spanning.

sit still, you need a hand, and a leg up, and ...

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]