Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.1

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 11:26:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Boros
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (35)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 12:49:00

Kijken in hoeveel threads ik de eerste inzending kan zijn. De Flame-Kin zijn in ieder geval weer van de partij!

27-12-2012 14:27:00

Boros, een army guild. Van het honen van zwaarden en temperen van armour. Een wil om door te gaan tot het bittere einde.
Tenminste, dat is de visie die ik heb van dit guild. Simpelweg dus, elke soldaat van boros heeft een undomitable will.
Hoe harder je ze neerslaat, hoe harder ze terugkomen.
Maar tja, je kan dit niet oneindig volhouden…

Undomitable X: Whenever this creature would be destroyed, put a +1/+1 counter on it. You may pay its Undomitable cost for each +1/+1 counter on it, if you do, regenerate this creature.


Minotaur Centurion
Creature - Minotaur Soldier - Rare
Undomitable : Whenever this creature would be destroyed, put a +1/+1 counter on it. You may pay its Undomitable cost for each +1/+1 counter on it, if you do, regenerate this creature.
As long as there are no +1/+1 counters on Minotaur Centurion, Minotaur Centurion has Vigilance.
As long as there is at least one +1/+1 counter on Minotaur Centurion, Minotaur Centurion has Double Strike.
4/4

Je kan hem een keer doodslaan, maar dan komt hij als een erg naar 5/5 double striker terug! Plus hij is dan nog steeds te regeneraten (voor een heftige cost, maar toch).
Commons met deze ability zouden een stuk simpeler zijn. Waarschijnlijk niet eens met een gek veel duurdere cost op hun Undomitable, maar zijn waarschijnlijk duurder qua mana om in te leggen dan even sterke beesten zonder de ability.
In ieder geval zou ik deze man best wel in een rood/wit agro deck willen spelen =)


PS: ziet er toch echt uit dat dit de eerste inzending is =P

27-12-2012 15:24:00

Boros Charge Unit
Creature - Minotaur (rare)
5/5

Ferocity 4 (Whenever a creature you control would be destroyed as a result of combat, this creature gains +4/+0 until end of turn)
Trample


Ferocity komt erop neer dat het beest waarop het staat +X/+0 krijgt voor ieder beest van jou dat er dood zou gaan tijdens combat. Omdat het would is, gebeurt dit op tijd om die extra power nog relevant te maken. Praktijk:
iemand valt aan met een 3/3 ferocity 1 beest en een 1/1 beest. het 1/1 beest wordt geblockt door een 2/2. Omdat het 1/1 beest dood zou gaan, wordt de 3/3 een 4/3 en slaat dus ook voor 4.
Het idee is dat de dood voor slechten onvermijdelijk is, in overeenstemming met de overtuigingen van de Boros.

SMITE EVIL!

27-12-2012 15:45:00

Broros Weapon Expert

Creature - Human Soldier

Weapon of choice 3 (When this creature enters the battlefield, choose three - this creature gains flying; or this creature gains first strike; or this creature gains vigilance; or this creature gains haste).

Other creatures you control have weapon of choice 1. (If a creature has multiple instances of weapon of choice, each triggers separately.)

4/4

Uitleg: Boros is de legerguild en bij een leger horen wapens. Bij voorkeur wapens die je op een zeker moment het beste kunt gebruiken. Weapon of choice voorziet hierin. Keyword leent zich ook prima voor commons, die dan waarschijnlijk weapon of choice 1 of 2 hebben.

27-12-2012 15:58:00

Vraagje over Ferocity zoals je hem gemaakt hebt.
Ik heb een 4/4 met ferocity 4 liggen, wordt geblocked door een 5/5.
Je ferocity man heeft nog geen damage gehad, dus ferocity gaat niet af, ze slaan elkaar, ferocity man heeft lethal damage en zou dus dood gaan, ferocity triggert en maakt hem 8/4 met lethal damage. Maar omdat hij al damage gedaan heeft gaat hij nu naar de grafbak.
Klopt dit? is lijkt me niet de bedoeling, vraag me af of je dit regel technisch voor elkaar kan krijgen... natuurlijk maakt het het afschieten met Lightning Bolt of iets dergelijks een stuk minder aantrekkelijk, omdat de rest dan een dikke bonus krijgt.

