Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Circu deck : Hulp bij het speelbaar maken

Scroll: [boven|reacties|beneden]
19-2-2011 15:13:00

Ik heb een deck rondom Circu, Dimir Lobotomist gebouwd, en het werkt niet.

Dit is het deck:

hier

Het gebruikt control spells die ook lifeloss veroorzaken, maar dit is nog nooit genoeg gebleken. Wie heeft goede ideeën?

 Reactie plaatsen

Reacties (15)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
19-2-2011 15:21:00

Heb zelf ook ooit eens zo'n deck gehad, en de kaart die het beste werkte was Cavern Harpy. 2 mana voor 2 triggers.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2011 16:06:00

Wat ook kan helpen zijn goedkope kaarten met flashback, buyback en retrace. Die kun je vaker casten voor meer triggers.

19-2-2011 16:58:00

thnx goed idee!

19-2-2011 22:05:00

Je deck hinkt op 2 gedachten: Circu probeert je tegenstander te millen, en te zorgen dat ie niets meer kan spelen, terwijl veel van de andere kaarten die je speelt schade doen. Je tegenstander is niet dood, als ie 1 kaart in zijn deck heeft, en op 1 leven staat, dus het is beter je te concentreren op een van beide opties.

Circu lijkt de focus van je deck te zijn, dus daar blijven we bij. De combinatie met de Lobotomist is een goeie, net als Lobotomy. Maar je hebt dingen nodig die jou in leven houden totdat je de tegenstander vast kan leggen.


De Mundungu lijkt me niet heel goed, de ability kan omzeild worden door een extra mana, en het verliezen van leven is voor je tegenstander niet echt een probleem, want je zet hem niet echt onder druk met dikke beesten. Tidehollow Strix lijkt me een goeie optie.

Je kan ook architects of Will spelen, daarmee kun je bepalen wat je tegenstander gaat pakken, en dus nog beter zorgen dat je 'm zo snel mogelijk lockt.

19-2-2011 22:16:00

met een Field of Dreams oid kan je kijken of het nuttig is je spell die beurt te spelen, en first turn Duressjes zijn altijd gunstig

20-2-2011 14:29:00

en Extract, is dat een goede, of moet ik die misschien bewaren voor mn sideboard; kan erg interessant zijn wanneer je tegen een deck als bijv. Ad Nauseam speelt.

20-2-2011 15:20:00

Kwam net op de kaart die een engine was in mijn deck samen met de eerder genoemde harpy: Dire Undercurrents.

24-2-2011 09:09:00

Ik heb Duress toegevoegd, en verder geborduurb op het control + lifeloss thema met Hideous End, waardoor Circu een beetje secundair wordt.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2011 09:24:00

Even zo maar iets wat ik me afvraag. Waarom zien mensen Circu als een creature dat milled? Circu is daar niet voor gemaakt, namelijk.

24-2-2011 11:10:00

Een beetje flauw, maar Shrieking Drake kan steeds zichzelf bouncen zolang je de mana hebt. Voor (infinite) mana kun je Intruder Alarm en {=fearie conclave} gebruiken.

24-2-2011 11:11:00

Precies, dat is niet het doel in dit deck is het puur denial!

10-3-2011 13:08:00

Deck getest, en ik kom tot de conclusie dat het te langzaam is en te kwetsbaar tegen creature based decks.

Lobotomy komt altijd te laat, en ik ben niet in staat de eerste 3 beurten het bord leeg te houden. Daarna is het lastig op te boksen tegen wat er op tafel ligt. Ik doe gemiddeld met mijn control spells 10 damage en dat is niet genoeg.

Mundungu is inderdaad te langzaam.

Ik ben nu aan het kijken of ik deze twee kaarten kan vervangen voor counterspells/removal/combo pieces waardoor de rest van het deck beter werkt. Iemand suggesties?

10-3-2011 13:31:00

Je hebt een 2/2 beest voor twee mana met pro-groen (twee versies).
Nekrataal, sloopt een beest en een redelijk goede blocker.

Propaganda met eventueel Copy Enchantments vertraagt creature-based decks altijd.

10-3-2011 14:11:00

Misschien is iets in alle creatures weghalen een optie. Bijvoorbeeld Black Sun’s Zenith, Consume the Meek of Damnation.

Anders je andere spells sneller maken. Bijvoorbeeld Go for the Throat ipv Hideous End of Spell Pierce ipv Undermine.

10-3-2011 15:28:00

Als je voor volledige controle gaat dan is meer (mass)removal noodzakelijk. Suggesties hiervoor zijn al gegeven. Je kunt ook denk aan edict-affecten zoals Chainer's Edict en Consuming Vapors. Je deck heeft niet de mogelijkheid om snel te winnen. Ik ben bang dat je op dat punt ook iets moet verbeteren. Vampire Nighthawk of iets dergelijks zou al een beetje schelen. Misschien is Ghastlord of Fugue iets voor een deck als dit?

Scroll: [boven|reacties|beneden]