Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Thorncaster Sliver en zijn abillity

Scroll: [boven|reacties|beneden]
23-8-2013 15:31:00

Van de week speelde ik voor het eerst met mijn Sliver deck en er was onduidelijkheid over Thorncaster Sliver

Ik viel aan met 4 Slivers en wilde dus 4 damage doen aan de creatures van mijn tegenstanders. Hij speelde met 2 Wasteland Viper. Mijn idee was dus dat zijn beestjes dood waren en ik dus geen tegenstand meer had toen ik aanviel. Dit omdat de abillity triggert in de aanvallers aanwijzen gedeelte, dus voordat hij blockers kan aanwijzen in de volgende fase.

Volgens hem kwam de damage van Thorncaster Sliver gewoon bij het totale aantal damage en gingen mijn creatures ook dood vanwege de deathtouch.

Ik hoor graag van een ervarener iemand dan ik hoe het precies zit.
Alvast bedankt!

Groeten,
Niels

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
23-8-2013 15:56:00

als de Wasteland Viper's dood zouden gaan aan de ability van de sliver, belanden ze al voor combat damage in de grafbak

23-8-2013 16:08:00

je doet de 1 damage per sliver op het moment dat ze als atacker gedeclared worden.
dit is dus voor dat hij de mogelijkheid heeft gehad om te blocken.

als jij dan zijn vipers weg schiet met je 4 damage en hij dezen niet kan reden (door bijvoorbeeld een giant growth)
dan gaan de vipers dood vervolgens krijgt hij de kans om te blokken met wat hij nog wel op tafel heeft liggen.

23-8-2013 16:23:00

Ja, dat was mijn idee dus ook. Bedankt!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-8-2013 16:35:00

Er was al prima antwoord gegeven, maar voor de volledigheid nog even het technische verhaal:

Het komt omdat in elke step en elke keer als iets ge-resolved is (technisch gezien elke keer vlak voordat een speler priority krijgt), state-based actions gecheckt worden. Dan blijkt zijn creature lethal damage te hebben en wordt die in de graveyard geplaatst.

Je tegenstander maakt ervan dat helemaal aan het einde van de combat voor eerst state-based actions gecheckt zouden worden, maar dat is dus niet waar.

Scroll: [boven|reacties|beneden]