Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Anti-Anti-WW

Ingevoerd door:
Datum:
7-8-2007 08:40:00
Laatste wijziging:
14-8-2007 08:38:00
Kleuren:
Tournament type:
Block constructed
Deck type:
Casual, Weenie / Stompy, Aggro

Omschrijving:

De populairste en succesvolste tournooidecks in dit formaat zijn voornamelijk control decks, met ladingen Damnations en allerhande vervelende counters. Een paar vrienden van me spelen met discard / hand disruption decks, die erg irritant kunnen zijn. Dit is mijn budget antwoord op die decks; het is echt een anti-deck, dus het is niet erg dat het geen verdediging heeft tegen alle mogelijke dreigingen behalve counters en massdestruction.

Het deck speelt heel simpel, gewoon zo snel mogelijk alles suspenden en met alle troepen aanvallen. Alleen je Griffin Guide moet je voorzichtig behandelen tegen control met bouncespells; ik denk dat de beste optie is hem zo snel mogelijk te casten, des te kleiner de kans dat de oppo al een bouncespell beschikbaar heeft.

Het idee is dat je zó snel op gang komt, dat je tegenstander sowieso vrij weinig er tegen doet. Je speelt elke beurt een of meerdere beesten, waaronder veel vliegers. Alles wat je kunt suspenden suspend je. Gathan Raiders speel je altijd als morph, het ideaal is hem met Griffin Guide te enchanten. Geen enkele spell in het deck kost meer dan 4 mana, dus je hebt al vrij snel een land over om te discarden. Sowieso heb je, met nog 1 kaart op hand, de mogelijkheid om een 2/2 om te toveren in een 5/5. Celestial Crusader is de kernkaart van het deck, kan al snel de genadeklap geven en leek me daarom die relatief hoge manacost wel waard.

Door de vele suspend kaarten komt een Damnation nooit echt hard aan, volgende beurt resolvet er wel weer wat. De vraag is of counters het wel uithouden tegen de voortdurende stroom aan beesten. Hand disruption is ook geen probleem, het streven is om zo min mogelijk kaarten in de hand te hebben en zo veel mogelijk gesuspend of op het bord. En als je dan toch voor hellbent gaat, moet je er van profiteren; vandaar de Gathan Raiders er in zit. Een 5/5 beest is al eng, maar zeker met een Griffin Guide er op is hij gruwelijk. Je kunt met een perfecte draw op beurt 4 een actieve 7/7 flyer hebben liggen, die als hij dood gaat ook nog eens een 2/2 flyer achterlaat (beurt 3 Raiders face down, beurt 4 enchanten en unmorphen, inmiddels voldoende gesuspend om hellbent te hebben).

Een laatste noot: mulligan een hand met 0, 1, 5 of meer land altijd. Een tweelander op de play ook mullen, op de draw hangt het van de rest van je kaarten af. 2 Land en verder Celestial Crusaders, Riftmarked Knights en een Griffin Guide gewoon weggooien, het deck mulligant behoorlijk goed. Met ten minste 1 eendrop en 2 tweedrops kun je hem prima houden. De rest is shady en hangt van je smaak af.

Dit deck is een bewerking van <a href='<a href='<a href='hier target='_blank'>hier</a> target='_blank'>hier</a> target='_blank'>hier</a>