Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 170.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
2-10-2014 03:21:00

Sommige kaarten zijn alleen in een zeer bepaald formaat speelbaar. Denk aan Scornful Egotist: waarom zou je dat ooit willen?! Nou ja, dat block draaide om hoge CMC, en het was erg gunstig om op beurt 4 al een erg dure man te hebben liggen, ongeacht wat die man precies deed.
Wat doet Pull from Eternity eigenlijk? Is dat een haatkaart specifiek tegen Misthollow Griffin? Nee, in Time Spiral block zat het mechanic suspend, en daar was deze kaart prima tegen.
Als we kijken naar een super snel formaat zoals Zendikar, of een formaat met beesten die niet erg dik worden zoals M15, dan zou een kaart zoals Deflecting Palm nergens op slaan, hij doet gewoon te weinig. Maar in Khans of Tarkir zie je aan de lopende band enorm dikke beesten; zeker in lange games met een paar outlast beesten kan het erg hard gaan. Op de prerelease was er iemand die op 10 leven stond, haar tegenstander stond op 8 leven, en zij dacht voor de winst aan te vallen met haar 10/10 flying beest. En opeens, uit het niets, werden voor 2 mana de rollen omgedraaid en was zij op slag dood... erg frustrerend, maar ook een erg gave play van haar tegenstander!
In Khans zitten maar liefst 6 mechanics: de 5 clan mechanics en morph. Het formaat is ook trager en de beesten zijne en stuk dikker dan we in tijden hebben gezien. Daardoor is er specifiek ruimte gekomen voor bijzondere kaarten, die in een andere set niet of nauwelijks printbaar zouden zijn.

Design een spell speciaal voor Khans or Tarkir!
*Instant of sorcery
*Rare
*2 enemy kleuren, of 3 kleuren volgens een wedge
*Denk aan de speciale kenmerken van elk van de clans, geef aan voor welke clan deze spell is
*Heeft een uniek en bijzonder effect, dat in een andere set nergens op zou slaan
*Waarschijnlijk specifieke haat of boost voor een mechanic uit Khans
*Powerlevel passend bij een rare die als prerelease promo gebruikt had kunnen worden
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Inzending in alleen plaatje is niet toegestaan deze week, tekstversie is verplicht!
*Toelichting in maximaal 200 woorden

Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Counter Intelligence
Sorcery
Choose one -
*Counter Intelligence deals 2 damage to up to X target face down creatures
*Turn up to X target creatures with morph face down

Typisch Jeskai: erg traag, bedoeld om de tegenstander te frustreren en zijn geheime plannen tegen te werken.


De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Plaatjes worden pas tijdens de beoordeling zichtbaar gemaakt, en de beoordeling is misschien dinsdag, waarschijnlijk woensdag. Als je vragen hebt over de prijsvraag, neem dan alsjeblieft contact op met Michiel Smit.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (44)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
2-10-2014 10:18:00

Stoke the hordes fury

Sorcery

Up to X target creatures you control get +2/+2 until end of turn.

Ferocious- Face up creatures you control deal damage equal to their power to target creature or player if you control a creature with power 4 or greater.

"Creatures in Temur territory are survivors, when the peace is stirred beware of the full forced retribution"

--------------------------------------------------------------
Spell voor de Temur clan. Er zit geen geschikte pompspell in de set die werkt met het mechanic dat juist om power geeft dus bij deze tijd om de volle kracht van de fatties te tonen! De Temur zijn een wilde geduchte clan en wanneer zij zich bedreigd voelen zal de vijand hun volledige kracht voelen. De handschoenen gaan uit en ze zullen zich niet inhouden.

2-10-2014 10:46:00

Ik dacht dat dit een moeilijke zou worden, maar na wat nadenken kreeg ik een toch wel vrij interessant idee. Het is een boardwipe/ combat trick speciaal voor Abzan.

_________________________________________
Engeneered plague
Instant
All creatures get -X/-X until end of turn, where X is the number of +1/+1 counters on target creature you control.

