Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Equipments

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-6-2013 15:27:00

Wegens dat ik in de tijd dat Equipments uitgevonden zijn ik niet actief bezig was met Magic en ik ze zelf ook nauwelijks gebruikt heb, ben ik niet helemaal bekend met de gedetailleerde regelgeving omtrent Equipments.

Ik weet dat je ze alleen kunt attachen (als instant bij attach, als sorcery bij equip) aan een van je eigen beestjes en dat je ze niet zonder meer mag unattachen tenzij je daar een ability of iets dergelijks voor in kan schakelen. Ook weet ik dat ze wel ge-unattached worden wanneer het beestje dat ge-equipped wordt stopt met bestaan.

MAAR!!!
Nu komt het...

Ik dacht dat equipments ook ge-unattached werden op het moment dat een ge-equipped beestje van controller verandert (wegens dat je equipments alleen aan je eigen beestje mag attachen).

Ik las vandaag in de comprehensive rules de volgende regel, die mij lijkt te vertellen dat dit niet waar is.

301.5d An Equipment's controller is separate from the equipped creature's controller; the two need not be the same. Changing control of the creature doesn't change control of the Equipment, and vice versa. Only the Equipment's controller can activate its abilities. However, if the Equipment grants an ability to the equipped creature (with "gains" or "has"), the equipped creature's controller is the only one who can activate that ability.


Dus wat gebeurt er als mijn tegenstander een beestje heeft dat ge-equipped is en ik neem dat beestje over (met bijv. Control Magic)?

Mij lijkt dat die regel zegt dat de equipment ge-attached blijft en dat mijn opponent zelf maar moet regelen dat hij die equipment weer terug op een van zijn eigen beestjes gaat leggen... klopt dit?

(De laatste zin die wat raar gopgeschreven staat naar mijn mening refereert alleen naar activated abilities en niet naar static abilities neem ik aan?)

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
24-6-2013 15:49:00

Hoi

Wat je zegt klopt wel..

Als wij tegen elkaar zouden spelen, ik heb een Bonesplitter onder een Sage Owl liggen. Jij pakt mijn sage owl af, dan moet ik in mijn beurt ervoor zorgen dat mijn Bonesplitter geequiped wordt naar een ander beest dat wel onder mijn control nog is..

Alleen.... Als ik het goed heb begrepen mag je niet. Unattachen zonder een ander beest te hebben...

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-6-2013 15:55:00

Precies... dus je jat die equipment gewoon erbij.

Dat kan natuurlijk voordelig zijn, maar ook nadelig, bijvoorbeeld met dingen als Umezawa’s Jitte en Moonsilver Spear omdat je de equipment zelf niet controlled.

Bevestiging van iemand?

24-6-2013 16:21:00

de equipment blijft inderdaad geattached aan het gejatte beest. In het voorbeeld: Als het een Bonesplitter was heeft de Sage Owl nog steeds +2/+0. De controller van de Bonesplitter (dus niet meer de controller van Sage Owl) mag nu wanneer hij wil (op sorcery speed) 1 mana betalen om het aan een van zijn beestjes te lhangen die hij nog wel controleert.

Het is ook niet zo dat een equipment alleen aan een eigen beest attached mag worden, het is eerder zo dat de equip ability alleen maar een beest mag targetten die je zelf controleert. Wat er daarna gebeurt met dat beest maakt niet uit, want de ability is al geresolved.

Nog een voorbeeld: ik heb een Leonin Shikari en een Leonin Scimitar. Ik wil de scimitar equippen; in reactie activeert de tegenstander zijn Beguiler of Wills en target mijn shikari (hij heeft nog een beest liggen en ik geen andere beesten). Als die zou resolven dan jat hij mijn shikari en fizzlet de equip ability van de scimitar. Die wordt dan niet aan de shikari geattached. Maar, omdat mijn equip abilities flash hebben, kan ik in reactie op de beguiler nog een keer de equip kosten van betalen. Dan komt de scimitar nog steeds op mijn shikari te liggen (en fizzeled de ability van Beguiler of Wills aangezien hij 2 beesten heeft en ik een 3/3 Leonin Shikari)

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-6-2013 16:23:00

Yes, het is duidelijk allemaal!

Hier mag een slotje op!

Scroll: [boven|reacties|beneden]