Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 94.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]
18-4-2013 11:42:00

Omdat Dustin dit weekend druk bezig is met verhuizen (en omdat daar bij de vorige prijsvraag om gevraagd is!), deze week een gastjuylid: niemand minder dan Shazu!

We hebben nu al een drietal 'cumulatieve' enchantments gekregen in de laatste series.


Elke upkeep krijg je een counter op die enchantment, en dan mag je een actie ondernemen voor elk van die counters. De designvraag is natuurlijk een enchantment te ontwerpen, het mag een Aura zijn.

Design een cumulatief enchantment!
*Mythic rare of rare, licht je keuze toe.
*At the beginning of your upkeep, put a [name] counter on ~this.
*Precies twee gekleurde mana, en minimaal 3 kleurloos. Bijvoorbeeld of .
*Moet een kleur(encombiantie) zijn die nog niet geprint is. De kaart mag dus niet mono blauw, mono zwart of Boros zijn. Als het een Guild is, zorg dat hij in Dragon's Maze past.
*Niet overpowered, broken of Unglued/Unhinged.
*Vermeld naam, mana cost, rules text, eventueel flavor text.
*Zorg voor een duidelijke flavor.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten. Deze week is het weer verplicht om je kaart (ook) volledig in tekstvorm in te zenden, alleen een plaatje volstaat niet.
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.

Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:



De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

MVG,
Xanthias.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (78)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]
Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-4-2013 12:05:00

Lol. zie net (aan de hand van je naam en foto op pp) dat we op GP Utrecht tegen jou en je maten gespeeld hebben!

Leuke vraag en vind de voorbeeldinzending al erg goed zelfs .

18-4-2013 12:05:00

Expanding Fire

Enchantment

At the beginning of your upkeep, put a blaze counter on Expanding Fire. Then flip a coin for each blaze counter on Expanding Fire. Expanding Fire deals 2 damage to target creature or player for each coin that comes up heads.

Toelichting: wat is leuk om steeds vaker te doen? Coins flippen! In navolging van Obsidian Fireheart en Five-Alarm Fire maakt mijn inzending gebruik van blaze counters. Wording is deels gebaseerd op Ral Zarek. Dat de hoeveelheid damage die je doet onzeker is, zorgt voor interessante game play: ga je op safe door alle schade naar een speler te doen of probeer je er een creature mee weg te krijgen? Thematisch gezien is vuur lastig te controleren dus of Expanding Fire een target raakt hangt af van geluk.

18-4-2013 12:27:00

Azorius Arrest

Enchantment

At the beginning of your upkeep,you may place an arrest counter on Azorius Arrest,Then detain a creature your opponents control with power less or equal to the number of Arrest counters on Azorius Arrest.

Toelichting:
Azorius is echt een control guild met detain,counter of destroy effecten(Supreme Verdict,Archon of the Triumvirate etc)
Bewust gekozen voor cmc 5 zodat Lavinia of the Tenth een extra back up krijgt

Edit. nog even topic nogmaals gelezen en CMC + rarety aangepast

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-4-2013 12:29:00

Spy Network bestaat helaas al, dus dan maar de volgende naam en kaart:

Mind Network

Enchantment

At the beginning of your upkeep, put an intel counter on Mind Network, then look at the top X cards of target player's library, where X is the number of intel counters on Mind Network, and put them back in any order. You may shuffle that library.


De Dimir zijn natuurlijk altijd bezig met zoveel mogelijk informatie verzamelen, zowel binnen de eigen rangen als daarbuiten, daarom kun je alle spelers targetten met het effect. Maar het is natuurlijk niet genoeg om alleen informatie te verzamelen, deze beinvloeden of verstoren is veel leuker! Vandaar deze 'Ponderchantment'.

@Forever24: De opdracht geeft aan dat de CMC minstens 5 moet zijn en je hebt de rarity niet aangegeven.

