Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Counterspells in Commander

Scroll: [boven|reacties|beneden]
6-1-2012 12:30:00

Bij ons in de speelgroep zul je counterspells niet of nauwelijks tegenkomen. Nu wil ik ze een kans geven in dit Ruhan of the Fomori deck, maar heb geen idee hoe het gaat uitpakken. Natuurlijk zal playtesten uitwijzen hoe het uitpakt, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen en welke counterspells wel of niet gechikt zijn. Het gaat om 100 euro budgetplay dus FoW en Cryptic Command zijn geen optie. Ik had nu zelf deze op het oog, omdat je bij de meeste er in ieder geval nog iets voor terugkrijgt en geen kaart kwijt bent.

Spelljack
Desertion
Dismiss
Spell Crumple
Hinder
Faerie Trickery
Dissipate

De eerste drie lijken me wel ok, ik verlies er namelijk geen kaart aan. Spell Crumple en Hinder zijn gewoon te nice om een commander op inactief te zetten (tucken is bij ons geen probleem). De laatste twee doen het minste, maar kunnen in ieder geval gevaren uit de GY houden wat handig is tegen de mimeo, sharuum en andere recursion decks bij ons.

Zijn er nog andere counterspells een must of zijn er van bovenstaande die ik er gelijk zou moeten uithalen?

 Reactie plaatsen

Reacties (24)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
6-1-2012 13:20:00

Als je er niet meer wil spelen zijn dat prima keuzes. Arcane Denial kan ook, evenals Foil (wel kaart nadeel), Draining Whelk en Overwhelming Intellect.

6-1-2012 13:23:00

Ik beperk me tot de counterspells met extras en ik vergeet de beestencycles zoals Spiketail Drake. Dit geeft de volgende counters:

Suffocating Blast als je tegenstanders wat utility creatures spelen.
Time Stop kan ook counter gebruikt worden.
Draining Whelk Krijg je een lekker beest
Confound is handig tegen aura's en targeted removal
Controvert want die komt terug als je heel veel mana hebt.
Discombobulate die pakt niet maar fixed je draws.
Dismal Failure Countert en laat tegenstander een kaart discarden
Exclude countert alleen creatures maar je mag wel een kaart pakken.
Fervent Denial beetje traag maar doet het 2 keer
Fuel for the Cause als je iets aan profilerate hebt
Hindering Light verbeterde Confound
Lost in the Mist counter een spell en een permanent terughalen naar iemands hand.
Overwhelming Intellect Duurdere Exclude maar je krijgt meer kaarten
Put Away kan handig zijn maar betwijfel het
Scattering Stroke de goedkopere (in geld) maar duurdere (in mana cost) en slechtere Mana Drain. Maar je mag wel clashen
Spell Burst met buyback, wel mana-intensief
Spell Contortion zou best wat card advantage kunnen geven maar is soms onbruikbaar en mana intensief.
Lay Bare kan interessant zijn
Summoner’s Bane je krijgt een 2/2 erbij voor niks
Swift Silence Op zijn slechtst een duurdere Dismiss

Vyse (159) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-1-2012 13:28:00

Dismiss krijgt er een kaart voor terug

6-1-2012 14:12:00

Counterspell al geprobeerd?

6-1-2012 14:28:00

bedankt voor de tips en nee, counterspell komt er niet in Met elke counterspell gooi je een kaart voior een kaart weg, dus iets extra erbij vind ik wel belangrijk. Met zoveel leuke counterspells is het misschien leuker om in alleen blauw te blijven, hoewel de removal van wit en rood er wel erg handig bij kan zijn.

6-1-2012 18:27:00

Ik zou niet meer counters spelen als je removal kaarten zou spelen. Dus stel je speelt mono blauw, dan kan je zeker 8 counters spelen, want met andere kleuren erbij zou je ook wel 8 removal kaarten spelen.
Hou je rood en wit erbij, en heb je daar 6 removal kaarten bij spelen, dan zou ik zelf niet snel meer dan 4-6 counters spelen. In ieder geval als je de rest nog een beetje te vriend wil houden

6-1-2012 20:40:00

Ik wil juist een deck waar ik geen vriendjes mee maak.. Beter gezegd, werk maar mee, want anders werk ik het wel tegen!

