Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[Legacy] Metal opposition

Ingevoerd door:
Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
Datum:
14-7-2014 15:06:00
Laatste wijziging:
26-7-2014 01:06:00
Kleuren:
Tournament type:
Legacy (T1.5)
Deck type:
Aggro

Omschrijving:

Andere kijk op affinity (blijft een leuk deck om om de zoveel tijd aan te passen).

Ik wil weer Genesis Chambers gaan spelen, dus zocht een mogelijkheid om die uit te buiten (naast het spelen van 20-30 beesten die je snel kan neergooien) zonder de snelheid te verliezen van affinity zelf.

Resultaat: meer vliegers om over mogelijke tokens van de tegenstander aan te vallen en Opposition. Deze kan je op de Chamber gebruiken en voor het controleren van de tegenstander.

Overwegingen:
Disciple of the Vault: Erg goed met meer artifacts op tafel, ook wanneer ze bij de tegestander liggen, zolang het maar kapot gaat.
Memnite ipv Phyrexian Walker: Hogere toughness, werkt daardoor beter met Genesis Chamber en Opposition. Memnite heeft aan de andere kant 1 power...
Master of Etherium: Boost tokens en wordt immens groot. Aan de andere kant is het chump-city bij de tegenstander.
Frogmite: Groter dan Memnite/Walker maar trager.
Ancient Tomb vs City of Brass: snelle start voor Chambers, lastiger met de mana voor Opposition en beperkt het SB voor meer kleurloze dingen.


-----------
Aanpassingen:
Wit geruild voor groen
Hawks er uit (vielen tegen)
Tutor er in
Bident er in (test, moet denk ik Edric worden)
1 Opposition main, 1 side
2 ipv 3 Genesis Chamber (moeilijk timen, of er moeten meer kaarten geraapt worden om er meer voordeel uit te halen)
Memnites en Frogmites er in voor blow-outs in plaats van Signal Pests en Walkers.
Disciple voor de combo kill
Masters er in voor meer individuele kaart sterkte.

-------------
Bident & tutor voor Edric gewisselt.
1 decay SB er bij ipv de Tower.

------------
2 genesis chamber naar side
+1 thopter foundry, +1 Opposition main

------------
- Thopter Foundry
+ Blinkmoth Nexus
Had het idee dat er toch een land meer bij moest voor consistentie. Dit ding werkt daarbij dubbel als mid/late game vlieger en heeft zich in andere lijsten van mij zich al bewezen handig te zijn tegen control.