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-4-2013 13:35:00

Scything the crops
Enchantment - Rare

At the beginning of your upkeep, put a harvest counter on Scything the crops,
then add X colorless mana to your manapool, where X is the number of harvest counters on Scything the crops. Spend this mana only on costs that contain .

Ik heb deze kaart niet gemaakt voor een guild. Je komt in elke serie wel kaarten tegen die hebben in hun castingcost of ability.

18-4-2013 14:51:00

World Erosion
Enchantment - rare
At the beginning of your upkeep, put an erosion counter on World Erosion, then each player sacrifices X lands, where X is the number of erosion counters on World Erosion.
Whenever an opponent sacrifces a land, World Erosion deals 2 damage to that player.
"Progress and destruction tend to accompany one another"

De enchantment "cycle" heeft vrij grootse maar basic effecten; draw a card, discard a card, put a token into play. Dit zijn vrij simpele mechanics die heel nasty zijn zodra ze snowballen. Rood is tof, en land destruction lijkt me particularly nasty op zon enchantment. Het gene wat hem lastig maakt te designen is dat hij in de long-run niet meer gevaar loopt voor removal omdat hij de manabase voor die removal weghaald.. dit enchantment moet jezelf dus ook raken, dat hij in de kleur zit die geen enchantment removal heeft is daarom ook goed; jij wordt door deze safeguard dus ook geraakt, waarschijnlijk meer dan je opponent, nice.
Omdat hij je opponents raakt, maar ook jezelf, mag er ook een effect op zitten wat gebruik maakt van het saccen. Ik heb gekozen voor 2 damage. Waarom 2? eerst dacht ik 1 omdat dat overeen komt met painland en fetchland.. maar dan is de damage nogal underwhelming.. vooral considering dat jij ook last hebt van een receding manabase, 2 vond ik een mooi getal omdat je op beurt 3 6 damage hebt gedaan, wat in combinatie met de land destruction wel enigzins op kan boxen tegen de andere enchantments.

En waarom land destruction? I dunno.. dacht ravnica.. guilds die verwoest worden.. laat de hele wereld maar de afgrond in zakken =P
Moeten ze maar sterkere fundaties maken
PS: okey, ik geef toe, ik dacht ook aan het spel 'greed corp' zon beeld krijg ik er tenminste wel bij =P

18-4-2013 16:04:00

Genetic Engineering

At the beginning of your upkeep, put a research counter on Genetic Engineering, then you may put a +1/+1 counter on target creature for each research counter on Genetic Engineering.

"The Kraj was a failure, but not one we didn't learn from."

Vrij voor de hand liggend. Heb er alleen 'you may' van gemaakt, omdat je natuurlijk niet aan het experimenteren bent met de monsters van je tegenstander.


18-4-2013 16:56:00

Mijn inzending:



Mask of Subversion

Enchantment -

At the beginning of your upkeep, put a greed counter on Mask of Subversion, then each opponent loses 1 life for each greed counter on Mask of Subversion. You gain life equal the life lost this way.


Een echte Orzhov kaart.
Naam is een samenvoeging van Agent of Masks en Subversion.
Greed counters, omdat ze bij Orzhov altijd meer willen.
Ik vond een mana kost van 5 nog steeds verantwoord.
Dit omdat hij in vergelijking met Subversion 2 kleuren is en pas na 2 beurten beter wordt.
En Agent of Masks is uncommon dus met de upgrade naar rare kan de mana kost wel hetzelfde blijven.

18-4-2013 18:17:00

Sudden Growth

At the beginning of your upkeep put a growth counter on Sudden Growth. Then put a 0/1 plant token with: "remove a growth counter from a permanent you control. All plants get +1/+1 until end of turn." onto the battlefield for each growth counter on Sudden Growth.

This ancient forest has stood the challenge of time. Only those truly in balance with nature can cross it safely. - Tarien Traveler.

Een kaart met een leuke flavor. Probeer jezelf door deze constante groeiende bos heen te slaan. Maar pas op, dit zijn niet alleen onschuldige plantjes.