27-12-2012 20:10:00

Asteria, Wings of Fury

Legendary creature - Angel Soldier (rare)
3/4

Fury (creatures you control gain +1/+1 for each other attacking creature you control until end of turn)

Flying, Double Strike

Flavor: Inspire, drift and conquer.


De ability past bij Boros omdat het combat en aanvallend gerelateerd is. De commons hebben veelal first strike/double strike en uncommons fury.

27-12-2012 21:02:00



Boros is hét leger, dus heeft het ook personen nodig die nieuwe soldaten binnenhalen. Vandaar het keyword Recruiter. Deze engel geeft een Recruiter een behoorlijke boost wanneer deze geblokt wordt; Boros tegenhouden hun gelederen te sterken komt je duur te staan. Een mogelijke uitbreiding is natuurlijk een Recruiter die Soldiers een bonus geeft.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 21:04:00

Aurelia, Field breaker
Legendary creature - Angel (Rare)

Demolish 1 (Whenever this creature deals combatdamage to a player, you may destroy target land that player controls, if you do that player gains 1 life)

3/4

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 23:40:00



de combinatie van life and damage zijn na mijn inziens kenmerken van de boros guilt. life gain met een snufje damage dealt here wouik graag combineren in 1 ability.. bij deze Endure.

Endure (prevent the next x damage dealt to this creature. For each damage prevented you gain 1 life).
Damage delende beesten kunnen nu hun eigen damage absorberen en dat met een ingebouwde life gain.

voornamelijk een witte ability. maar met de juiste tools stiekem toch dat fleugje rood.

28-12-2012 01:14:00

Eerste waar ik aan dacht was dat hetgewoon een grote bad ass koe was

28-12-2012 01:23:00

Boros zijn net als Gruul en Rakdos vechtersjassen. Wat voor mij de guild uniek maakt is dat ze door het witte element toch een portie structure, duty, camaderie hebben. Ze zijn net zo aanvallend, maar niet zo suicidaal als de andere combat guilds. Ik zocht dus een mechanic die werkt tijdens je aanval maar die beschermend werkt. Vandaar Phalanx.

Phalanx (You may divide any combat damage that would be dealt to this creature among any number of attacking creatures you control)

Deze ability werkt dus alleen als je zelf aanvalt. Als de army guild gaat het bij de Boros om aanvallen met een horde weenies. Maar zolang je maar met genoeg creatures aanvalt en hun onderlinge band sterk genoeg is, kan je aanvallen zonder manschappen te verliezen!

De kaart die daarbij past is:



De tactiek van Boros zal als aggro weenie kleur zijn om in de eerste paar beurten al je creatures uit te spelen. Dit zou dan de laatste kaart uit je hand zijn waarna je de abilities als mana sink kan gebruiken. De power boost helpt als je tegenstander niet blockt, de toughness boost helpt in combinatie met Phalanx als je tegenstander juist wel blockt.

De stats en de flavor text zijn allebei een homage aan Serra Angel (de Alpha versie). De naam en art komen van Basandra, Battle Seraph.

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 11:31:00

Voor mij is Lightning Helix de Boros-kaart bij uitstek. Dat mag ook wel, want deze komt uit het oorspronkelijk Ravnica-block.

Die wilde ik graag verwerken als een mechanic. En dus werd Flare geboren:

Flare [NUMBER] (When this creature enters the battlefield it deals [NUMBER] damage to target creature and you gain [NUMBER] life)

Ik laat de damage wel alleen creatures gaan en niet naar players. Dat leek me gebalanceerder.

Mijn Prerelease-promo heeft Flare X, waarbij X het aantal beestjes is dat heeft aangevallen. Op die manier kan ook een behoorlijk groot beest het loodje leggen. Aangezien ze ook Flash heeft, kan ze een tegenstander die jou aanvalt ook nog eens afstraffen. Of je speelt hem in je eigen beurt, bijvoorbeeld na de blockers-step. Allerlei tactische overwegingen in een battle-oriented guild. Vandaar de naam:


28-12-2012 13:04:00

Hierbij mijn inzending voor Boros. Het idee is dat sommige soldiers hun woede kunnen gebruiken om sterker te worden, echter neemt dat hen wel over en moeten ze aanvallen.

