Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draft: vier boosters?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
28-11-2011 22:40:00

Hallo allemaal,

Komende vrijdag ga ik met m'n vrienden draften. Oorspronkelijk waren we met achten, momenteel ziet het er naar uit dat we maar met z'n zessen zijn. Ik vroeg me af wat er in dat geval gebeurt als we (in ons geval Innistad) met vier boosters draften.

Wat zijn de grootste voor- en nadelen? En wat is de gemiddelde kans op common X met 6/7/8 mensen met 3/4 boosters?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 Reactie plaatsen

Reacties (11)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
28-11-2011 22:48:00

heel snel gerekend kom ik hier op uit

neem een boosterbox, zeg 90 eurie

24 boosters voor 6 personen en 12 voor prize support

deelname 15 pp.
1e prijs 4boosters, 2e 3 stuks, 3e 2 stuks, nr 4,5 en 6 allen 1 booster
daarnaast uiteraard behoud van je draftkaaren.

uit de 24 boosters komt elke common gemiddeld 2x totaal voor.

redelijk berekend of zit ik er compleet naast?

28-11-2011 22:56:00

Hey!
Wij draften vaak met 4 boosters als we met minder dan 6 mensen zijn. Het grote nadeel van 4 boosters:
Je krijgt te veel playables! Het is dan lastig om een deck van 40 kaarten te maken Maar dat is gewoon op te lossen door niet greedy te zijn.

Ik vind het echter wel een aanrader als je gewoon relaxed gaat spelen. Je hebt nu ook 4 ipv 3 first picks, je ziet meer kaarten voorbij komen en het is minder erg om een leuke rare buiten je kleuren te pakken omdat je toch wel genoeg playables gaat hebben.

Als je met 6 man draft met 4 boosters pp heb je net zoveel boosters in de totale draftpool zitten als 3 boosters met 8 personen. Elke kaart zal dan dus net zo vaak voorkomen.

28-11-2011 23:06:00

Ik kan me het beste vinden in het verhaal van Erwin, Henri

6*4=24 en 8*3=24, dat klopt. Het zal dan inderdaad zo zijn dat je teveel playables hebt, maar dat is geen probleem als de set niet gevaarlijk is (lees: ripple in Coldsnap).

Is het semi-tribal theme van Innistrad geen probleem met vier pakjes? Het zou jammer zijn als je als het ware misbruik kan maken van de extra booster.

28-11-2011 23:10:00

je houdt het op 1 set, dus het theme zou niet moeten uitmaken lijkt me, iedereen heeft gelijke kansen op dezelfde "pick", het is aan de persoon wat hij/of zij ervan maakt.

misschien juist de kunst om een andere keus te maken dan "the obvious pick"

28-11-2011 23:10:00

Innistrad ziet er uit als een behoorlijk gebalanceerd formaat. Ik denk niet dat het problemen op gaat leveren. Er zitten ook weer meer Geistflames en Forbidden Alchemy's in de draft

28-11-2011 23:24:00

by the way:
door met 4 boosters te draften, maak je niet alleen je keuze voor de kant die je op wilt, maar kun je ook bewust kaarten gaan rapen die je niet gaat gebruiken, maar die "pick" je om te voorkomen dat een ander ze in handen krijgt.

dubbel zo leuk lijkt me. dan krijg je situaties als:
persoon 1: ja, ik ging eigenlijk voor "blablabla"
persoon 2: ja die heb ik bewust gepickt zodat een ander hem niet kon pakken...

29-11-2011 15:18:00

Ik weet nog dat ik tijdens een five-man draft met Time Spiral en drie Planar Chaos en vrij ernstig goed Rebel-deck had wat mede mogelijk werd gemaakt door die extra booster Quadruple Blightspeaker, BAM!

29-11-2011 15:35:00

waarom doen jullie dan gewoon niet met een rarepick alle rares en foils uit je deck halen dan op tafel leggen 1e pakt als 1e 2e als 2e enz.

29-11-2011 15:53:00

Dat doen we altijd al, maar daar gaat het niet over. Het gaat erom wat er gebeurt als we een extra rondje boosters toevoegen aan de draft. Niet qua prijzen, maar qua kansen en statistieken van kaarten in decks.

29-11-2011 16:34:00

Ik denk dat als je met vier boosters gaat draften, de kans dan veel groter wordt dat je monocolored kan spelen. Het valt mij namelijk op dat in draft bijna nooit iemand slechts een kleur speelt (of dan bijvoorbeeld rood splasht voor een Fireball ), en als iemand het voor elkaar krijgt, het deck dan vaak heel sterk is. Wel zie ik vaak decks verschijnen met bijvoorbeeld 18 witte kaarten en dan 5 groene kaarten erbij. Met de vierde booster kunnen die laatste vijf groene kaarten dan ook worden vervangen door speelbare witte kaarten.

29-11-2011 16:53:00

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, Johannes. Bovendien is het voor driekleurige decks makkelijker om hun mana-base te verbeteren. Meer Vigils, Amulets en Grotto's, en ook die rare landjes (alhoewel je daar je hoop niet op moet vestigen gezien hun rarity).

Scroll: [boven|reacties|beneden]