Een goede kaart voor verdediging met een explosieve aanval.

18-4-2013 18:35:00

Note: Als je kaart op een gegeven moment irrelevant wordt zonder zichzelf op te ruimen lijkt het me handig om een 'may' trigger te gebruiken.

Mind Unbound blijft kaarten pakken tot je jezelf doodmillt.
Descent into Madness exiled op een gegeven moment zichzelf.
Assemble the Legion blijft tokens poepen elke beurt.

Shazu's voorbeeldkaart wordt irrelevant op het moment dat je landen op zijn, maar blijft wel liggen. Omdat het geen may ability is, moet je elke upkeep onthouden om er een counter op te doen ook al doe je er helemaal niks meer mee. Dan is het handiger om er een may van te maken. Minder useless bookkeeping.

Dit is ook de reden dat Time of Heroes geen +1/+1 geeft voor elke level counter, zoals ie origineel in playtests deed.

18-4-2013 18:42:00

Goed punt, alleen was het in het geval van Time of Heroes nog geen nutteloze bookkeeping geweest. Lastig bijhouden, dat wel.

18-4-2013 18:53:00



Motivatie volgt.

Graag niet alleen een plaatje, maar ook je inzending in tekst vorm! Ik ben aan het verhuizen, heb nu nog internet (en tijd...), maar kan dat niet gedurende de heel looptijd van de prijsvraag garanderen. Thanks! - Dustin.

18-4-2013 18:55:00

Dan had je in limited altijd moeten blijven levelen als je mana over had, of je nou een Time of Heroes in je deck had zitten of niet, om in ieder geval te bluffen dat je er 1 hebt. En als je er daadwerkelijk 1 had zouden er genoeg games zijn dat je die niet eens zou pakken en dus al die tijd voor niets aan het levelen was geweest. En als ie destroyed zou worden moet je blijven levelen om een 2de te bluffen of een Eldrazi die 'm terugschudt. Vandaar nutteloos =p

18-4-2013 20:03:00

Flow of Life


At the beginning of your upkeep put a life counter on Purity in Numbers, then populate for each life counter on Flow of life, then you gain 1 life for each creature you control.

If you control no creatures sacrifice Flow of Life

I think we are going to need more cells if Trostani has anything to say about it.
-Isperia


Uitleg: Selesnya draait om groei en leven, omdat de een en de ander elkaar versterken krijg je steeds meer groei (populate) en steeds meer leven (de lifegain) waarna alles compleet op hol slaat (zoals je vaker ziet bij onbegrensde groei). Omdat dit best wel sterk is kost hij 7 mana. Als je niets hebt om mee te beginnen, kan er ook niets groeien en daarom moet je hem dan saccen.

Growing Ranks was een coole kaart vond ik zelf, maar hij deed gewoon niet wat de kaart zou moeten doen. Dit is een beter idee en daarom bij deze mijn inzending.

18-4-2013 20:08:00



Mass Confusion
Enchantment (rare)
At the beginning of your upkeep, put a hysteria counter on Mass Confusion, then starting with the player to your left, each player chooses X nonland permanents he or she controls not named Mass Confusion, where X is the number of hysteria counters on Mass Confusion. Each player gains control of the permanents chosen by the player to his or her left.

------------------------------------------------------------------------------
Wie vecht voor wie tegen wie en waarom eigenlijk? De verwarring wordt steeds groter. Geef je slechtere permanents door en hoop op betere! Sloop de slechte permanents van de tegenstander en je krijgt meer kans op zijn betere permanents. Speel zelf slechte permanents zodat je deze weg kan geven in plaats van je betere. De kaart is zo gemaakt dat niemand nog weet wat hij/zij gaat krijgen als hij/zij moet kiezen, behalve jijzelf. Een makkelijk uit te voeren kaart, gemaakt voor de hoge fun factor in (casual) multiplayer.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-4-2013 20:09:00

Scroll of Secrets EDIT: manacost moet veranderd worden in
Enchantment

At the beginning of your upkeep put a secret counter on Scroll of Secrets. Then target opponent puts the top X cards from his or her library into his or her graveyard, where X is the number of secret counters on Scroll of Secrets.