"There are two ways to outlast everyone else. One is to be best adapted to all possible disasters, the other to create a disaster only you can survive. -Abzan cleric"
_________________________________________

Over de gebruikte kleuren: Het hoofdonderdeel van het effect is dan wel zwart, maar door het gebruik van het +1/+1 counter thema (vooral groen en een beetje wit), en de manier waarop niet alleen de mechanic, maar ook de flavor door en door Abzan is, vind ik alle drie de Abzan kleuren toch prima kunnen. Als bijkomstigheid van het gebruik van 3 kleuren en het erg specifieke effect hoef ik de mana cost volgens mij niet naar 4 of 5 CMC te verhogen. Daar kan ik naast zitten, maar vorige keer was ik te voorzichtig, dus zal ik het nu maar weer pushen

En het mag duidelijk zijn dat deze kaart buiten deze set echt nergens op zou slaan, wat niet wil zeggen dat er niet misschien andere decks zijn dan Abzan die dit ook erg leuk zullen vinden. Misschien komt er nog wel heroic door deze kaart? Voor casual zou ik dat wel eens willen proberen.

2-10-2014 10:51:00

Energize
Sorcery
Until end of turn, outlast abilities don't require creatures to tap.

--------
Abzan kaartje. Haalt het grootste nadeel van outlast weg. Maar is niet te overpowered naar mijn mening. Het feit dat deze spell mana cost en outlast ook beperkt toch nog het aantal activaties wat je kan doen. Stel je hebt een hele horde outlast creatures waarbij je bij ieder creature 1 activatie doet komt deze spel eigenlijk neer op "untap all creatures you control"

2-10-2014 12:35:00



Hierbij mijn kaart! De Temur willen de natuur de loop laten en hebben een hekel aan het gebruiken van de doden. Een slim plan is gesmeed om de grond te bevriezen om zo de Sultai graveyard onbruikbaar te maken. Het is dus een anti-delve kaart!

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2014 14:15:00

Attack Flash
Instant
Face down creatures you control get +1/+0 until end of turn.
If a face down creature deals damage combat damage to an opponent this turn, turn it face up.

"Without the Lens, no one could have known that such amazing power was coming our way."
_________________________

Ik ben een groot liefhebber van de Morph abilities. Ik kon het daarom niet laten om iets in deze te verzinnen.

Hoe Ixidor, Reality Sculptor vroeger via een omweg creatures wist te morphen, leek het mij leuk om iets soortgelijks te maken. Attack Flash zorgt ervoor dat alle turn abilities worden geactiveerd zonder dat je er mana voor hoeft te betalen. Hier kunnen leuke truukjes mee worden gemaakt in constructed, deze kaart geeft wat mij betreft een extra dimensie in het spel.

2-10-2014 14:21:00

Riverwalk Technique
Instant
Creatures you control get +2/+0 until end of turn, and creatures target opponent controls get -2/-0 until end of turn. Then if that opponent controls a creature with power 4 or greater, return Riverwalk Technique to its owner's hand.

"Masters of the Riverwalk style move like flowing water, effortlessly adapting to the strength of their foe."

---------------------------------------------------------------

De Jeskai kennen veel vechtkunststijlen, zoals de Flying Crane Technique. De flavourtext daarvan noemt ook de Riverwalk, die stromend water imiteert. Deze stijl heb ik in kaartvorm gegoten (no pun intended): het idee is dat de Jeskai de kracht van hun tegenstander tegen hen gebruiken. In een langzaam formaat met veel dikke beesten kun je Riverwalk Technique meermaals gebruiken en kan het een game-ender zijn. Daarbij werkt de kaart extra goed in een Jeskai deck: Prowess triggert voor elke keer dat je hem speelt. Daarnaast is het een haatkaart tegen de Temur, want je kunt ermee zorgen dat je tegenstander geen Ferocious-bonus krijgt. Temur decks spelen overigens ook graag Riverwalk Technique, want je kunt Ferocious er ook mee aanzetten voor jezelf.

2-10-2014 14:27:00

Oftewel, Temus heeft een haat-liefde verhoudig met Riverwalk Technique.