Boros Berserker
Creature - Human soldier (rare)

Haste

Rage 3 (Whenever this creature is dealt damage, it gains +3/+3 and must attack every turn if able until the end of your next turn.)

3/3

28-12-2012 14:59:00

Battleforce strategist

Creature- Angel Soldier

Flying, First strike

Prideslay (When this creature deals combat damage to a player, you may untap this creature and it deals damage equal to its power to a creature or player)

Sacrifice Battleforce strategist: target red and target white creature become unblockable until the end of turn.

4/3
"Let the enemy keep their eyes on me, they'll soon see how wrong they are"

28-12-2012 15:22:00

Legionaire Commander (W/R)

Double Strike, Courage 2 (Whenever another creature comes into play under your control this creature gets +2/+2)

1/1

Courage en keyword die je creatures sterker maakt naarmate er meer beesten het spel in komen. Sterk met tokens.

28-12-2012 17:34:00

Mechanic: Tide of war X(If it's your turn, this creature gets +X/+0. Otherwise, it gets +0/+X)

Promo:

Firemane Seraph 3RW

Creature - Angel

Flying, Haste

Tide of War 1 (If it's your turn, this creature gets +1/+0. Otherwise, it gets +0/+1)

4RRWW: Return this creature from your graveyard to play. Use this ability only during your upkeep.

3/3


_______________________________________________________

Dit keer wat echte uitleg! Voor Tide of War: Ik wilde graag een mechanic maken dat de boros-beesten enigsinds modulair maakt, en de combat-centrische insteek van de Boros omvat. Ik heb het vervolgens op advies van de denktank modulair gemaakt, zodat het interessanter wordt op andere beesten.

Ik ben bij deze kaart voor een conservatieve Tide of War gegaan, omdat Thundermaw Hellkite bestaat. Da's immers een Mythic, en die kan je niet terughalen late-game.

De laatste ability is een call-back naar Firemane Angel, een kaart die ik graag wil kunnen gebruiken, maar die eigenlijk altijd te slecht is gebleken.

29-12-2012 10:25:00

Servant of the Archangel

Creature - Minotaur Warrior

Haste, First Strike

Devotion 2 (This creature gets +2/+2 as long as
you control a legendary creature card)

As long as you control a legendary creature card
creatures you control have vigilance

5/2

____________________________________________

Het leger van Boros zou ik als volgt beschrijven:
een groot aantal trouwe followers die achter een
engel met een groot zwaard aan hollen. Dat past
voor mij precies in de mechanic Devotion. Zolang
ze een leider hebben die hen aanwijst wat goed en
kwaad is zullen zijn tot grote hoogte stijgen.

30-12-2012 01:36:00

Bah zo irritant als jou Laptop het niet meer doet
Maar hier ben ik en ik moet zeggen dat het moeilijk is om voor ze allemaal een kaart te maken, dus doe ik alleen met deze mee



The Simoleons Twins

Creature - Human Roque Rality Rare

Vigilance
Charm.( creatures with a charm counter, can't block this creature)

: Put a Charm counter on target creature

2/3

The twins charm, not many who can resist them, as specially the male creatures

Charm: is en Boros abililty omdat in het spel best heel veel vrouwelijke mooie artwork plaats vind in magic. deze Simic gaat het om dat de Charmens van een vrouw, kan misbruiken om zo tog schade te kunnen doen. aangezien het printbaar moest zijn, heb ik het nu zo gegaan. Was het voor een fun set geweest. zal er Charm(male artwork can't block this creature) zijn, maar dat is nu dus niet zo

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2012 11:19:00

Divinity (Whenever this creature deals combat damage, you gain 1 life. If you have at least 10 life more than your starting life total, you may deal 2 damage to target player instead.)

Val met zo veel mogelijk beesten aan om zo snel mogelijk 10 leven meer te krijgen. Dan wordt je beloont met extra schade. De promo heb ik double strike gegeven zodat Divinity 2x triggered.