~It.. was time to pass my secret - Szadek, Lord of Secrets~

Na de terugkeer van Ravnica, werd in het house dimir een blue print gevonden van een van Szadek, Lord of Secrets´ enchantments. Deze had hij vlak voor zijn dood opgeschreven.(als hij dood is tenminste) Nadat dimir deze in elkaar had gezet, ontdekte ze dat voor ieder geheim het apparaat opnam, de vijand armer werd (millen).

Gekozen voor Rare omdat deze denk ik niet op het powerlevel van een mythic zit. Manacost van 3 gekozen, omdat het in het begin niet heel veel effect zal hebben, al kan het op den duur wel vervelend worden.

Plaatje:


18-4-2013 22:12:00

plaatje:



Unending decay
enchantment - Rare
At the beginning of your upkeep put a decay counter on Unending Decay, put the top X cards from your library into your graveyard, then return target card with converted mana cost or less from your graveyard to your hand. Where X is the number of decay counters on Unending Decay.

Een typische golgari kaart. Spul je grafbak ingooien en er dan iets terug uitvissen wat er bruikbaar uit ziet. Naarmate deze langer ligt en meer counters verzamelt krijg je niet alleen meer keuze in wat je terugkrijgt omdat er meer kaarten in de graveyard komen, maar ook omdat je steeds iets duurders terug kan krijgen.
Rare omdat hij pas echt iets gaat doen als hij langer in het spel ligt, en 5 mana is wel veel voor een kaart die geen onmiddelijk effect op het spel heeft. Maar als de opponent hem te lang laat liggen kan deze kaart eigenhandig de game voor je winnen (vooral in combinatie met andere graveyard recursion).

18-4-2013 22:45:00

Rinse

Enchantment - Rare

At the beginning of your upkeep, put a purge counter on Rinse, then each player chooses X nonland permanents he or she controls other than Rinse, where X is the number of purge counters on Rinse. Exile those permanents. When Rinse has 5 or more purge counters on it, flip it.

//

Repeat

Legendary Enchantment - Rare

, Remove a purge counter from Repeat: Return target permanent exiled with Rinse to the battlefield under your control. If it's a creature, it gains haste. When there are no purge counters on Repeat, sacrifice it.

______
Ik heb de flip kaarten uit Kamigawa altijd erg leuk gevonden, en vond het wel een uitdaging om een Cumulative flip enchantment te maken.

Exilen van permanents is wat mij betreft een witte ability. Het feit dat je ook je eigen permanents moet exlilen, rechtvaardigt de relatief lage manacost. Je moet minstens 5 beurten wachten voor je wat van die permanents kan spelen (tenzij je uiteraard proliferate, maar dan snij je jezelf toch een beetje in de vingers, want dan heb je na de flip minder keuze). Aangezien je Rinse/Repeat niet terug kan flippen, is hij zonder counters vrij waardeloos, en moet je hem sacrificen als hij geen counters meer heeft.

18-4-2013 22:56:00

Book of Blood

Enchantment

At the beginning of your upkeep, put a Blood counter on Book of Blood. Then for each blood counter sacrifice a creature and book of blood deals X damage to target creature or player and draw X card where X the amount of Blood counters on it.If you can't sacrifice a creature book of blood deals X damage to you and you must discard X card where X is the amount of Blood counters on it.

18-4-2013 23:09:00

Plaatje:



Masquerade of Blood

Enchantment

At the beginning of your upkeep, put a mask counter on Masquerade of Blood. Then for each creature, it gets +X/-X until end of turn unless a player pays X life, where X is the number of mask counters on Masquerade of Blood.


