Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[Pauper]Defender Ramp 1-2

Ingevoerd door:
Datum:
28-7-2013 17:26:00
Laatste wijziging:
28-7-2013 17:27:00
Kleuren:
Tournament type:
Legacy (T1.5)
Deck type:
Burn, Toernooideck, Combo, Ramp mana, Aggro, Snelheid: gemiddeld, Pauper

Omschrijving:

In theorie heb ik in dit deck vier wincondities: Rampen naar Ulamog’s Crusher, met veel Defenders schieten met Vent Sentinel, veel mana pompen in Scalding Devil, of met al mijn mana een Disintegrate voeden. Bovendien kan ik mijn direct-damage creatures enchanten met Snake Umbra voor de engine.
Voor mijn sideboardplannen was ik vooral berekend op Temporal Fissure (Red Elemental Blast, Pyroblast of Active Volcano) of Cloudpost/Urzatron (Stone Rain [is Aftershock beter?].) Ik hield ook rekening met Infect (Lightning Bolt) en wat die laatste twee kaarten betreft, er zou vast wel iemand met vliegers komen.

Maar in praktijk ging het veel minder goed: In het Pauper tournooi met acht deelnemers waren er vier die Delver of Secrets Faeries speelden, en tegen zoveel vliegers, beschermd met Counterspells, was ik kansloos. Alleen de tweede match, tegen Morbid, was spannend, en wist ik net te winnen. Hoewel, tegen een van de Delver decks was ik maar een beurt te laat met het topdecken van een Disintegrate van 17 (of 15, als ik verstandig genoeg was om om Daze heen te spelen.)