Boros' Blessed

Creature - Human Knight [Rare]

Double Strike

Divinity (Whenever this creature deals combat damage, you gain 1 life. If you have at least 10 life more than your starting life total, you may deal 2 damage to target player instead.)

[2/2]

30-12-2012 15:38:00

Boros: de strijdlustige guild die vecht voor rechtvaardigheid! Mijn inzending is de volgende:

Mechanic:
Valor (Whenever this creature attacks or blocks, it gets +1/+1 for each other attacking or blocking creature you control with valor.)

Promo als afbeelding:



Promo als tekst:
Firehearted Rallier

Creature - Human Soldier (Rare)

Haste, vigilance

Valor (Whenever this creature attacks or
blocks, it gets +1/+1 for each other attacking
or blocking creature you control with valor.)

: Creatures you control without
valor gain valor until end of turn.

[3/3]

Toelichting mechanic:
Boros-strijders staan samen sterk. Iets dergelijks zagen we al in Battle Cry, wat enkel power boostte en enkel bij de aanval en bij Exalted, wat dan juist weer wil dat je met maar één creature aanvalt. Hier is mijn take op de filosofie van samenwerking, één die voor de verandering ook voor blocken werkt! Merk overigens op dat Valor ook erg goed werkt met de nieuwe guildleider, aangezien de boost uit de eerste combat phase tot het eind van de beurt aanwezig blijft!

Toelichting promo:
Misschien een lage P/T voor een 5 mana rare, maar dat wordt natuurlijk een boel meer tijdens combat! Op de prerelease heb je misschien een boel creatures die geen valor hebben of zelfs niet bij Boros horen, maar deze rare fixt dat: al je creatures kunnen zich aansluiten bij de Legion! Het is een activated ability zodat je het in je eigen beurt kan doen en nogmaals in die van de tegenspeler. Het kost natuurlijk wel wat Boros mana om iedereen Boros te maken. En de promo heeft natuurlijk vigilance zodat hij zowel je aanval als verdediging kan boosten, en haste om te compenseren dat 5 mana waarschijnlijk al een beetje het eind van de curve van een Boros-speler wordt.



Nogmaals veel succes iedereen deze week!

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2012 15:49:00

Nummer 3: Boros. Hoewel ik totaal geen kennis heb van deze guild heb ik vernomen dat het om een aggresieve army-based guild gaat. Dan denk ik al gauw aan mannetjes die gepompt worden om vervolgens gedachteloos, maar heldhaftig ten onder te gaan.

Vandaar mijn pomp-mechanic: Pressure (During combat, put a +1/+1 counter on all attacking or blocking creatures you control. If a creature has more than 2 +1/+1 counters on it, sacrifice it at the end of combat and gain 3 life)

De mechanic is zeer gevoelig maar ook echt fantastisch goed. Omdat het de bedoeling is dat je iemand beurt 5 of misschien iets later al dood wil hebben maakt het niet uit dat je creatures snel sterven als ze toch al lekker krachtig worden. Het werkt ook ideaal met 1-drops omdat die toch wel gepompt worden. En blijkt het toch dat je er langer dan 6 beurten over doet heb je een promo die het nadeel van de mechanic nog eens teniet doet:

Archangel of life

creature - Angel (rare)

flying

when a creature you control is put into a graveyard, return it to the battlefield under your control with: This creature isn't effected by pressure and is exiled when it would be put into a graveyard.

4/6

Waarom deze promo?

Pressure op zich is al sterk genoeg, je wilt niet dat die nog meer geboost word, dus dan maar een promo die slechts het nadeel even weghaald, en ondertussen een gewone steady 6-mana flyer is met de ability dat ie iedere stervende creature een 2de kans geeft. Simpel een goede kaart

30-12-2012 17:47:00

Boros is een guild die met massieve toegewijde aanvallen hun doelen wilt halen. Elke nieuwe soldaat die zich komt melden is dan ook een versterking voor het leger, en heeft het hele leger daarom ook een kleine bonus. Om dit effect te representeren, heb ik het volgende mechanisme bedacht:

Reinforcement (when this creature enters the battlefield, each creature you control gets +1/+0 until end of turn.)