7-1-2012 00:41:00

Mass Removal en counteren leek me juist wel een goede combo. Je cleared het board en domineert dan vervolgen door te bepalen wat wel of niet gespeeld weer door player die weer terug in het spel proberen te komen. Met mono blauw kan je natuurlijk wel alle bouncen, maar zitten ze vervolgens met een stuk vollere hand, dan wanneer je alles direct naar de GY liet gaan.

7-1-2012 01:46:00
7-1-2012 01:54:00

Als je geen vrienden wil maken moet je gewoon GAAIV spelen Mass removals, counters, tax, nare stuff

Glen Elendra Archmage is trouwens ook goed!

7-1-2012 13:59:00

Lastig al die leuke counterspells. Ik zou ze allemaal wel willen spelen, maar dan lijkt mono blsuw the way to go. Combi met wit/rood mass removal trekt me ook heel erg. Vervelende keuze..

Voor mono blauw, welke commander raden jullie aan? Heb teferi in me bezit, maar vraag me af als dat een juiste keuze is. Het niet kunnen laten reageren van oppo's is opzich altijd handig.

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2012 14:10:00

Ik mis een hele goede bij de suggesties: Muddle the Mixture. Kan gemakkelijk een Journeyer’s Kite of Umezawa’s Jitte worden, of een van vele andere kaarten van 2 mana. Ik ben tot nu toe altijd blij om deze te spelen, kaarten die je opties geven zijn goed!

7-1-2012 17:54:00

plus dat je hem kan inruilen (wellicht op sorcery speed dan) voor een andere counter, mocht je die nodiger vinden

25-6-2012 22:36:00

Decree of Silence en Glen Elendra Archmage werken geweldig met Hex Parasite. Die laatste is ook erg leuk om planeswalkers of enige ander random ding met counters aan te pakken. Same goes for Chronozoa

26-6-2012 21:24:00

Waarom is Forbid nog niet langs geweest? Vaak een cancel, maar late game met een Consecrated Sphinx of zo erbij en veel mana kan je makkelijk 2 of 3 man locken.

Verder nog niet genoemd:
Gather Specimens
Wild Ricochet, Swerve en Willbender (niet echt counter, maar zeker leuk als je toch vaak dingen op instant speed speelt)

26-6-2012 23:10:00

En je hebt nog Commandeer

26-6-2012 23:23:00

Ertai, Wizard Adept, counterspell on a stick

Rewind is ook een lekker kaartje

27-6-2012 00:17:00

Topic is allang niet meer up2date Ik heb dat deck nog geen twee weken volgehouden en ben verder gegaan met mono blue.

Dessalniettemin draait het nog steeds enorm om counterspells met de volgende nog steeds in de hoofdrol:

Rewind
Hinder
Spell Crumple
Spelljack
Counterlash
Desertion
Lost in the Mist
Overwhelming Intellect
Time Stop
Draining Whelk
Dismiss
Venser, Shaper Savant

en onlangs toegevoegd aan het arsenaal:

Commandeer
Dissipate
Faerie Trickery

Het werkt zo leuk dat ik er liever tegen speel dan mee (als uitdaging).

27-6-2012 02:22:00

Gewoon een 1v1 Commander deck maken met Ertai of Vendilion Clique.

30-6-2012 10:39:00

of venser.

30-6-2012 12:13:00

volgens mij is clique de beste commander in 1 vs 1. Je deck bestaat dan gewoon uit 40 counterspells en clique, bijna onverslaanbaar.

30-6-2012 23:48:00

Ziek ja

In multiplayer blijkt een counterdeck ook beter dan verwacht. De dreiging is groot genoeg om mensen de meeste kaarten aan elkaar te 'wasten'. En jij maar counterspells opsparen. Maar als ze doorhebben dat je erdoor bent = ouch. Vervelender nog is dat ik er zelf nog nooit van gewonnen heb als ik m uitleende..

1-7-2012 00:02:00

Arcanis lijkt me dan ook een goede General. Want, het is multiplayer, dus redelijk langzaam en kaartvoordeel als een gek.

1-7-2012 00:25:00

Staat me ook bij dat Clique banned is op de franse lijst, die gericht is op 1vs1.

Scroll: [boven|reacties|beneden]