Mats (41) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2014 15:08:00

Forced Respite

Instant

Cast Forced Respite only during target opponent's combat phase.
That player skips his or her postcombat main phase.

~No raids for you!~
-----------------------------------------------------------------------------

Deze kaart is bedoeld als specifieke hate kaart tegen de Raid mechanic van de Mardu clan. Wanneer de Temur hun gemeenschap moeten beschermen tegen die vervelende raiders van Mardu, kunnen ze een adempauze creëren door ervoor te zorgen dat de Mardu tijdelijk geen versterkingen krijgen.

Spelers die hun postcombat main phase moeten overslaan, kunnen die beurt geen gebruik maken van Raid, omdat die mechanic alleen op creatures en sorceries te vinden is en in de eerste mainphase nog niet kan triggeren.

2-10-2014 15:30:00



Een goedkope Traumatize alleen voor jezelf, maar wel met de restrictie die dingen als Unearth (Dregscape Zombie) geven aan permanents on the battlefield, hier aan cards in graveyard zodat je niet zomaar kan reanimaten of flashbacken.

Past natuurlijk erg goed bij delve (zie de niet-zo-subtiele verwijzing in de flavor text naar Treasure Cruise) maar open-ended genoeg voor Johnnies om het te proberen te breken, creatieve dingen ermee te doen.

Kan bijvoorbeeld in standard heel goed in het Nighthowler/Strength from the Fallen deck dat voordat Khans uitkwam tier 2 was. Jammer dat Scavenge niet uitroteert alleen.

Of als je een manier hebt om van deze enchantment af te komen kan je er wel volledige profijt uithalen, vind het sowieso interessant om een downside-enchantment te plakken aan een upside-sorcery-effect, ik zie hier wel een interessante cycle in.

2-10-2014 15:30:00

Unseeing Sight
Sorcery

Turn all creatures face down, if they don't have morph they gain "Morph -- Pay 2 life".

Ferocious --- Your creatures gain "Morph -- Pay 0 life" instead and they gain +1/+1 and trample until end of turn if you control a creature with power 4 or greater.

2-10-2014 15:43:00

@wackywong: ferocious wordt pas gecheckt nadat alle creatures face-down zijn, is dat de bedoeling?

2-10-2014 15:53:00

Ja, niet vooraf. Dus er ligt wel wat werk in het verschiet.

2-10-2014 17:58:00

@Wackywong, moet dat niet Morph worden? Dat lijkt mij de gebruikelijke aanduiding voor een activated ability zonder kosten.

@Toby, mooie enchantment, maar de opdracht was om een instant of sorcery te designen. En een plaatje alleen is niet genoeg.

2-10-2014 18:49:00

naam: Ritual of the Rethetering Grasp
set:
cmc:
type: sorcery
oracle text:

You may sacrefice 4 non-naga creatures you control instead of paying ritual of the rethetering grasp mana cost

Put all cards you own in exile back in your graveyard. return up too 2 cards with delve from your graveyard too your hand.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2-10-2014 20:26:00

Oop, nog maar een keer proberen dan. Ik houd het wel bij een self-mill kaart voor Sultai:



Covetous Trawling

Sorcery
Rare
Reveal the top twelve cards of your library. Put all cards with converted mana cost 6 or greater revealed this way into your hand and the rest into your graveyard.

In welke andere set dan ook zou dit "Commander fodder" zijn, leuk kaartje in EDH maar niet bedoelt voor 60- of 40-card magic.
Maar in een delve deck kan je genoeg kaarten spelen om hier value uit te halen.
Neemt niet weg dat het ook gewoon een fantastische kaart in Commander is.

6 omdat dit zo'n beetje established is door Fierce Empath en Treasure Mage.

3-10-2014 13:51:00

Calling the Names
Sorcery (rare)

Each creature deals damage to itself equal to its converted mana cost.
Tap all creatures.

----

Regelmatig is dit mass destruction, maar in het juiste deck kan het behoorlijk eenzijdig zijn. Welk deck?
Een deck met veel facedown creatures, bijvoorbeeld Morphs. Vandaar groen en blauw in de casting cost.