Mijn promo rare is niet zomaar een versterking zoals anderen, maar als legerleider kan hij met nieuwe tactieken veel meer brengen. Hij is dan ook een grote versterking (vandaar twee keer Reinforcement), en kan met individuele orders ook andere soldaten meer laten doen dan wat je normaal van ze kan verwachten.

Minotaur Tactician
Creature - Minotaur Soldier
Reinforcement, Reinforcement (When Minotaur Tactician enters the battlefield, each creature you control gets +2/+0 until end of turn)
: Target creature you control gains haste until end of turn.
: Target creature you control gains first strike until end of turn.
5/3

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 00:02:00

Bij de Boros kwam in mij als eerste de flavor van het leger en de rangen die ze hanteren naar boven.
Daarom is de ability die ik bedacht heb dan ook:

Rank X (This creature gets +1/+1 for each other creature with Rank X and trample if there's at least one other creater with Rank X).

Ranggenoten jutten elkaar op/sporen elkaar aan en beschermen elkaar ook. Dit maakt een grotere groep (legioen) van creatures met dezelfde rang dus sterker, vandaar de +1/+1.
Daarnaast is het met meerderen ook gemakkelijker de tegenstander te raken waar het echt pijn doet, vandaar trample.

Even terzijde: In eerste instantie was het idee om (eventueel naast de boost van ranggenoten ook) een boost te geven voor elk creature met een hogere of lagere rang, aangezien dat misschien wat meer voor de hand ligt.
Zo zou een creature met een lagere rang een toughness boost (bijv. +0/+2) geven (voetsoldaten beschermen de generaal), terwijl degenen met een hogere rang juist meer tactisch inzicht en aansporend vermogen hebben wat zou kunnen resulteren in een +2/+0 boost.
Dit lijkt me echter veel te ingewikkeld om allemaal bij te houden, dus heb ik het vereenvoudigd (nu hoef je 'alleen nog maar' gelijkgerangden bij te houden).

Rangen kunnen van 1 tot N gaan, net waar je de grens wilt trekken. Zo zou N bijvoorbeeld 4 kunnen zijn, gebaseerd op rarity, waarbij commons Rank 1 krijgen, uncommons Rank 2, etcetera.
Mij leek het echter meer flavorful om de rangen te koppelen aan creature type. Zo lijken de Elementals, Goblins en andere 'beestachtigen' in mijn ogen de voetsoldaten binnen de Boros, daarom krijgen zij Rank 1.
Rank 2 lijkt me iets voor de Humans, die onder directer commando van de Angels, de leiders van de guild, lijken te staan. Vanzelfsprekend krijgen de Angels dan ook Rank 3.

Om de ability niet té sterk te maken hebben creatures met Rank een ietwat lagere P/T dan gebruikelijk voor de manacost.

Dan de pre-release kaart:

Steward of the Legion -
Creature - Angel - Rare
Flying
Rank 3 (This creature gets +1/+1 for each other creature with Rank 3 and trample if there's at least one other creature with Rank 3.)
: Target creature gets Rank X until end of turn, where X is a value of 1, 2 or 3 of your choice.
2/3

Het idee achter de activated ability is dat de Angel als (nagenoeg) hoogste in commando de autoriteit heeft om anderen te promoveren/degraderen (al is het tijdelijk).
Tevens zorgt de ability dat een tekort aan kaarten met Rank of een bepaald niveau Rank enigszins verholpen kan worden.

1-1-2013 00:42:00

Boros Pretorian
Human soldier

first strike

Formation (This creature gets +1/+1 for eatch other creature atacking the same player or blocking the same creature)

2/3

1-1-2013 17:13:00

Mechanic Diversion [cost]: Whenever this creature would deal damage to a player you may pay [cost]. If you do, exile this creature, then return it to play at the beginning of the next end step.

Blessed Claw Griffin
Creature - Griffin
Flying, Diversion
Whenever Blessed Claw Griffin comes into play you may return a permanent with converted manacost 3 or less from your graveyard to play.
~The blood of your enemies makes the best healing salves.
[3/3]

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]