Toelichting: de magie van Masquerade of Blood bedwelmt iedereen en veroorzaakt een groot feest dat voor sommigen een zegen is, maar voor velen ook fataal zal eindigen.
Dit is typisch Rakdos, want die houden wel van een bloederig feestje en veel chaos en dood.
De kaart is mythic rare omdat hij in feite drie dingen doet (creatures oppompen, creatures slopen en spelers life laten verliezen) en kan op heel veel verschillende manieren gebruikt worden. En ik dacht, het voelt wel episch aan om iedereen in een bloederig, moordlustig feest te betrekken.
Ik heb ervoor gekozen dat Masquerade of Blood zichzelf niet opruimt als hij nutteloos wordt (dus als er geen creatures meer zijn), omdat hij dan nog steeds een functie heeft, namelijk óf creatures stoppen (mensen spelen ze niet meer), óf de tegenstander life laten betalen, óf sterke creatures van jou pompen zodra ze in het veld komen. Ook heeft Rakdos meestal haste-creatures, en die hebben tijdens hun eerste aanvalsbeurt geen last van de enchantment, dus dat is nog een voordeel voor de Rakdosspeler. Het geeft de speler simpelweg meer opties. Daarbovenop ben ik gewoon geen fan van permanents sacrificen als ze even geen nut hebben.

18-4-2013 23:23:00

Establishment of Life was trouwens een goede toevoeging geweest voor een (mijn) Seismic Assault/Borborygmos Enraged deck

19-4-2013 00:16:00



plaatje

The Liberty Scale

Enchantment - Statue - Rare

At the beginning of your upkeep, put a gold counter on The Liberty Scale.
When a opponents upkeep begins, he ore she must pay : For each gold counter on The Liberty Scale, if he ore she does not pay . Tap all permanents they control

*Geen Qoute omdat het niet op de kaart past*
_________________________________________________________

Toelichting: Een Mono wit Enchantment, Wit staat bekent in het hele magic verhaal en tijd, om Order !! Justice ! Judgement !!! Divine!! Honor!!!.
Deze kaart brengt dat allemaal in 1 terug jij betaalt jou taxes, of je word gestraft. begin is ze niet zo sterk, maar naar tijd kan het gevaarlijk zijn . ik Twijvel of mijn Design hier echt bij past. zo niet geniet van

19-4-2013 00:43:00

At the beginning of an opponents upkeep he or she must pay 1 for each Gold counter on The Liberty Scale. If he or she does not, tap all permanents that player controls. Is het Officeele verwoording van mijn 2e deel van het kaart

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2013 00:51:00

Safe mutations

Enchantment -

At the beginning of your upkeep, put a mutation counter on Safe mutations, then
for each mutation counter, put another counter on target permanent of one that is already there.

Spells with converted mana cost less then the amount of
mutation counters on Safe mutations can't be cast.

Uitleg:

Ik hou van Simic. Ik hou enorm van Simic. Main thing wat Simic doet is met counters spelen. Natuurlijk is dit leuk, maar hoewel simic vaak wat durdly overkomt probeert het normaal lekker aggresief te spelen. Simic heeft echter weinig goede opties tegen control. Daarom ook een ability die tijdelijk het spel lamlegt. Symmetrisch, maar toch ook weer niet. Natuurlijk is dit eigenlijk de reden dat je de kaart wil spelen, en is de countervermeerdering slechts een leuke bijkomstigheid. Verder is het zeker geen kaart die Rare zou kunnen zijn, want hij is te ingewikkeld en misschien wel te krachtig voor limited om Rare te mogen zijn. Zeker voor de 5 mana's die hij nu is. Dat lijkt misschien goedkoop, maar bekijk t eens van de andere kant. Aurelia's fury doet hetzelfde voor 3 mana, 1zijdig, met ook een extra optie. Daarbij is die nog eens instant ook. 5 is dus wel geoorloofd, omdat dit jouzelf ook een beurtje tijd kost.

19-4-2013 00:53:00

Oeh, thanks voor het plaatje.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]