Buiten dit block speelt de kaart heel anders. Hij is dan namelijk erg sterk in een token-deck. Om hem dan niet te sterk te maken, worden alle creatures getapt.

3-10-2014 18:44:00



Motivatie:
De ultieme manier om je graveyard te manipuleren. Je haald de kaarten uit je graveyard, die je nodig hebt en dumpt erg veel nieuwe kaarten weer in je graveyard. Het voordeel is dat als je deck om je graveyard draait, je dubbel voordeel hebt. Ideaal dus voor de Sultai.

3-10-2014 21:11:00

Inner Strength, , Rare

Instant

All creatures get -2/-0 until end of turn. Switch up to one target creature power and toughness you control and up to one target creature you don't control.

"I am not what I believe I am. I will be who I am."

---

Jeskai met al hun zweverige methodes. Goede anti morph kaart, maakt combat erg naar en verandert kwetsbare Prowess-beestjes naar meedogenloze krijgers.

4-10-2014 00:01:00

morphing skills
Sorcery
Choose 1:
Turn all creatures you control face up
Turn all creatures you control face down

At the end of your turn return morphing skills from your graveyard to your hand or exile it. If you choose to exile morphing skills remove all face down creatures you dont control from the game.

Lekker kloten met morph en jij hebt die morph skills dus laat je hebt ook de kracht over leven en dood op het gebied van morphen.

4-10-2014 10:15:00

Deflecting Palm is niet te verdedigen, Dustin. >:-(

4-10-2014 19:43:00

Bij deze ook nog de tekstversie:

Grave Revelations
Instant
Return X target cards from your graveyard to your hand. Then put twice that many cards from the top of your library into your graveyard.

"The Sultai learned long ago that there is no such thing as an empty grave."



Hoe krijg je een Grave Revelations. Het antwoord. Door een Sphinx's Revelation te lang in je graveyard te laten liggen .

5-10-2014 11:44:00

@Ben W.

Kan je niet zelf een Deflecting Palm casten en de Deflecting Palm van je tegenstander als de source bestempelen waarvan je de damage wil counteren?

5-10-2014 12:22:00

Dive into nothing
Instant

Return all creatures with converted mana cost 0 to their owner's hand. If a creature with power 2 is returned, you may have it deal 1 damage to target creature or player.

----

Een effectief kaartje tegen morph beesten die allen CMC=0 hebben op battlefield. Ook leuk als combat trick als je zelf morph hebt liggen.

Clan? Uhmm… geen enkele clan heeft een specifieke haat of voorliefde voor morph geloof ik. Ok, blauw/rood, dus Temur of Jeskai. Iene, miene, mutte, doe maar Jeskai, want Prowess triggert ook met deze kaart.

5-10-2014 12:25:00

Sultai Oppression

Instant

While Sultai Oppression is on the stack, creatures your opponents control can't be turned face up by paying their morph costs.
Until end of turn, creatures your opponents control can't be turned face up by paying their morph costs.


Een kaart voor de guild die mijns inziens het minste doet met morph. Het idee is simpel: je zorgt ervoor dat je opponents niet kunnen unmorphen op de normale manier, al vanaf het moment dat je deze kaart speelt. Natuurlijk kan dat wel voor je je spell cast, maar dan had je maar eerder moeten zijn.
Om te voorkomen dat een tegenstander als reactie alsnog een beest unmorpht is de regel over de stack toegevoegd.
Verder is de CMC van 4 zo gekozen, dat deze kaart on the draw je tegenstander de kans geeft om een beurtje onbekommerd te kunnen laten unmorphen, maar on the play precies op tijd kan komen, al vraag ik me af of het die beurt al relevant is

5-10-2014 15:24:00

sidisi's trickery

sorcery

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
Put the top ten cards of your library into your graveyard.
You get an emblem with "All your nonland cards have delve, your opponents non land cards lose delve"

Ik had veel moeite met de clausule
'Heeft een uniek en bijzonder effect, dat in een andere set nergens op zou slaan'
De cc heeft te maken met dat je in principe 10 mana maakt. Plezier voor en haat tegen sultai.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]